Friday, 15 July 2011

Katil Penyeri Kamar Tidurr...:)


Cantik kann??


Selain susun atur dan hiasan bilik tidur pemilihan reka bentuk katil dan jenis tilam yang betul bukan sahaja dapat menyokong kesihatan badan tetapi juga dapat serlahkan hiasan dalaman. Tidak hairanlah jika ada pemilik kediaman yang sanggup mengeluarkan bajet besar untuk mendapatkan keselesaan ketika tidur.Bagaimana pun pemilihan katil dan tilam kena bersesuaian dengan bajet tetapi perlu memastikan ia tidak menyebabkan kesakitan pada anggota tubuh badan. Dalam pemilihan katil, kita harusss....
  • Tentukan saiz yang sesuai dengan keluasan bilik.
  • Kalau bilik luas, kita boleh memilih reka bentuk katil yang sarat. Sebaliknya pilih rekaan yang ringkas jika bilik sempit dan kecil.
  • Belilah tilam yang boleh menyokong berat badan kita. Tilam yang diperbuat daripada getah harganya agak mahal tapi beri keselesaan.
  • Buat ujian ketahanan kepada katil yang dipilih. Pastikan tidak bergoyang ataupun berkeriut kerana ini menimbulkan ketidaselesaan..
  • Pastikan tilam diganti apabila keadaannya sudah tidak selesa lagi.....
p/s* Saya memang kena buat pemilihan katil dan tilam dengan betul kerana faktor kesihatan En Hubby..:)






19 comments:

Nurfaizah M Nor said...

fara, akk nak katil camne jugak la.......mesti tido je...

Aku Ibu Muda said...

tdo tak bangun2 dpt blk gini...huhu

tak pon punya lah syok dpt bilik gini, mau sumer peralatan menjaet ku hangkut naik katil...ahaha...jaet sambil baring2 atas tilam empuk!

Puan Kutu said...

tido pkai katil n tilam askar jer nie..camno?hehe..

Farah Shamsudin said...

faizah: hahha.. mmg best kann..

AIM: hahaha.. ok juge tuu.. angkut semua atas katil kan..

Pn Kutu: takpee.. nanti boleh beli kann..

Anonymous said...

tilam yg akak guna skrg..yg dibeli masa mula2 kawen dulu dgn rega rm900 thun 1999..mahal dah amsa tu..tu psl kukuh sampai ke lani..walau dah pindah randah sbyk 4 kali..

bilik akak simple ajo..hehe..jnji kemas dan sedap mata tgk

kak sarahnjwn

missina said...

amboiii cantiknya bilik tido awk,,hiasan sume sejuk mata memandg,,ni klu tido memg tk mo bgn dah,,,tenang je kan,,

Niena Pengembara Ilahi said...

niena katil bujang je :D

NOOR FATIN said...

bilik mcm tu wow! tak bangun tido awal la nampaknya. hik3

Farah Shamsudin said...

kak sarah: tu pasal tilam akak tu mahal..:)

Missina: hahaha.. tenang je kan..

Niena: katil bujang pun ok apa..

Fatin: hahaha.. tue laa kan..

cik jatt said...

dapat katil macam ni, lagi liatla nak bangun g keja:)

saharinasaharudin said...

sweeet la blik ni.pinky! :)

alinac lover said...

yong suka bilik yg cntik dan kemas..tp bilik yong bersepah giler huuu

Farah Shamsudin said...

jatt: hahaha.. yer ke?

Saharina: tuelaa kan.. pink! i love it!

Alinac: farah pn suka bilik yang kemas..

hana sudradjat said...

tilam getah lagi mahal ek?baru saya tahu. :O

aizamia3 said...

bila tengok bilik yang kemas rasa tenang dan dah tentu dapat tidur dengan lebih lena.. ;)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mmg betul farah..sbb sebhg dr ms kita kan habis utk tido..

MamaEma said...

tidur tak pakai katil..hanya tilam saja..bilik kecil

Farah Shamsudin said...

Hana: Yup...

Aizamia: tuelaa.. bila balik rumah tu kalau boleh naklah tenang jee.. sejuk je mata memandang kan..

Kak Rina: betul tu kak.. kalau bilik bersepah, memang tak tenteram jadinya..

MamaEma: takpelahh.. yang penting selesa..

Mama Likha said...

mmg pun. cer klo kamar tidur mcm pic kat atas, konpem tak kuar bilik hehe.

tempek lah gmbr bilik cik farah... :)

Katil Penyeri Kamar Tidurr...:)


Cantik kann??


Selain susun atur dan hiasan bilik tidur pemilihan reka bentuk katil dan jenis tilam yang betul bukan sahaja dapat menyokong kesihatan badan tetapi juga dapat serlahkan hiasan dalaman. Tidak hairanlah jika ada pemilik kediaman yang sanggup mengeluarkan bajet besar untuk mendapatkan keselesaan ketika tidur.Bagaimana pun pemilihan katil dan tilam kena bersesuaian dengan bajet tetapi perlu memastikan ia tidak menyebabkan kesakitan pada anggota tubuh badan. Dalam pemilihan katil, kita harusss....
  • Tentukan saiz yang sesuai dengan keluasan bilik.
  • Kalau bilik luas, kita boleh memilih reka bentuk katil yang sarat. Sebaliknya pilih rekaan yang ringkas jika bilik sempit dan kecil.
  • Belilah tilam yang boleh menyokong berat badan kita. Tilam yang diperbuat daripada getah harganya agak mahal tapi beri keselesaan.
  • Buat ujian ketahanan kepada katil yang dipilih. Pastikan tidak bergoyang ataupun berkeriut kerana ini menimbulkan ketidaselesaan..
  • Pastikan tilam diganti apabila keadaannya sudah tidak selesa lagi.....
p/s* Saya memang kena buat pemilihan katil dan tilam dengan betul kerana faktor kesihatan En Hubby..:)






19 comments:

Nurfaizah M Nor said...

fara, akk nak katil camne jugak la.......mesti tido je...

Aku Ibu Muda said...

tdo tak bangun2 dpt blk gini...huhu

tak pon punya lah syok dpt bilik gini, mau sumer peralatan menjaet ku hangkut naik katil...ahaha...jaet sambil baring2 atas tilam empuk!

Puan Kutu said...

tido pkai katil n tilam askar jer nie..camno?hehe..

Farah Shamsudin said...

faizah: hahha.. mmg best kann..

AIM: hahaha.. ok juge tuu.. angkut semua atas katil kan..

Pn Kutu: takpee.. nanti boleh beli kann..

Anonymous said...

tilam yg akak guna skrg..yg dibeli masa mula2 kawen dulu dgn rega rm900 thun 1999..mahal dah amsa tu..tu psl kukuh sampai ke lani..walau dah pindah randah sbyk 4 kali..

bilik akak simple ajo..hehe..jnji kemas dan sedap mata tgk

kak sarahnjwn

missina said...

amboiii cantiknya bilik tido awk,,hiasan sume sejuk mata memandg,,ni klu tido memg tk mo bgn dah,,,tenang je kan,,

Niena Pengembara Ilahi said...

niena katil bujang je :D

NOOR FATIN said...

bilik mcm tu wow! tak bangun tido awal la nampaknya. hik3

Farah Shamsudin said...

kak sarah: tu pasal tilam akak tu mahal..:)

Missina: hahaha.. tenang je kan..

Niena: katil bujang pun ok apa..

Fatin: hahaha.. tue laa kan..

cik jatt said...

dapat katil macam ni, lagi liatla nak bangun g keja:)

saharinasaharudin said...

sweeet la blik ni.pinky! :)

alinac lover said...

yong suka bilik yg cntik dan kemas..tp bilik yong bersepah giler huuu

Farah Shamsudin said...

jatt: hahaha.. yer ke?

Saharina: tuelaa kan.. pink! i love it!

Alinac: farah pn suka bilik yang kemas..

hana sudradjat said...

tilam getah lagi mahal ek?baru saya tahu. :O

aizamia3 said...

bila tengok bilik yang kemas rasa tenang dan dah tentu dapat tidur dengan lebih lena.. ;)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mmg betul farah..sbb sebhg dr ms kita kan habis utk tido..

MamaEma said...

tidur tak pakai katil..hanya tilam saja..bilik kecil

Farah Shamsudin said...

Hana: Yup...

Aizamia: tuelaa.. bila balik rumah tu kalau boleh naklah tenang jee.. sejuk je mata memandang kan..

Kak Rina: betul tu kak.. kalau bilik bersepah, memang tak tenteram jadinya..

MamaEma: takpelahh.. yang penting selesa..

Mama Likha said...

mmg pun. cer klo kamar tidur mcm pic kat atas, konpem tak kuar bilik hehe.

tempek lah gmbr bilik cik farah... :)