Wednesday, 6 July 2011

Fida Ibrahim?

Salam Hari Khamiss..:) Bagi yang bekerja di sektor kerajaan hari ini hari Batik Sedunia ye. Rimas sebenarnya pakai batik ni.. Cepat kedut sana sini...Hari ni bukan nak bercerita tentang Batik Sedunia, tapi nak cerita tentang Fida Ibrahim..Kenal tak siapa dia? Saya dulu selalu juga tengok drama yang beliau lakonkan, tapi namanya tak tahu..( terok kan?) baru-baru juga dapat tahu nama beliau ni.. Saya suka sangat dengan beliau.. Cantik dan sangat sopan.. Yang paling saya tak sangka tu beliau adalah sepupu kepada Datuk Siti Nurhaliza. patutlah wajahnya iras-iras Datuk Siti juga..haishh! kenapa lah tak pernah terfikir sebelum ni kan..


Cantik kan?


Inilah orangnya.. Azuan Azmi.

Minggu lepas saya ada tengoklah satu segmen Bang Bang Boom terbitan tv3 yang ala-ala da va voom tu, mengenakan Fida Ibrahim dalam peminangan palsu..kena pulak Fida terima peminangan tersebut..Yang tak tahan tu bila beliau dah terima pinangan tersebut, ada pulak orang cakap" Anda telah selamat menjadi tunangan orang dalam rancangan Bang Bang Boom "Aduyai! kan dah jatuhkan maruah beliau kan..Tak patut betul la boleh kenakan beliau macam tu sekali.. Perkara kahwin ni tak bolehlah buat main kan.. Kalau bab-bab lain tu oklah juga. Kasihan dengan beliau tau!!

p/s* Saya haraplah lepas ini janganlah kenakan orang seperti ini lagi..tak baik tau!

28 comments:

Anonymous said...

betul2, nani pun tgk jgk...teruk sgt la sampai masuk bab peminangan tu...xbaik jatuhkan air muka fida. dahla ramai org,sian sungguh...

Razil Tahir said...

tau takper...
trok!
mengenakan orang nie bkan budaya kita taw...
hm... orang kita cukup suka kan bab2 jatuhkan maruah org nie... T,T

@e_da said...

memang tak patut kenakan org mcm tu.. kalau sy la yg kena.. nak je saman.. malu tau.. dah la 1 malaysia tengok...

nak bergurau pun berpada2 la kan..

mizzkechique said...

tak elok la bila gurauan berbentuk mcm tu...

PinKy MoMMa said...

last last dia kena balik...
gurauan terlampau betul alahaiiii..

Anonymous said...

fida nie pemenang carian gadis pantene ke ape ntah.masa tu siti jd juri...mati2 dia x ngaku ada hubungAN ngan siti...skrg br nk ngaku...

zura_habib said...

xsempat tgk mggu lepas Bang Bang boom...yeke dia terima? siannya..

Isteri Encek Bard said...

HIHIHIHI RUPER-RUPERNYER AZWAN YANG KENA LAM TADI.. HEBAT FIDA JADI PELAKUN....

Farah Shamsudin said...

Nani: kesian die kan.. terok betul tau.

Razil: bagi saya, nak kenakan orang tu boleh tapi janganlah sampai aibkan orang macam tu. bukan budaya kita..

eda: itulah.. bergurau kasar sangat!

MK: memang tak elok pun dear..

pinky: Itulah kan.. memag patut die kena balik tau!

Zura: yer.. die terima..kesian die..

IEB: hahaha.. memang patut die kena balik kan..

MamaEma said...

tak tgk pun..ngantuk sangat...

saya pun malas pakai batik ni..tp apakan daya kena juga pk sekali sekala kan..

Farah Shamsudin said...

MamaEma: tuelaa.. farah jarang tgk.. tapi bila tgk, kes ni pulaa.. hehehe..

Tula kan.. memang leceh sikit batik2 bagai ni.. kalau boleh nak pakai yang tak payah gosok lagi senang.. (datanglah mood malas tahap cipanzi tu kan)

puteraduyong said...

sebenarnya diorang berlakon je tu....tarik peminat... ;)

Farah Shamsudin said...

puteraduyong: yer kee? kalau macam tu, baguslaa..

Tina Othman said...

ala rugi tak tgk pun

Yatie said...

tulahhhh.. kdg2 melampau sgt lawak bang bang bom nih.. sian kat org yg terkena tu.. malu tauuuu.. ;(

Hanis MY said...

laa kesiannya...tak dpt bygkan cemana reaksi fida tu, betul tu mana leh main2 bend camni...

Farah Shamsudin said...

Tina: ala, len kali boleh tgk lagi dear..

Yatie: itulahh.. bergurau melampau sgt! ada org yang boleh terima ada yang tak.

Hanis: tuelaa.. memang tak baikkan..

NOOR FATIN said...

tu la. xleh la buat mcm tu. mcm permainkan perasaan org je. xbaikk.

harap lpas ni xde lagi mcm tu..

whitecappuccino said...

dia ni memang cantik!!! kesian dikenakan mcm tu..

aTy _faRed~ said...

malam semalam ade sambungannyer...tapi tak tengok... tak tau ape jadi...tengok tak..?? ceciter sikit...:)

kakchik@ella said...

cari la point lain kalo pun nak bergurau atau kenakan org. Apa da ...

Farah Shamsudin said...

Fatin: Itulaa.. itu dah menjatuhkan maruah kan..

Whitecappuchino: memang sangat cantik pulak!

Aty: Fida pula kenakan Azuan tu dear.. biar dia rasakan..:)

KC: Tuela kak.. macamla tiada point lain nak kenakan orangkan?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oh x tgk pulak rancangan tu..mmg jarang tgk pon..dulu diaorang penah buat jugak kat elyana..nk minang jugak konon datuk tp elyana nk fikir dulu..

Farah Shamsudin said...

rina: agaknye sebab elyana tu memang dah ade boyfie..:)

Fitri Senin said...

hoh yeke..??yang mengenakan si fida tu xteringin ke nak kawin dgn dia..??betul ckp awak..fit pun suka tgk fida tu..rasa cm geram giller sebab bila dia pakai tudung tu sume kena..sume cantik..jeles

Farah Shamsudin said...

Fitri: yerla dear..tuela la.. fida tu memang cantik tau.. tak kisah pakai ape pn, tetap anggun!

Nour Akmal said...

ala..tak tgk lah..
ruginya..
tp akan cari video ni nnt..=)

Farah Shamsudin said...

Akmal: carilah yee..

Fida Ibrahim?

Salam Hari Khamiss..:) Bagi yang bekerja di sektor kerajaan hari ini hari Batik Sedunia ye. Rimas sebenarnya pakai batik ni.. Cepat kedut sana sini...Hari ni bukan nak bercerita tentang Batik Sedunia, tapi nak cerita tentang Fida Ibrahim..Kenal tak siapa dia? Saya dulu selalu juga tengok drama yang beliau lakonkan, tapi namanya tak tahu..( terok kan?) baru-baru juga dapat tahu nama beliau ni.. Saya suka sangat dengan beliau.. Cantik dan sangat sopan.. Yang paling saya tak sangka tu beliau adalah sepupu kepada Datuk Siti Nurhaliza. patutlah wajahnya iras-iras Datuk Siti juga..haishh! kenapa lah tak pernah terfikir sebelum ni kan..


Cantik kan?


Inilah orangnya.. Azuan Azmi.

Minggu lepas saya ada tengoklah satu segmen Bang Bang Boom terbitan tv3 yang ala-ala da va voom tu, mengenakan Fida Ibrahim dalam peminangan palsu..kena pulak Fida terima peminangan tersebut..Yang tak tahan tu bila beliau dah terima pinangan tersebut, ada pulak orang cakap" Anda telah selamat menjadi tunangan orang dalam rancangan Bang Bang Boom "Aduyai! kan dah jatuhkan maruah beliau kan..Tak patut betul la boleh kenakan beliau macam tu sekali.. Perkara kahwin ni tak bolehlah buat main kan.. Kalau bab-bab lain tu oklah juga. Kasihan dengan beliau tau!!

p/s* Saya haraplah lepas ini janganlah kenakan orang seperti ini lagi..tak baik tau!

28 comments:

Anonymous said...

betul2, nani pun tgk jgk...teruk sgt la sampai masuk bab peminangan tu...xbaik jatuhkan air muka fida. dahla ramai org,sian sungguh...

Razil Tahir said...

tau takper...
trok!
mengenakan orang nie bkan budaya kita taw...
hm... orang kita cukup suka kan bab2 jatuhkan maruah org nie... T,T

@e_da said...

memang tak patut kenakan org mcm tu.. kalau sy la yg kena.. nak je saman.. malu tau.. dah la 1 malaysia tengok...

nak bergurau pun berpada2 la kan..

mizzkechique said...

tak elok la bila gurauan berbentuk mcm tu...

PinKy MoMMa said...

last last dia kena balik...
gurauan terlampau betul alahaiiii..

Anonymous said...

fida nie pemenang carian gadis pantene ke ape ntah.masa tu siti jd juri...mati2 dia x ngaku ada hubungAN ngan siti...skrg br nk ngaku...

zura_habib said...

xsempat tgk mggu lepas Bang Bang boom...yeke dia terima? siannya..

Isteri Encek Bard said...

HIHIHIHI RUPER-RUPERNYER AZWAN YANG KENA LAM TADI.. HEBAT FIDA JADI PELAKUN....

Farah Shamsudin said...

Nani: kesian die kan.. terok betul tau.

Razil: bagi saya, nak kenakan orang tu boleh tapi janganlah sampai aibkan orang macam tu. bukan budaya kita..

eda: itulah.. bergurau kasar sangat!

MK: memang tak elok pun dear..

pinky: Itulah kan.. memag patut die kena balik tau!

Zura: yer.. die terima..kesian die..

IEB: hahaha.. memang patut die kena balik kan..

MamaEma said...

tak tgk pun..ngantuk sangat...

saya pun malas pakai batik ni..tp apakan daya kena juga pk sekali sekala kan..

Farah Shamsudin said...

MamaEma: tuelaa.. farah jarang tgk.. tapi bila tgk, kes ni pulaa.. hehehe..

Tula kan.. memang leceh sikit batik2 bagai ni.. kalau boleh nak pakai yang tak payah gosok lagi senang.. (datanglah mood malas tahap cipanzi tu kan)

puteraduyong said...

sebenarnya diorang berlakon je tu....tarik peminat... ;)

Farah Shamsudin said...

puteraduyong: yer kee? kalau macam tu, baguslaa..

Tina Othman said...

ala rugi tak tgk pun

Yatie said...

tulahhhh.. kdg2 melampau sgt lawak bang bang bom nih.. sian kat org yg terkena tu.. malu tauuuu.. ;(

Hanis MY said...

laa kesiannya...tak dpt bygkan cemana reaksi fida tu, betul tu mana leh main2 bend camni...

Farah Shamsudin said...

Tina: ala, len kali boleh tgk lagi dear..

Yatie: itulahh.. bergurau melampau sgt! ada org yang boleh terima ada yang tak.

Hanis: tuelaa.. memang tak baikkan..

NOOR FATIN said...

tu la. xleh la buat mcm tu. mcm permainkan perasaan org je. xbaikk.

harap lpas ni xde lagi mcm tu..

whitecappuccino said...

dia ni memang cantik!!! kesian dikenakan mcm tu..

aTy _faRed~ said...

malam semalam ade sambungannyer...tapi tak tengok... tak tau ape jadi...tengok tak..?? ceciter sikit...:)

kakchik@ella said...

cari la point lain kalo pun nak bergurau atau kenakan org. Apa da ...

Farah Shamsudin said...

Fatin: Itulaa.. itu dah menjatuhkan maruah kan..

Whitecappuchino: memang sangat cantik pulak!

Aty: Fida pula kenakan Azuan tu dear.. biar dia rasakan..:)

KC: Tuela kak.. macamla tiada point lain nak kenakan orangkan?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

oh x tgk pulak rancangan tu..mmg jarang tgk pon..dulu diaorang penah buat jugak kat elyana..nk minang jugak konon datuk tp elyana nk fikir dulu..

Farah Shamsudin said...

rina: agaknye sebab elyana tu memang dah ade boyfie..:)

Fitri Senin said...

hoh yeke..??yang mengenakan si fida tu xteringin ke nak kawin dgn dia..??betul ckp awak..fit pun suka tgk fida tu..rasa cm geram giller sebab bila dia pakai tudung tu sume kena..sume cantik..jeles

Farah Shamsudin said...

Fitri: yerla dear..tuela la.. fida tu memang cantik tau.. tak kisah pakai ape pn, tetap anggun!

Nour Akmal said...

ala..tak tgk lah..
ruginya..
tp akan cari video ni nnt..=)

Farah Shamsudin said...

Akmal: carilah yee..