Thursday, 26 May 2011

Sedih Lah...

Baru-baru ni, saya ke rumah anak yatim Nur Salam di Chow Kit. Saya ke sana atas sebab tugass.. Memang ada program dengan rumah anak yatim tuu.. Bila saya sampai sana, saya terus sahaja rasa sebak sebab memikirkan mereka sudah tiada ibu atau bapa lagi.. Mereka semua masih kecil-kecil.. Disana saya ada program kaunseling dengan mereka.. maklumlah mereka ni kan nak ambil periksa besar nanti.. Saya dapat melihat cara pemikiran mereka ni berbeza dari kanak-kanak yang mempunyai ibu dan bapa..Saya suka melihat gelagat merekaa.. Ada tu yang memang agak nakal.. ada tu yang sangat pendiamm..Walaupun saya ke sana dalam masa yang singkat, tapi sempatlah saya bermesra dengan merekaa.. ada sedikit gambar yang boleh saya kongsikan disini..

 Ni kanak-kanak perempuan..

 Ini sesi pekenalan diri


Ni dah mula sesi..

 p/s*Erm.. memang saya rasa sebak bila tengok merekaa.. Tetiba rasa bersyukur sangat sebab saya masih mempunyai ibu dan abah..

Terima kasih buat Sha yang bagi kerongsang nii..Cantik sangat..


16 comments:

Shiela Firdaus said...

kesian kannn :(

Aku Ibu Muda said...

bila kita tengok anak2 yatim ni, masa tu mesti rasa syukur sangat2 sebab masih ada parents kan.

Anonymous said...

mmg sedihkan..syukur kita msih ada ibu bapa..

ni kak sarahnajwan ni..

akak xtau kalu komen style gini..akak xle sign in farah..huhu..kalu yg pop up komen..bole..

♥Mrs.Eady♥ said...

alahai sian nyer...

Farah Shamsudin said...

kak sela: itulaa.. sedih..:(

Ibu: memang terasa syukur sangat..

Kak Sarah: yerke? camtu komen style gitu je laa..

Mrs Eady: memang kesiannn..

misscha said...

really admire them....

cik sakura said...

sebak nak lihat mereka ini..namun semoga mereka berjaya seperti insan yang lain..

cikcleopatra said...

member keje kbs..die yg panggil mntk tolong.hehe.ala edar borang kaji selidik jer. farah duty kat ne?

Hafizah Mohamad said...

mmg sedih...tapi kiranya nasib diaorang bak jugalah di tempatkan kat situ sbb boleh blajar...dan yang penting sekali x terbiar...syukur Alhamdulillah...=)

Farah Shamsudin said...

misscha: kan!

Sakura: tuelaa.. sebak sangat..

cik cleopatra: saya kat sek 3.. dekat masjid tuu.. awak?

kak Fizah: itula kak..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy baca dan tgk gambar pun dah rs sebak..lagu pun mendayu (tiap kali dtg sini misti nk dgr lagu neh)

MamaEma said...

kesiankan mereka-mereka yg tak bernasib baik ni...sykurlah anak2 yang punyai ibu bapa...

Ummi Alesya Sofea said...

kesiannya..t'sentuh hati ni.

Farah Shamsudin said...

Rina: Itula kan..

MamaEma: memang kesian mereka ni.. bersyukurlah apa yang kita ada sekarang..

Ummi: yup.. pity kan..

Redbloodsnow said...

lawa lah kerongsang tuh. cam zie nyer..tp zie punya kaler merah:)

Farah Shamsudin said...

zie: yer kee? patutlah cakap lawa.. kawan pergi KK.. kira tu dari KK lahh..

Sedih Lah...

Baru-baru ni, saya ke rumah anak yatim Nur Salam di Chow Kit. Saya ke sana atas sebab tugass.. Memang ada program dengan rumah anak yatim tuu.. Bila saya sampai sana, saya terus sahaja rasa sebak sebab memikirkan mereka sudah tiada ibu atau bapa lagi.. Mereka semua masih kecil-kecil.. Disana saya ada program kaunseling dengan mereka.. maklumlah mereka ni kan nak ambil periksa besar nanti.. Saya dapat melihat cara pemikiran mereka ni berbeza dari kanak-kanak yang mempunyai ibu dan bapa..Saya suka melihat gelagat merekaa.. Ada tu yang memang agak nakal.. ada tu yang sangat pendiamm..Walaupun saya ke sana dalam masa yang singkat, tapi sempatlah saya bermesra dengan merekaa.. ada sedikit gambar yang boleh saya kongsikan disini..

 Ni kanak-kanak perempuan..

 Ini sesi pekenalan diri


Ni dah mula sesi..

 p/s*Erm.. memang saya rasa sebak bila tengok merekaa.. Tetiba rasa bersyukur sangat sebab saya masih mempunyai ibu dan abah..

Terima kasih buat Sha yang bagi kerongsang nii..Cantik sangat..


16 comments:

Shiela Firdaus said...

kesian kannn :(

Aku Ibu Muda said...

bila kita tengok anak2 yatim ni, masa tu mesti rasa syukur sangat2 sebab masih ada parents kan.

Anonymous said...

mmg sedihkan..syukur kita msih ada ibu bapa..

ni kak sarahnajwan ni..

akak xtau kalu komen style gini..akak xle sign in farah..huhu..kalu yg pop up komen..bole..

♥Mrs.Eady♥ said...

alahai sian nyer...

Farah Shamsudin said...

kak sela: itulaa.. sedih..:(

Ibu: memang terasa syukur sangat..

Kak Sarah: yerke? camtu komen style gitu je laa..

Mrs Eady: memang kesiannn..

misscha said...

really admire them....

cik sakura said...

sebak nak lihat mereka ini..namun semoga mereka berjaya seperti insan yang lain..

cikcleopatra said...

member keje kbs..die yg panggil mntk tolong.hehe.ala edar borang kaji selidik jer. farah duty kat ne?

Hafizah Mohamad said...

mmg sedih...tapi kiranya nasib diaorang bak jugalah di tempatkan kat situ sbb boleh blajar...dan yang penting sekali x terbiar...syukur Alhamdulillah...=)

Farah Shamsudin said...

misscha: kan!

Sakura: tuelaa.. sebak sangat..

cik cleopatra: saya kat sek 3.. dekat masjid tuu.. awak?

kak Fizah: itula kak..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy baca dan tgk gambar pun dah rs sebak..lagu pun mendayu (tiap kali dtg sini misti nk dgr lagu neh)

MamaEma said...

kesiankan mereka-mereka yg tak bernasib baik ni...sykurlah anak2 yang punyai ibu bapa...

Ummi Alesya Sofea said...

kesiannya..t'sentuh hati ni.

Farah Shamsudin said...

Rina: Itula kan..

MamaEma: memang kesian mereka ni.. bersyukurlah apa yang kita ada sekarang..

Ummi: yup.. pity kan..

Redbloodsnow said...

lawa lah kerongsang tuh. cam zie nyer..tp zie punya kaler merah:)

Farah Shamsudin said...

zie: yer kee? patutlah cakap lawa.. kawan pergi KK.. kira tu dari KK lahh..