Wednesday, 25 May 2011

Romantik Keeeee?


Alangkah bahagianya hidupp jika diri dilayan bagaikan puteri dari kayangan kann.. Atas sebab itulah mengapa kebanyakan wanita mengimpikan pasangan yang berjiwa romantik dan manjaa.. Sudah naluri wanita inginkan belaian dari seorang lelaki. TAPI ia bukanlah satu perkara yang dibuat-buat tetapi akan lahir dari kehebatan cinta terhadap pasangan.. Adakah suami kita ni tergolong dalam kategori lelaki yang dimaksudkann??

Sentiasa ungkapkan rasa cinta seperti I Love U, I Need U dan I Miss U..- Sesibuk mana sekalipun di pejabat, ambillah sedikit masa walaupun cuma 10 saat untuk menelefon atau sms kepada pasangan. Mungkin ramai lelaki merasakan bahawa ianya satu yang tidak perlu dilafazkan selalu.  Hakikatnya, wanita ni sentiasa tertunggu-tunggu untuk mendengarnya berulang kali tanpa rasa jemu..

Keluar makan bersama..-Selagi ada masa, luangkanlah masa untuk makan tengahari berdua. Jika tidak sempat, malam pun masih ada. 

Sentiasalah menghiburkannya-Usikan manja dan lawak jenaka dapat mengeratkan lagi kemesraan.

Panggilan manja-Panggilan manja seperti sayang, darling, baby dan yang seangkatan dengannya memamg romantik kan..namun harus diingat wanita ni tak suka lelaki bermulut manis.

Kejutan kecil- Kejutan tak semestinya perlu dilakukan waktu harijadi atau ulangtahun perkahwinan sahaja..Ianya boleh lakukan bila-bila masa pun. Tambah lagi kebelakangan ni sibuk je. Tak perlulah hadiah mahal-mahal..

Berjalan seiring dan berpegangan tangan-Sentiasalah menggengam erat tangan pasangan sewaktu berjalan.

Simpanlah gambarnya-Selain di dalam dompet, gambar boleh dijadikan sebagai wallpaper di komputer atau di skrin telefon..Dengan itu dimana pun berada, umpamanya pasangan sentiasa berada disisi..

Pujian dan penghargaan-Ringankanlah mulut untuk memberi pujian ikhlas samada dari segi penampilannya, kecantikan semulajadinya, mahupun layanan baik yang diberikan. "Sesungguhnya menyintai seseorang itu bukanlah kerana kesempurnaannya, tetapi kerana menerima ketidaksempurnaannya"..


18 comments:

shiema sufian said...

wahhh. alala sweet gitu :)
p/s : besarkan fon susah la nak bace :) heee

misscha said...

ehemmm.....sweet nyer...

rara pinkmafia said...

alahai sonok nya kalau ari2 cm ni.

Dayana AZ said...

waaa romantiknyeee.. alahaii :) . dayana suke kejutan kecil , dayana rse tu plg sweet hehehe..

Farah Shamsudin said...

shiema: saya suka tulisan comey.. kena pakai kanta untuk membaca ekk..

misscha: sweet kan..

rara: itulah.. hari2 macam tu memang best..

Dayana:sama lah dengan akak.. sukakan kejutan..

Ummi Alesya Sofea said...

alahai..romantisnyer! kan best klu dpt lyanan cam puteri tiap2 ari dari en suami t'cinta. :)

pena rozie said...

Seronok la kalau ari2 mcm ni...

Farah Shamsudin said...

Ummi: itula kann.. bestkann..

Rozie: seronok kan..

ejulz said...

bila dah selalu sgat x meluat ke pompuan..? heHe

Farah Shamsudin said...

ejulz: eh! mana ada meluatt.. suka ada laa..:)

ieda said...

setuju2 dik .. nice tips .. akak kadg2 tuu adalahh amalkan .. :))

Farah Shamsudin said...

kak ieda: itula kan.. kadang-kadang jua saya amalkan..:)

Peri PiA said...

manis2,i like :)

Puan Kutu said...

bagus2..ptutlah bg tips,orgnya pun romantik.dengar lagu sudah!hehe

Farah Shamsudin said...

Peri: yeaa.. manis kan

Puan Kutu: hahaha.. takdelahh..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

tips yg bagus utk sy yg x berapa romantik nih..hehe

Princess Nur said...

entry yg menarik skali :)

Farah Shamsudin said...

Rina: huhu.. bolehla praktik kan..:)

Nur: Thanx dear...

Romantik Keeeee?


Alangkah bahagianya hidupp jika diri dilayan bagaikan puteri dari kayangan kann.. Atas sebab itulah mengapa kebanyakan wanita mengimpikan pasangan yang berjiwa romantik dan manjaa.. Sudah naluri wanita inginkan belaian dari seorang lelaki. TAPI ia bukanlah satu perkara yang dibuat-buat tetapi akan lahir dari kehebatan cinta terhadap pasangan.. Adakah suami kita ni tergolong dalam kategori lelaki yang dimaksudkann??

Sentiasa ungkapkan rasa cinta seperti I Love U, I Need U dan I Miss U..- Sesibuk mana sekalipun di pejabat, ambillah sedikit masa walaupun cuma 10 saat untuk menelefon atau sms kepada pasangan. Mungkin ramai lelaki merasakan bahawa ianya satu yang tidak perlu dilafazkan selalu.  Hakikatnya, wanita ni sentiasa tertunggu-tunggu untuk mendengarnya berulang kali tanpa rasa jemu..

Keluar makan bersama..-Selagi ada masa, luangkanlah masa untuk makan tengahari berdua. Jika tidak sempat, malam pun masih ada. 

Sentiasalah menghiburkannya-Usikan manja dan lawak jenaka dapat mengeratkan lagi kemesraan.

Panggilan manja-Panggilan manja seperti sayang, darling, baby dan yang seangkatan dengannya memamg romantik kan..namun harus diingat wanita ni tak suka lelaki bermulut manis.

Kejutan kecil- Kejutan tak semestinya perlu dilakukan waktu harijadi atau ulangtahun perkahwinan sahaja..Ianya boleh lakukan bila-bila masa pun. Tambah lagi kebelakangan ni sibuk je. Tak perlulah hadiah mahal-mahal..

Berjalan seiring dan berpegangan tangan-Sentiasalah menggengam erat tangan pasangan sewaktu berjalan.

Simpanlah gambarnya-Selain di dalam dompet, gambar boleh dijadikan sebagai wallpaper di komputer atau di skrin telefon..Dengan itu dimana pun berada, umpamanya pasangan sentiasa berada disisi..

Pujian dan penghargaan-Ringankanlah mulut untuk memberi pujian ikhlas samada dari segi penampilannya, kecantikan semulajadinya, mahupun layanan baik yang diberikan. "Sesungguhnya menyintai seseorang itu bukanlah kerana kesempurnaannya, tetapi kerana menerima ketidaksempurnaannya"..


18 comments:

shiema sufian said...

wahhh. alala sweet gitu :)
p/s : besarkan fon susah la nak bace :) heee

misscha said...

ehemmm.....sweet nyer...

rara pinkmafia said...

alahai sonok nya kalau ari2 cm ni.

Dayana AZ said...

waaa romantiknyeee.. alahaii :) . dayana suke kejutan kecil , dayana rse tu plg sweet hehehe..

Farah Shamsudin said...

shiema: saya suka tulisan comey.. kena pakai kanta untuk membaca ekk..

misscha: sweet kan..

rara: itulah.. hari2 macam tu memang best..

Dayana:sama lah dengan akak.. sukakan kejutan..

Ummi Alesya Sofea said...

alahai..romantisnyer! kan best klu dpt lyanan cam puteri tiap2 ari dari en suami t'cinta. :)

pena rozie said...

Seronok la kalau ari2 mcm ni...

Farah Shamsudin said...

Ummi: itula kann.. bestkann..

Rozie: seronok kan..

ejulz said...

bila dah selalu sgat x meluat ke pompuan..? heHe

Farah Shamsudin said...

ejulz: eh! mana ada meluatt.. suka ada laa..:)

ieda said...

setuju2 dik .. nice tips .. akak kadg2 tuu adalahh amalkan .. :))

Farah Shamsudin said...

kak ieda: itula kan.. kadang-kadang jua saya amalkan..:)

Peri PiA said...

manis2,i like :)

Puan Kutu said...

bagus2..ptutlah bg tips,orgnya pun romantik.dengar lagu sudah!hehe

Farah Shamsudin said...

Peri: yeaa.. manis kan

Puan Kutu: hahaha.. takdelahh..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

tips yg bagus utk sy yg x berapa romantik nih..hehe

Princess Nur said...

entry yg menarik skali :)

Farah Shamsudin said...

Rina: huhu.. bolehla praktik kan..:)

Nur: Thanx dear...