Saturday, 18 June 2011

Selamat Hari Abah!

Erm.. Sempena hari abah ni, saya nak menceritakan serba sikit tentang abah saya..Abah saya ni seorang yang sangat garang.. Maklumlah guru disiplin di sekolah..Kalau tengok wajah abah pun memang garang.. belum tengok abah semasa bermisai..:) Abah juga seorang yang sangat tegass! Agaknya mungkin sebab atok pun poliss.. Abah pula anak kedua dari lapan adik beradik.. Dari segi pendidikan kot yang buat abah jadi garang macam ni..

Tapi bila abah sudah ke umrah, membuat Haji..abah dah tak garang sangat macam sebelum nii..Kalau dulu pantang silap sikit, bersiap sedia lah.. Memang semua anak-anak pun takut dengan abah.. Apa-apa yang berlaku pun memang takkan cerita pada abah.. Ibu jela tempat kami adik beradik mengadu.. Tapikan, memang abah saya ni bertuah tau! maksudnya ada 'luck'.. Abah dinaikkan pangkat dari seorang guru displin ke Guru Besar..Baru ni, abah saya sudah mengakhirkan zaman bekerjanya.. abah bersara pilihan.. Dapat hadiah punya la banyak.. lebih dari hadiah kahwin saya dulu.. aduyai! Saya sangat jeles tau!! Kemana saja abah pergi, abah memang murah rezeki.. Mungkin kerana abah seorang yang sangat pemurahh.. :)

Walaupun abah sangat garang, tapi abah sangat menjaga kebajikan anak-anaknyaa.. Apa sahaja yang diminta, memang selalu dapat.. Selain menjadi seorang guru, abah juga menjadi jurulatih bola sepak FAM-Kuala Lumpur..berpanas, berhujan semata-mata untuk mencari rezeki untuk kesenangan keluarga..Kini abah boleh berpuas hati dengan apa yang dimilikinya sekarang..

Terima kasih abah kerana membesarkan saya sehingga saya menjadi diri saya sekarang.. Segala pengorbanan abah, memang susah untuk saya balas.. terlalu besar! Semoga abah akan sentiasa dimurahkan rezeki, memperolehi kesihatan yang baik..Saya sayang abah!!


En Hubby & Abah..

p/s*garang tak wajah ayah saya??

14 comments:

Ummi Alesya Sofea said...

:) so sweet.. abah liza dah xde,mninggal dunia ms umur liza 12 tahun..x sempat nk b'manja2 pun..

Bella Bell said...

saya bakal guru.. nak jadi guru yang garang dan penyayang macam abah awak la.. :)

selamat hari bapa ^^

cik najihah said...

selamat hari bapa..
buat ayah kak farah :)

Farah Shamsudin said...

Liza: Yer kee? takpelahh.. ak buat cemana kan dearr.

Bella: eh! taknakla garang2.. nanti murid takut sangat..

Najihah: Terima kasih dearr..

Puan Kutu said...

wah untung ada abah macam abah farah..slmt hari bapa utk abah..:)

Farah Shamsudin said...

Puan Kutu: Terima Kasih kak...:)

NOOR FATIN said...

cikgu disiplin? patut la garang. hehe saya ckup takot dgn cikgu disiplin.. heeeeee..

selamat hari bapa utk abah farah :)

PinKy MoMMa said...

wah abah kamu masih segak ;)
mcm ikut muka abah je hehe..

slmat ari abah uncle..hikhikhik uncle tau ;p

cik sakura said...

uncle..happy father's day from cik sakura..

papa cik sakura jauh la..rindu sangat kat dia..

Farah Shamsudin said...

Fatin: yer.. cikgu disiplin di VI School..

Pinky: yeaa.. memang masih segak.. memang ikut muka abah lee...:)

Sakura: jauh dimata dekat dihatikann..:)

risa said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak abah jugak!!!!
garang macam arwah ayah akak jugak neh:(

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

abah akak pon ms muda garang..la nih dah tua x garang dah..

Redbloodsnow said...

selamat ari ayah gak! :)

Farah Shamsudin said...

Kak Risa: Bila garang tu, memula macam tak best.. tapi lama2 ok je kan kak..

Rina: Samela kite..

Zie: Ouch! Thanx dear..

Selamat Hari Abah!

Erm.. Sempena hari abah ni, saya nak menceritakan serba sikit tentang abah saya..Abah saya ni seorang yang sangat garang.. Maklumlah guru disiplin di sekolah..Kalau tengok wajah abah pun memang garang.. belum tengok abah semasa bermisai..:) Abah juga seorang yang sangat tegass! Agaknya mungkin sebab atok pun poliss.. Abah pula anak kedua dari lapan adik beradik.. Dari segi pendidikan kot yang buat abah jadi garang macam ni..

Tapi bila abah sudah ke umrah, membuat Haji..abah dah tak garang sangat macam sebelum nii..Kalau dulu pantang silap sikit, bersiap sedia lah.. Memang semua anak-anak pun takut dengan abah.. Apa-apa yang berlaku pun memang takkan cerita pada abah.. Ibu jela tempat kami adik beradik mengadu.. Tapikan, memang abah saya ni bertuah tau! maksudnya ada 'luck'.. Abah dinaikkan pangkat dari seorang guru displin ke Guru Besar..Baru ni, abah saya sudah mengakhirkan zaman bekerjanya.. abah bersara pilihan.. Dapat hadiah punya la banyak.. lebih dari hadiah kahwin saya dulu.. aduyai! Saya sangat jeles tau!! Kemana saja abah pergi, abah memang murah rezeki.. Mungkin kerana abah seorang yang sangat pemurahh.. :)

Walaupun abah sangat garang, tapi abah sangat menjaga kebajikan anak-anaknyaa.. Apa sahaja yang diminta, memang selalu dapat.. Selain menjadi seorang guru, abah juga menjadi jurulatih bola sepak FAM-Kuala Lumpur..berpanas, berhujan semata-mata untuk mencari rezeki untuk kesenangan keluarga..Kini abah boleh berpuas hati dengan apa yang dimilikinya sekarang..

Terima kasih abah kerana membesarkan saya sehingga saya menjadi diri saya sekarang.. Segala pengorbanan abah, memang susah untuk saya balas.. terlalu besar! Semoga abah akan sentiasa dimurahkan rezeki, memperolehi kesihatan yang baik..Saya sayang abah!!


En Hubby & Abah..

p/s*garang tak wajah ayah saya??

14 comments:

Ummi Alesya Sofea said...

:) so sweet.. abah liza dah xde,mninggal dunia ms umur liza 12 tahun..x sempat nk b'manja2 pun..

Bella Bell said...

saya bakal guru.. nak jadi guru yang garang dan penyayang macam abah awak la.. :)

selamat hari bapa ^^

cik najihah said...

selamat hari bapa..
buat ayah kak farah :)

Farah Shamsudin said...

Liza: Yer kee? takpelahh.. ak buat cemana kan dearr.

Bella: eh! taknakla garang2.. nanti murid takut sangat..

Najihah: Terima kasih dearr..

Puan Kutu said...

wah untung ada abah macam abah farah..slmt hari bapa utk abah..:)

Farah Shamsudin said...

Puan Kutu: Terima Kasih kak...:)

NOOR FATIN said...

cikgu disiplin? patut la garang. hehe saya ckup takot dgn cikgu disiplin.. heeeeee..

selamat hari bapa utk abah farah :)

PinKy MoMMa said...

wah abah kamu masih segak ;)
mcm ikut muka abah je hehe..

slmat ari abah uncle..hikhikhik uncle tau ;p

cik sakura said...

uncle..happy father's day from cik sakura..

papa cik sakura jauh la..rindu sangat kat dia..

Farah Shamsudin said...

Fatin: yer.. cikgu disiplin di VI School..

Pinky: yeaa.. memang masih segak.. memang ikut muka abah lee...:)

Sakura: jauh dimata dekat dihatikann..:)

risa said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak abah jugak!!!!
garang macam arwah ayah akak jugak neh:(

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

abah akak pon ms muda garang..la nih dah tua x garang dah..

Redbloodsnow said...

selamat ari ayah gak! :)

Farah Shamsudin said...

Kak Risa: Bila garang tu, memula macam tak best.. tapi lama2 ok je kan kak..

Rina: Samela kite..

Zie: Ouch! Thanx dear..