Tuesday, 31 May 2011

lelaki pun nak SEGAK juga kannn..

Pinjam lah gambar nii...:) Sebab saya rasa dia segakk..

Tidak dinafikan, setiap manusia mengimpikan diri menjadi perhatian tak kiralah lelaki mahupun perempuan. Namun ada ketikanya kita bimbang untuk mencuba atau berkorban untuk merealisasikan impian tuu..
kaum Adam juga seperti itu. Hakikatnya, mereka juga cemburu melihat kaum yang sama 'diterima' malah senang mendampingi si Hawa. Apa rahsia ekk?perlu ke bijak berkata-kata atau sekadar berpuas hati dengan aset wajah yang dimiliki sahaja.. Jawapannya... mudah je.. segak sewaktu berada di luar dan kemas bila beristirehat di rumah. Penampilan yang segak secara tidak langsung melambangkan keperibadian diri kerana pandangan pertama penting bagi menjalin sebuah hubungan yang mungkin berkekalan..

Usahla kedekut berbelanja bagi mendapatkan pakaian baru. Paling tidak pun, kunjungilah kedai pakaian sekurang-kurangnya lima bulan sekali untuk sesuai dengan peredaran semasa. Jangan jadi katak di bawah tempurung yang tidak tau apa-apa atau Haji Bakhil yang sentiasa berkira.

Produk penjagaan diri juga penting. Janganlah terlalu berkira sampaikan bedak pun tidak guna. Paling tidak pun pastikan pencuci muka, gel rambut, deodorant serta minyak wangi menjadi senarai yang perlu ada dalam simpanan.

Sekiranya tubuh sedikit gempal, elakkan daripada kenakan baju berjalur melintang. Ini hanya akan mendedahkan lagi kelemahan bentuk badan yang berisi. Sebaliknya pilihlah baju berjalur menegak bagi menampakkan tubuh sedikit kecil dan 'macho'..rasanya semua orang pun tahu hal ni kan..

Dalam berpakaian, harus pandai memadankan antara baju dan seluar atau kemeja. Begitu jua dengan aksesori tambahan seperti jam, dompet atau kaca mata hitam. Lihatlah dulu cermin sebelum keluar rumah sama ada penampilan sesuai atau tidak. Jangan ingat bercermin utu hanya untuk wanita sahaja yeee..

Tidakkah bangga menjadi lelaki yang arif tentang fesyen masa kini?



En Hubby lagi segakkk..:) hehehee..



15 comments:

Tina Othman said...

yg paling penting jgn ada bau badan...eeei cukup pantang muka hensem tp mushuk hehehe

eliyaezlinalias said...

ehem!

Apis said...

Yg penting bkn bawu kambing.. kihkih!

Pinky Momma said...

slalunyer kalau nak kuar..ku suka tentukan baju utk encit hubby ekekeke ;)
sbb dia nnt suka main bedal je..hehe

Farah Shamsudin said...

Tina: betul tuu..

Kak El: Ehemmmm!!

Sayang: betul lah tuu.. tak suka bau kambing lar!

Pinky: samela kita..:) Selalu farah yang tentukan bajunya...

Ummi Alesya Sofea said...

hihi,opkos lah en suami yg lg hensem dr lelaki2 lain kannn..

Anonymous said...

hehe..lelaki pom kene berhias mcm pompuan gak..tapi ikut cara deme la kan..

jgn main redah aje..nmpk tak terurus nati..

#kak sarahnajwan..

Farah Shamsudin said...

Liza: ha!! betul tuee..:)

kak sarah: ha! betul tu kak.. tapi kalau en hubby farah ni, banyak tanye farah je kak oii..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

suami sy x suka pakai bedak..x sedap kata dia..yg dia pentingkan rambut pacak dia..huhu

Farah Shamsudin said...

rina: hahahaa.. nasib la en hubby farah pakai bedak juga.. tapi yg pnting tu rambut pacak tuu!!

Myra Jay said...

Betul tu, semua org nak kelihatan segak, so jangan berkira bab berbelanja, sekali sekala kan apalah salahnya..hehee

Hafizah Mohamad said...

he he he kak fiza pun rasa gambo yang atas tu nsem...tapi mana leh lawan ngan husband kita...yer x...tapi kak fiza respek ngan org lelaki terutama husband kak fiza sbb dia pandai pilih corak baju terutama yg berjalur2...kalau ikut kak fiza main hentam jer x kira lah melintang ke menegak ke...sbb kak fiza mmg x pandai berfesyen2 sikit...old fesyen sikit...ha ha ha

Farah Shamsudin said...

myra: betul tuu..

kak fiza: hensem kan kak..:) tp mana boleh lwn en hubby kn..bagusla akak dapat en hubby macam tu.. senang keja akak tau.

aizamia3 said...

sekarang dah ramai lelaki yang pandai menjaga penampilan diri.. macam en. suamiku sendiri, walaupun dia simple tapi setiap kali nak berjalan bersama-sama keluarga dia akan pastikan yang diriku ini nampak kemas pada pandangan mata dia.. kalau dia kata tak cantik maka baju itu harus disimpan tak pakai dah.. hahaha..

Farah Shamsudin said...

aizamia: bagus tuu..:)

lelaki pun nak SEGAK juga kannn..

Pinjam lah gambar nii...:) Sebab saya rasa dia segakk..

Tidak dinafikan, setiap manusia mengimpikan diri menjadi perhatian tak kiralah lelaki mahupun perempuan. Namun ada ketikanya kita bimbang untuk mencuba atau berkorban untuk merealisasikan impian tuu..
kaum Adam juga seperti itu. Hakikatnya, mereka juga cemburu melihat kaum yang sama 'diterima' malah senang mendampingi si Hawa. Apa rahsia ekk?perlu ke bijak berkata-kata atau sekadar berpuas hati dengan aset wajah yang dimiliki sahaja.. Jawapannya... mudah je.. segak sewaktu berada di luar dan kemas bila beristirehat di rumah. Penampilan yang segak secara tidak langsung melambangkan keperibadian diri kerana pandangan pertama penting bagi menjalin sebuah hubungan yang mungkin berkekalan..

Usahla kedekut berbelanja bagi mendapatkan pakaian baru. Paling tidak pun, kunjungilah kedai pakaian sekurang-kurangnya lima bulan sekali untuk sesuai dengan peredaran semasa. Jangan jadi katak di bawah tempurung yang tidak tau apa-apa atau Haji Bakhil yang sentiasa berkira.

Produk penjagaan diri juga penting. Janganlah terlalu berkira sampaikan bedak pun tidak guna. Paling tidak pun pastikan pencuci muka, gel rambut, deodorant serta minyak wangi menjadi senarai yang perlu ada dalam simpanan.

Sekiranya tubuh sedikit gempal, elakkan daripada kenakan baju berjalur melintang. Ini hanya akan mendedahkan lagi kelemahan bentuk badan yang berisi. Sebaliknya pilihlah baju berjalur menegak bagi menampakkan tubuh sedikit kecil dan 'macho'..rasanya semua orang pun tahu hal ni kan..

Dalam berpakaian, harus pandai memadankan antara baju dan seluar atau kemeja. Begitu jua dengan aksesori tambahan seperti jam, dompet atau kaca mata hitam. Lihatlah dulu cermin sebelum keluar rumah sama ada penampilan sesuai atau tidak. Jangan ingat bercermin utu hanya untuk wanita sahaja yeee..

Tidakkah bangga menjadi lelaki yang arif tentang fesyen masa kini?



En Hubby lagi segakkk..:) hehehee..



15 comments:

Tina Othman said...

yg paling penting jgn ada bau badan...eeei cukup pantang muka hensem tp mushuk hehehe

eliyaezlinalias said...

ehem!

Apis said...

Yg penting bkn bawu kambing.. kihkih!

Pinky Momma said...

slalunyer kalau nak kuar..ku suka tentukan baju utk encit hubby ekekeke ;)
sbb dia nnt suka main bedal je..hehe

Farah Shamsudin said...

Tina: betul tuu..

Kak El: Ehemmmm!!

Sayang: betul lah tuu.. tak suka bau kambing lar!

Pinky: samela kita..:) Selalu farah yang tentukan bajunya...

Ummi Alesya Sofea said...

hihi,opkos lah en suami yg lg hensem dr lelaki2 lain kannn..

Anonymous said...

hehe..lelaki pom kene berhias mcm pompuan gak..tapi ikut cara deme la kan..

jgn main redah aje..nmpk tak terurus nati..

#kak sarahnajwan..

Farah Shamsudin said...

Liza: ha!! betul tuee..:)

kak sarah: ha! betul tu kak.. tapi kalau en hubby farah ni, banyak tanye farah je kak oii..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

suami sy x suka pakai bedak..x sedap kata dia..yg dia pentingkan rambut pacak dia..huhu

Farah Shamsudin said...

rina: hahahaa.. nasib la en hubby farah pakai bedak juga.. tapi yg pnting tu rambut pacak tuu!!

Myra Jay said...

Betul tu, semua org nak kelihatan segak, so jangan berkira bab berbelanja, sekali sekala kan apalah salahnya..hehee

Hafizah Mohamad said...

he he he kak fiza pun rasa gambo yang atas tu nsem...tapi mana leh lawan ngan husband kita...yer x...tapi kak fiza respek ngan org lelaki terutama husband kak fiza sbb dia pandai pilih corak baju terutama yg berjalur2...kalau ikut kak fiza main hentam jer x kira lah melintang ke menegak ke...sbb kak fiza mmg x pandai berfesyen2 sikit...old fesyen sikit...ha ha ha

Farah Shamsudin said...

myra: betul tuu..

kak fiza: hensem kan kak..:) tp mana boleh lwn en hubby kn..bagusla akak dapat en hubby macam tu.. senang keja akak tau.

aizamia3 said...

sekarang dah ramai lelaki yang pandai menjaga penampilan diri.. macam en. suamiku sendiri, walaupun dia simple tapi setiap kali nak berjalan bersama-sama keluarga dia akan pastikan yang diriku ini nampak kemas pada pandangan mata dia.. kalau dia kata tak cantik maka baju itu harus disimpan tak pakai dah.. hahaha..

Farah Shamsudin said...

aizamia: bagus tuu..:)