Tuesday, 24 May 2011

Terima Kasih Makkk..

Pada 23 Mei yang lepas, baru-baru ni jelaahh.. Elok sahaja saya dan En Hubby dalam perjalanan pulang dari kerja, adik ipar ada hantar mesej pada En Hubby.. Katanya " abang, mak suruh datang rumah, mak masak ikan siakap".. Aww!! saya yang sememangnya penat, terus tersenyum panjang dan teruja..Yelah, rezeki datang bergolek-golekk.. Takkan saya nak tolak kan.. terus saya setuju jee..Saya dan En Hubby memang suka ikan siakap.. tak kisahlah masak apa pun.. memang licin punyaa..(memang kaki pelahap kan).. 

Elok sahaja sampai rumah mak, mak terus ajak makan je.. macam tau-tau je saya ni lapar.. Saya pun apa lagi.. terus la mengadap ikan tuu.. mak masak kari ikan siakap!! Siap ada ikan siakap goreng lagi..Sedappnya hingga menjilat jari!! mak memang terror bab masak memasak ni.. tak dapat dinafikan lagi!bertambah-tambah saya dan En hubby makan sampaikan dah terlampau kenyang!!  Sebelum pulang ke rumah sendiri, mak adalah bagi seekor ikan siakap untuk dimasak di rumah pulaa.. Terima kasih mak!! Masakan mak memang sedapp.. lepas ni ajak lagi ye makkk...


Ni gambar ehsan makcik googlee.. 


p/s* memang tak sempat nak snap masakan mak tuuu.. terus makan.. makan sampai tak ingat diet dahh..hehehe..

18 comments:

shiema sufian said...

wahh. dah lame ta makan ikan siakap. sedap :)

Athirah Liyana said...

sdpnyaa.. pagi2 baca.. tak sarapan lg.. lapar~

oshin-jamel said...

waahh!!dapnyeee!!wat oshin lapo!!!!

♥Mrs.Eady♥ said...

terliurrrrr..huhuh....

Farah Shamsudin said...

Shiema: Itulaaahh!!

Athirah: dah lapar ekk.. gi makan..

Oshin: hehehe.. gi makan dear..

Mrs Eady: tu nanti kena gi carikla ikan siakap kan..

risa said...

yeayyy golek2 dan tergolekkk
hehehe sayang mak!!

Farah Shamsudin said...

kak risa: hehehe.. memang tergolekk pn.. tapi sebab tergolek kekenyangan!

Tina Othman said...

wah bestnya..

Farah Shamsudin said...

memang best tinaaa.. feberet farah ikan siakap ni..

Ummi Alesya Sofea said...

bestner ikan siakap tp x penah mkn yg msk kari..

Redbloodsnow said...

baru realized yg zie lamaaa dh zie tak makan ikan..huhu

Farah Shamsudin said...

zie:yer ke dearr? napa dah lama tak makan?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ikan siakap mmg sedappp..(suka dgr lagu kat sini..tenang je)..

Nour Akmal said...

ikan siakap..my feveret tu..
untung lah..huhu

Solihin Zubir said...

alaa... knapa ltak gambar google je.. nk tgok gmbr sebenar.. heheh..

Farah Shamsudin said...

rina: memang sedaapp kan.. yer ke suka? macam tu kena selalu datang rumah ni lah yee..:)

Nour Akmal: feberet jugak ekk? best kann..

Solihin: ala.. tak sempat nak snap lahh.. dah makan je teruss..:)

osHin said...

suke siakap 3 rasa...hihi

Farah Shamsudin said...

oshin: siakap 3 rasa pn ok..

Terima Kasih Makkk..

Pada 23 Mei yang lepas, baru-baru ni jelaahh.. Elok sahaja saya dan En Hubby dalam perjalanan pulang dari kerja, adik ipar ada hantar mesej pada En Hubby.. Katanya " abang, mak suruh datang rumah, mak masak ikan siakap".. Aww!! saya yang sememangnya penat, terus tersenyum panjang dan teruja..Yelah, rezeki datang bergolek-golekk.. Takkan saya nak tolak kan.. terus saya setuju jee..Saya dan En Hubby memang suka ikan siakap.. tak kisahlah masak apa pun.. memang licin punyaa..(memang kaki pelahap kan).. 

Elok sahaja sampai rumah mak, mak terus ajak makan je.. macam tau-tau je saya ni lapar.. Saya pun apa lagi.. terus la mengadap ikan tuu.. mak masak kari ikan siakap!! Siap ada ikan siakap goreng lagi..Sedappnya hingga menjilat jari!! mak memang terror bab masak memasak ni.. tak dapat dinafikan lagi!bertambah-tambah saya dan En hubby makan sampaikan dah terlampau kenyang!!  Sebelum pulang ke rumah sendiri, mak adalah bagi seekor ikan siakap untuk dimasak di rumah pulaa.. Terima kasih mak!! Masakan mak memang sedapp.. lepas ni ajak lagi ye makkk...


Ni gambar ehsan makcik googlee.. 


p/s* memang tak sempat nak snap masakan mak tuuu.. terus makan.. makan sampai tak ingat diet dahh..hehehe..

18 comments:

shiema sufian said...

wahh. dah lame ta makan ikan siakap. sedap :)

Athirah Liyana said...

sdpnyaa.. pagi2 baca.. tak sarapan lg.. lapar~

oshin-jamel said...

waahh!!dapnyeee!!wat oshin lapo!!!!

♥Mrs.Eady♥ said...

terliurrrrr..huhuh....

Farah Shamsudin said...

Shiema: Itulaaahh!!

Athirah: dah lapar ekk.. gi makan..

Oshin: hehehe.. gi makan dear..

Mrs Eady: tu nanti kena gi carikla ikan siakap kan..

risa said...

yeayyy golek2 dan tergolekkk
hehehe sayang mak!!

Farah Shamsudin said...

kak risa: hehehe.. memang tergolekk pn.. tapi sebab tergolek kekenyangan!

Tina Othman said...

wah bestnya..

Farah Shamsudin said...

memang best tinaaa.. feberet farah ikan siakap ni..

Ummi Alesya Sofea said...

bestner ikan siakap tp x penah mkn yg msk kari..

Redbloodsnow said...

baru realized yg zie lamaaa dh zie tak makan ikan..huhu

Farah Shamsudin said...

zie:yer ke dearr? napa dah lama tak makan?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

ikan siakap mmg sedappp..(suka dgr lagu kat sini..tenang je)..

Nour Akmal said...

ikan siakap..my feveret tu..
untung lah..huhu

Solihin Zubir said...

alaa... knapa ltak gambar google je.. nk tgok gmbr sebenar.. heheh..

Farah Shamsudin said...

rina: memang sedaapp kan.. yer ke suka? macam tu kena selalu datang rumah ni lah yee..:)

Nour Akmal: feberet jugak ekk? best kann..

Solihin: ala.. tak sempat nak snap lahh.. dah makan je teruss..:)

osHin said...

suke siakap 3 rasa...hihi

Farah Shamsudin said...

oshin: siakap 3 rasa pn ok..