Monday, 4 July 2011

Suntikan Vitamin C..

Dari dulu memang agak terkenal suntikan ni.. Mula-mula dulu, saya memang tak ambil tahu tentang ini semua. Kulit saya memang tiada masalah..Tapi bila saya tengok ada kawan saya, kulitnya makin cantik, gebu, putih dan sebagainya, saya bertanya padanya apa yang beliau pakai untuk kulitnya.. Nak tahu jawapannya apa??
'i ambil suntikan vitamin C lah'!Ouchh! yer ke suntikan ni boleh cantikkan kulit nii?? bercakap dalam hati jela kan..Lepas tu, saya masih buat tak tahu lagi..

Pada suatu hari, baru-baru ini lah.. saya tengok kulit adik perempuan saya makin lama, macam lagi cantikk.. makin gebu, putih..aww!! Saya terus tanya adik..'eh! cantiklah kulit ko ni, pakai apa?' adik pn jawab' aku ada ambil suntikan Vitamin C'.. Hok Aloh! lagi?? Memang benarlah maknanya suntikan ni boleh mencantikkan..
Tapi bila adik cerita kena suntik, adoii!! mula-mula tu rasa macam teruja nak ambil juga, bila sebut kena suntik bagai.. lemah semangat nii.. saya takut jarum weh!!Tapi saya pun nak cantik jugaa....hehehe..

Nak tau apa kebaikan Vitamin C ni??
1) Dapat merawat masalah jerawat
2) Mencantikkan kulit
3) Meningkatkan tahap imune sistem
4) Sihatkan gusi
5) Bina Collagen untuk kulit supaya lebih segar dan licin..

Nampak tak kelebihannya?? Banyaklah lagi, tapi taknak tulis semua.. Kalau nak tahu kenalah baca kan..Saya memang ada terfikir nak ambil.. Tapikan, nantilah.. takutlah dengan jarum nii.. tak sanggup!

p/s* Nak ke taknak ambil yee??





29 comments:

aizamia3 said...

kekurangannya pulak..?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ouh artis bnyk buat nih kan..mahal x? tp mcm takut je kena suntik..

ieda said...

hermm memang ada banyak kebaikan tapi kalau boleh dielakkan elakkan lah sbb suntikan2 nie ada x baiknya .. kalau boleh amalkan makan @ minum akar2 kayu dan jamu lebih bagus ! :)

Farah Shamsudin said...

Aizamia3: kalau terlebih ambil, boleh kena darah beku..

Rina: tuelaa. artis2 rmai gunaa..ada macam2 jenis dear..

kak Ieda: itula kann..

MamaEma said...

tak silap harganya pun boleh tahan kan..

tak mampu laa...hehehe

Farah Shamsudin said...

MamaEma: bolehlaa juge..:)

Mama Likha said...

brp kali cucuk klo ambil ...? brp rm ? halal tk bukan mcm botox kan hehe.. tah2 frh dh ambil..., nmpk mkin berseri2 jer ni :)

cik sakura said...

bila dengar kena suntik2 ni terus jadi takut..hee

risa said...

sayam...akak rasa yg original lagi bagus
memasukkan sumber2 chemical dalam badan ni macam suntik dadah jugak kan..
akak tak syorkan tau..sebab kena tau jangka masa panjang dan pendek...kalau dah tak guna macam mana? nanti dah berumur macam mana?

ct N honey said...

mmg ambil suntikkan ini boleh jadikan kulit cantik,tapi klu nak berkekalan harus diambil berterusan....sbb vitamin ini cpt hilang dlm badan melalui air kencing

Farah Shamsudin said...

Mama Likha: kena ambil berterusan ye dearr.. adeii.. adakah daku semakin temokk? namo laa!!

Sakura: tau takpe.. takutla dengan jarum2 ni..

Kak Risa: Itula kan kak..

Ct N honey:yup.. sangat betul tu dear..

PinKy MoMMa said...

saya tkt jarum..hukhukhuk
memang tak kan amik kot..serammmm ;p

amalkan vco je ;)

aTy _faRed~ said...

dear...nak amik kat mane ek..??!! siyes ni nak tau.. nak amik jugak..nak jadi gebus..:)

Farah Shamsudin said...

pinky: tuelaaa.. takut kan.. jarum tuu..

aty: eh! betul nak ke dear?

intan morsalin said...

farah leh tnyakan diorang yg penah amik tu tak...kalau cucuk ...diaorg cucuk tang mana???
seram lak bila igt scene cucuk mencucuk ni...

Farah Shamsudin said...

intan: ermm.. pernah ikut adik pergi cucuk tu.. cucuk kat lengan jee.. bila ditanya sakit x, jawapan die tak sakit langsung.. sekejap je pn..

cikpuanhady said...

err..kalau makan je kurang effective ek?

Nak mitak tlun boleh :Mehla komen entri Saya Bertudung

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Cik Purple Pinkypuff said...

owh.. ni la yg org dok kata pasal vitamin2 kat muka nih.. takde kesan mase hadapan ke nih??? tolong cp sat..:) KLIK dan KOMEN entri INI..:)
thanks!:)

Anonymous said...

bk

Anonymous said...

Salam...
saya ader amik suntikan ni..
sesiapa yang tak pernah ambil tu di harpkan janganlh fikir negatif..saya ambi ikut apa yang di sarankan oleh doktor saya.
Kesan yang saya dapat setelah ambil suntikan..
* lutut hitam kembali natural
*lengan hitam pun menjadi natural
*ketiak hitam menjadi natura
*saya sudah anak 2 jadi ader kesan bersalin (stretch mark) .yang ajaibnya kesan tu hilang
*tidak letih
*muka glowing-macam berseri2 macam tuh
*belakang badan hlang jerawat/jerwat pasir
*pagi2 tak bersin
*kulit pulak mcm glow jer..

harga tidak semahal dulu.
elakkan beli internet.
dapatkan nasihat doktor.
doktor tahu apa yang terbaik..

selamat mencuba

Wawa Tasliman said...

where's the place yang bagus? or klinik yang bagus? any suggestion?

Anonymous said...

Suggestkan kat mane dear...

suzzsuzie said...

ada org ambik 2 mggu skali tp akak sebulan sekali je ambik..dh 3x jeragat sumer dh xde..mmg bersih sesangat...makin putih x pasti sbb akk dh memang cerah tp husband akak parut2 sbb kencing manis pun dh makin pudar...

Izwin Raihan said...

Salam, darl..

Kalau minat nak amik, blh tgk2 kat blog ni.
be4utifyme.blogspot.com
ada harga semua.. senang nak budget.

Cheers!

SHAM said...

VITAMIN C UNTUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN

1)VITAMIN C : DENGAN SUNTIKAN VITAMIN C KULIT ANDA AKAN MENJADI LEBIH
HALUS DAN SEKATA, KEDUT BERKURANGAN,SIHAT, MENGURANGKAN LINGKARAN HITAM DIBAWAH MATA, CERAH, SERTA MENINGKATKAN TAHAP KELEMBAPAN KULIT SERTA MENEGANG, MENCANTIKKAN DAN MENGEBUKAN KULIT.

DARI SEGI KESIHATAN VITAMIN C DAPAT MELAWAN SEL CANCER, BATUK, DARAH TINGGI, ASMA SERTA RESDUNG.

HARGA :RM210/PACK-[6 AMPOULES] -NEGOTIABLE-

JENAMA:ORIGINAL BAYER -FROM SPAIN.


2) VITAMIN C + COLLAGEN

VITAMIN C + COLLAGEN..BAIK UNTUK KESIHATAN KULIT TERUTAMA KEPADA MEREKA YG TELAH BERUSIA…MENEGANGKAN PAYUDARA DAN PUNGGUNG, SERTA MENGHILANGKAN KEDUT2 PADA KULIT, MENCERAH SERTA MENJADIKAN KULIT LEBIH MUDA.

HARGA:RM500/PACK-[10 AMPOULES].-NEGOTIABLE-

JENAMA:ORRIGINAL ROCHE-FROM FRANCE.


BERMINAT SILA HUBUNGI: 016-3127062 SHAM

YM ID: sham47100

ATAU EMAIL DI : sham47100@yahoo.com

UNTUK MELIHAT PRODUCT LAIN DAN KETERANGAN LANJUT SILA LAYARI: http://vitaminkl.blogspot.com/



princess_blured said...

sy na shre kt syg2 skalian

vit-C hanye RM16 1 ampoule jeng jeng jeng
confirm ori ade sticker hologram ea dear

email boodystarfish@gmail.com laju2!
:)

syasya said...

ada sape2 pernah try vitamin c untuk whitening brand veniscy x? or sape2 yg try bgtau ye. sbb i nk let go. br gune 4 botol. ada lg 6 botol. i xsesuai dgn produk yang ada collagen. ramai yg pakai ok tp dgn i xsesuai. syg je lg 6 botol tu. more info email me syasyadyaa@gmail.com

beautyservicejab said...

INJECTION VITAMIN C, SERVICE AREA MELAKA ! WAZZUP ME 0122787024 . WAZZUP ONLY 0122787024 ! :) WE OFFER OUR SERVICE . WAZZUP ME 0122787024 !!

beautyservicejab said...

INJECTION VITAMIN C, SERVICE AREA MELAKA ! WAZZUP ME 0122787024 . WAZZUP ONLY 0122787024 ! :) WE OFFER OUR SERVICE . WAZZUP ME 0122787024 !!

Suntikan Vitamin C..

Dari dulu memang agak terkenal suntikan ni.. Mula-mula dulu, saya memang tak ambil tahu tentang ini semua. Kulit saya memang tiada masalah..Tapi bila saya tengok ada kawan saya, kulitnya makin cantik, gebu, putih dan sebagainya, saya bertanya padanya apa yang beliau pakai untuk kulitnya.. Nak tahu jawapannya apa??
'i ambil suntikan vitamin C lah'!Ouchh! yer ke suntikan ni boleh cantikkan kulit nii?? bercakap dalam hati jela kan..Lepas tu, saya masih buat tak tahu lagi..

Pada suatu hari, baru-baru ini lah.. saya tengok kulit adik perempuan saya makin lama, macam lagi cantikk.. makin gebu, putih..aww!! Saya terus tanya adik..'eh! cantiklah kulit ko ni, pakai apa?' adik pn jawab' aku ada ambil suntikan Vitamin C'.. Hok Aloh! lagi?? Memang benarlah maknanya suntikan ni boleh mencantikkan..
Tapi bila adik cerita kena suntik, adoii!! mula-mula tu rasa macam teruja nak ambil juga, bila sebut kena suntik bagai.. lemah semangat nii.. saya takut jarum weh!!Tapi saya pun nak cantik jugaa....hehehe..

Nak tau apa kebaikan Vitamin C ni??
1) Dapat merawat masalah jerawat
2) Mencantikkan kulit
3) Meningkatkan tahap imune sistem
4) Sihatkan gusi
5) Bina Collagen untuk kulit supaya lebih segar dan licin..

Nampak tak kelebihannya?? Banyaklah lagi, tapi taknak tulis semua.. Kalau nak tahu kenalah baca kan..Saya memang ada terfikir nak ambil.. Tapikan, nantilah.. takutlah dengan jarum nii.. tak sanggup!

p/s* Nak ke taknak ambil yee??





29 comments:

aizamia3 said...

kekurangannya pulak..?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ouh artis bnyk buat nih kan..mahal x? tp mcm takut je kena suntik..

ieda said...

hermm memang ada banyak kebaikan tapi kalau boleh dielakkan elakkan lah sbb suntikan2 nie ada x baiknya .. kalau boleh amalkan makan @ minum akar2 kayu dan jamu lebih bagus ! :)

Farah Shamsudin said...

Aizamia3: kalau terlebih ambil, boleh kena darah beku..

Rina: tuelaa. artis2 rmai gunaa..ada macam2 jenis dear..

kak Ieda: itula kann..

MamaEma said...

tak silap harganya pun boleh tahan kan..

tak mampu laa...hehehe

Farah Shamsudin said...

MamaEma: bolehlaa juge..:)

Mama Likha said...

brp kali cucuk klo ambil ...? brp rm ? halal tk bukan mcm botox kan hehe.. tah2 frh dh ambil..., nmpk mkin berseri2 jer ni :)

cik sakura said...

bila dengar kena suntik2 ni terus jadi takut..hee

risa said...

sayam...akak rasa yg original lagi bagus
memasukkan sumber2 chemical dalam badan ni macam suntik dadah jugak kan..
akak tak syorkan tau..sebab kena tau jangka masa panjang dan pendek...kalau dah tak guna macam mana? nanti dah berumur macam mana?

ct N honey said...

mmg ambil suntikkan ini boleh jadikan kulit cantik,tapi klu nak berkekalan harus diambil berterusan....sbb vitamin ini cpt hilang dlm badan melalui air kencing

Farah Shamsudin said...

Mama Likha: kena ambil berterusan ye dearr.. adeii.. adakah daku semakin temokk? namo laa!!

Sakura: tau takpe.. takutla dengan jarum2 ni..

Kak Risa: Itula kan kak..

Ct N honey:yup.. sangat betul tu dear..

PinKy MoMMa said...

saya tkt jarum..hukhukhuk
memang tak kan amik kot..serammmm ;p

amalkan vco je ;)

aTy _faRed~ said...

dear...nak amik kat mane ek..??!! siyes ni nak tau.. nak amik jugak..nak jadi gebus..:)

Farah Shamsudin said...

pinky: tuelaaa.. takut kan.. jarum tuu..

aty: eh! betul nak ke dear?

intan morsalin said...

farah leh tnyakan diorang yg penah amik tu tak...kalau cucuk ...diaorg cucuk tang mana???
seram lak bila igt scene cucuk mencucuk ni...

Farah Shamsudin said...

intan: ermm.. pernah ikut adik pergi cucuk tu.. cucuk kat lengan jee.. bila ditanya sakit x, jawapan die tak sakit langsung.. sekejap je pn..

cikpuanhady said...

err..kalau makan je kurang effective ek?

Nak mitak tlun boleh :Mehla komen entri Saya Bertudung

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Cik Purple Pinkypuff said...

owh.. ni la yg org dok kata pasal vitamin2 kat muka nih.. takde kesan mase hadapan ke nih??? tolong cp sat..:) KLIK dan KOMEN entri INI..:)
thanks!:)

Anonymous said...

bk

Anonymous said...

Salam...
saya ader amik suntikan ni..
sesiapa yang tak pernah ambil tu di harpkan janganlh fikir negatif..saya ambi ikut apa yang di sarankan oleh doktor saya.
Kesan yang saya dapat setelah ambil suntikan..
* lutut hitam kembali natural
*lengan hitam pun menjadi natural
*ketiak hitam menjadi natura
*saya sudah anak 2 jadi ader kesan bersalin (stretch mark) .yang ajaibnya kesan tu hilang
*tidak letih
*muka glowing-macam berseri2 macam tuh
*belakang badan hlang jerawat/jerwat pasir
*pagi2 tak bersin
*kulit pulak mcm glow jer..

harga tidak semahal dulu.
elakkan beli internet.
dapatkan nasihat doktor.
doktor tahu apa yang terbaik..

selamat mencuba

Wawa Tasliman said...

where's the place yang bagus? or klinik yang bagus? any suggestion?

Anonymous said...

Suggestkan kat mane dear...

suzzsuzie said...

ada org ambik 2 mggu skali tp akak sebulan sekali je ambik..dh 3x jeragat sumer dh xde..mmg bersih sesangat...makin putih x pasti sbb akk dh memang cerah tp husband akak parut2 sbb kencing manis pun dh makin pudar...

Izwin Raihan said...

Salam, darl..

Kalau minat nak amik, blh tgk2 kat blog ni.
be4utifyme.blogspot.com
ada harga semua.. senang nak budget.

Cheers!

SHAM said...

VITAMIN C UNTUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN

1)VITAMIN C : DENGAN SUNTIKAN VITAMIN C KULIT ANDA AKAN MENJADI LEBIH
HALUS DAN SEKATA, KEDUT BERKURANGAN,SIHAT, MENGURANGKAN LINGKARAN HITAM DIBAWAH MATA, CERAH, SERTA MENINGKATKAN TAHAP KELEMBAPAN KULIT SERTA MENEGANG, MENCANTIKKAN DAN MENGEBUKAN KULIT.

DARI SEGI KESIHATAN VITAMIN C DAPAT MELAWAN SEL CANCER, BATUK, DARAH TINGGI, ASMA SERTA RESDUNG.

HARGA :RM210/PACK-[6 AMPOULES] -NEGOTIABLE-

JENAMA:ORIGINAL BAYER -FROM SPAIN.


2) VITAMIN C + COLLAGEN

VITAMIN C + COLLAGEN..BAIK UNTUK KESIHATAN KULIT TERUTAMA KEPADA MEREKA YG TELAH BERUSIA…MENEGANGKAN PAYUDARA DAN PUNGGUNG, SERTA MENGHILANGKAN KEDUT2 PADA KULIT, MENCERAH SERTA MENJADIKAN KULIT LEBIH MUDA.

HARGA:RM500/PACK-[10 AMPOULES].-NEGOTIABLE-

JENAMA:ORRIGINAL ROCHE-FROM FRANCE.


BERMINAT SILA HUBUNGI: 016-3127062 SHAM

YM ID: sham47100

ATAU EMAIL DI : sham47100@yahoo.com

UNTUK MELIHAT PRODUCT LAIN DAN KETERANGAN LANJUT SILA LAYARI: http://vitaminkl.blogspot.com/



princess_blured said...

sy na shre kt syg2 skalian

vit-C hanye RM16 1 ampoule jeng jeng jeng
confirm ori ade sticker hologram ea dear

email boodystarfish@gmail.com laju2!
:)

syasya said...

ada sape2 pernah try vitamin c untuk whitening brand veniscy x? or sape2 yg try bgtau ye. sbb i nk let go. br gune 4 botol. ada lg 6 botol. i xsesuai dgn produk yang ada collagen. ramai yg pakai ok tp dgn i xsesuai. syg je lg 6 botol tu. more info email me syasyadyaa@gmail.com

beautyservicejab said...

INJECTION VITAMIN C, SERVICE AREA MELAKA ! WAZZUP ME 0122787024 . WAZZUP ONLY 0122787024 ! :) WE OFFER OUR SERVICE . WAZZUP ME 0122787024 !!

beautyservicejab said...

INJECTION VITAMIN C, SERVICE AREA MELAKA ! WAZZUP ME 0122787024 . WAZZUP ONLY 0122787024 ! :) WE OFFER OUR SERVICE . WAZZUP ME 0122787024 !!