Monday, 18 July 2011

Contact Lens? taknaklahhh!


Salam Hari Isnin kawan-kawan..Sekejap sahaja masa berlalu kan?
Dah nak hujung minggu semula kan.. Saya sangat sukaa bila teringatkan hujung minggu nii.. :)
Kalau boleh setiap hari hujung minggu pun ok.. Tapi apakan daya, perlu mencari rezeki..

Sekarang ni kan, dah terlalu ramai orang memakai mata berwarna.. lebih tepat lagi contact lens..
saya tengok, cantik je mata-mata mereka ni. Macam-macam warna. 
Tapi yang gerun sikit tu bila tengok ada kelainan bentuk tuu.. 
Maklumlah senang nak dapatkan contact lenskan.. Mana-mana pun ada jual..
Tapi kenapa saya tetap taknak pakai ekk?
Nak tahu sebab apa? Bukan tidak teringin nak pakai, Tapikan.. saya ni PENAKUT!
Pernah adik nak tengok saya pakai, harap maaflah.. memang saya takkan pakai.
Bila perasaan takut tu tebal dalam diri, sampai bila-bila pun memang macam ni lah..
Kena pulak nak perlu penjagaan yang betul.. Memang lah menjadi kemalasan saya tu kan..
Saya rasa sampai bila-bila pun saya takkan pakai kot.. 

p/s* Tapi suka tengok orang lain pakai contact lens..:)

14 comments:

Anonymous said...

akak pom teringin nk pakai..mmg cantik nmpk org pakai..glemer mata dia..

tapi memikirkan mcm renyah je nk pakai..akak batalkan ajo..pkai spek ajo la..hehe

kak sarahnajwan

Ibu Darwisy said...

kite pon takut nak pakai CL ni..mcm2 nnti kate kene kanser la..waduhhh

rara pinkmafia said...

heheheeh senang je lah pakai.jgn takuttt.

cik najihah said...

mcm sakit je nak pakai huhu

Aku Ibu Muda said...

Tingin gak nak mata kaler2..tapi apakan daya, wani ada kecacatan mata sket...memang tak leh pakai lens kaler2 ni sebab bentuk anak mata tak bulat..more to tear drop shape :)

kang kalau pakai jugak..berwarna2 lah dunia ini di mataku...kih kih kih

Tina Othman said...

samalah kita, biar bercermin mata dari pakai contact lens

Farah Shamsudin said...

Kak Sarah: Itulaa kak.. cantik je orang pakai..

Ibu Darwisy: Yer ke dearr? leh kena kanser ekk?

Rara: dah biasa oklahh.. akak nii...wuwuwuw...takut!

Najihah: Itulaaahh..macam je kann..

AIM: hehhee.. ha! Itu memang langsung tak boleh nak pakai laa..

Tina: hehehee.. Farah ni takda rabun. Tapi macam teringin..

aTy _faRed~ said...

dear...tak ar susah pakai contact lens ni sebenarnyer... tak sakit pon... saye dah pakai lens lebih kurang 10 tahun..[takde kaler2]..pakai tuk rabun nyer...;) asalkan pandai jage insyaallah tak de masalah..:) cuber lar..

Farah Shamsudin said...

aty: adoii..ngeri tengok nak kena masukkan tuu.. aishh..

oshin-jamel said...

mule² aje tkt nk mskkn...pastu lame² ok la..heheh!!!

zura_habib said...

sy pakai contact lense dah 12 tahun...dr tingkatan 3..tp yg clear punya...sebab rabun teruk...hubby ckp pki spek mcm mak cik...dah la sy mmg dh ala2 makcik tmbh plak spek hihihi...

F.A.R.A.H. deeb said...

Kite pun dah bertawo pakai lense. Dari yg takde kaler sampai le ke kaler, okeh je. Ileks arr tak sakit pun hehe. Nak elak dr penyakit, yg penting mesti jaga kebersihan dia, tu jek. ALhamdulillah selame ni tak pernah kena apa2 penyakit mata insyaallah.

Mama Likha said...

zte pakai lens.... sebab zte rabun ! hehehe

Farah Shamsudin said...

Oshin: pakai jugak ekk..

Zura: hehehe.. waa.. saya takut nak pakai..

Farah: huhu.. nak masukkan tu yang takutlaaahh..

Mama Likha: hehehe.. ztee berani laa.. farah tak berani.

Contact Lens? taknaklahhh!


Salam Hari Isnin kawan-kawan..Sekejap sahaja masa berlalu kan?
Dah nak hujung minggu semula kan.. Saya sangat sukaa bila teringatkan hujung minggu nii.. :)
Kalau boleh setiap hari hujung minggu pun ok.. Tapi apakan daya, perlu mencari rezeki..

Sekarang ni kan, dah terlalu ramai orang memakai mata berwarna.. lebih tepat lagi contact lens..
saya tengok, cantik je mata-mata mereka ni. Macam-macam warna. 
Tapi yang gerun sikit tu bila tengok ada kelainan bentuk tuu.. 
Maklumlah senang nak dapatkan contact lenskan.. Mana-mana pun ada jual..
Tapi kenapa saya tetap taknak pakai ekk?
Nak tahu sebab apa? Bukan tidak teringin nak pakai, Tapikan.. saya ni PENAKUT!
Pernah adik nak tengok saya pakai, harap maaflah.. memang saya takkan pakai.
Bila perasaan takut tu tebal dalam diri, sampai bila-bila pun memang macam ni lah..
Kena pulak nak perlu penjagaan yang betul.. Memang lah menjadi kemalasan saya tu kan..
Saya rasa sampai bila-bila pun saya takkan pakai kot.. 

p/s* Tapi suka tengok orang lain pakai contact lens..:)

14 comments:

Anonymous said...

akak pom teringin nk pakai..mmg cantik nmpk org pakai..glemer mata dia..

tapi memikirkan mcm renyah je nk pakai..akak batalkan ajo..pkai spek ajo la..hehe

kak sarahnajwan

Ibu Darwisy said...

kite pon takut nak pakai CL ni..mcm2 nnti kate kene kanser la..waduhhh

rara pinkmafia said...

heheheeh senang je lah pakai.jgn takuttt.

cik najihah said...

mcm sakit je nak pakai huhu

Aku Ibu Muda said...

Tingin gak nak mata kaler2..tapi apakan daya, wani ada kecacatan mata sket...memang tak leh pakai lens kaler2 ni sebab bentuk anak mata tak bulat..more to tear drop shape :)

kang kalau pakai jugak..berwarna2 lah dunia ini di mataku...kih kih kih

Tina Othman said...

samalah kita, biar bercermin mata dari pakai contact lens

Farah Shamsudin said...

Kak Sarah: Itulaa kak.. cantik je orang pakai..

Ibu Darwisy: Yer ke dearr? leh kena kanser ekk?

Rara: dah biasa oklahh.. akak nii...wuwuwuw...takut!

Najihah: Itulaaahh..macam je kann..

AIM: hehhee.. ha! Itu memang langsung tak boleh nak pakai laa..

Tina: hehehee.. Farah ni takda rabun. Tapi macam teringin..

aTy _faRed~ said...

dear...tak ar susah pakai contact lens ni sebenarnyer... tak sakit pon... saye dah pakai lens lebih kurang 10 tahun..[takde kaler2]..pakai tuk rabun nyer...;) asalkan pandai jage insyaallah tak de masalah..:) cuber lar..

Farah Shamsudin said...

aty: adoii..ngeri tengok nak kena masukkan tuu.. aishh..

oshin-jamel said...

mule² aje tkt nk mskkn...pastu lame² ok la..heheh!!!

zura_habib said...

sy pakai contact lense dah 12 tahun...dr tingkatan 3..tp yg clear punya...sebab rabun teruk...hubby ckp pki spek mcm mak cik...dah la sy mmg dh ala2 makcik tmbh plak spek hihihi...

F.A.R.A.H. deeb said...

Kite pun dah bertawo pakai lense. Dari yg takde kaler sampai le ke kaler, okeh je. Ileks arr tak sakit pun hehe. Nak elak dr penyakit, yg penting mesti jaga kebersihan dia, tu jek. ALhamdulillah selame ni tak pernah kena apa2 penyakit mata insyaallah.

Mama Likha said...

zte pakai lens.... sebab zte rabun ! hehehe

Farah Shamsudin said...

Oshin: pakai jugak ekk..

Zura: hehehe.. waa.. saya takut nak pakai..

Farah: huhu.. nak masukkan tu yang takutlaaahh..

Mama Likha: hehehe.. ztee berani laa.. farah tak berani.