Wednesday, 22 June 2011

Ratatouille!!!


Arghh!! kawan-kawan, nampak tak gambar diatas?? Makhluk ini sudah menyusahkan saya semalam! Semalam, pulang dari kerja saya terus kemas-kemas rumah.. al- maklumlah saya ni tak boleh nak tengok serabut sikit.. Nanti saya pun jadi serabut juga.. Lepas selesai mengemas,sambil menunggu ayam beku untuk cair, saya pun layan tv  bersama En Hubby.. Tengah kusyuk melayan tv, tiba-tiba terasa macam nampak sesuatu sedang berlari-lari di tepi peti sejuk!!

Apa lagi, En Hubby terus pandang saya, tanya saya... 'b nampak tak macam ada sesuatu lah'.. saya terus menjerit cakap' sayang, tu cencurut'!!!.. Saya ni memang geli-geliman la dengan makhluk ni!!! terus berdiri atas kusyen.. En Hubby yang beriya mengejar dengan batang penyapu. Aduyai.. dahla besar! boleh pula sesat dalam rumah ni. Adik perempuan yang berada dalam bilik dah mula pelik bila dengar En Hubby macam mengejar sesuatu.. dia pun keluar dari bilik.. Rupanya makhluk kecil ini! Punyalah payah nak kejar.. siap masuk dalam laci, bawah peti sejuk.. Akhirnya setelah penat berhempas pulas mengejarnya, En Hubby berjaya juga menawan Makhluk Kecil ini!!!Alhamdulillah..Tapi hasil dari itu, rumah saya bersepah semulaaaa.. dan.. saya perlu mengemasnya kembali! Sampai ke tengah malam baru selesai sesi mengemas, mengemop, memasak, mesin baju, ampai baju, lipat baju dan seangkatan dengannya.. 

Maka hari ini, mood saya dilanda garuda..Sudah mula merasa tidak sihat kembali.. :( Kepenatan semalam pun belum habis lagi..Harapnya selepas ini tiada lagi makhluk ini di dalam rumah..

p/s* En Hubby pun sudah mula tak sihat seperti saya.. wahai makhluk kecil, janganlah kembali lagi!

14 comments:

Fyqa said...

huhu. teruk betol pnangan cncurut tuh

;)

Anonymous said...

setakat ni umah akak selamat..xsuka mende kotor ni..geli..

petua org tua ckp..letak penyapu bwh pintu dapur..sure makhluk ni xdtg..ehhee

kak sarahnajwan

Farah Shamsudin said...

Fyqa: Itulahh..

Kak Sarah: yer ke kak?? nanti saya buatlaahh.. geli tau!! tak suka!!

PinKy MoMMa said...

dear..sama la tapi encit ku tak main kejar2..just letak perangkap je..pastu bila dh dpt..rendam dlm tong huhu..geliii nak tgk..

dia busuk lg cik T kan ;p

Aku Ibu Muda said...

tikus...hurm...takat ni problem tikus settle...senang bunuh tapi anai2...huhuuu

jenuhhhh perang!

aizamia3 said...

lagi kita marah pada dia lagi dia rajin singgah kat rumah kita..

pernah sekali tikus singgah kat rak dapurku.. habis bau kencing tikus.. satu kerja pulak nak bersihkan semuanya, penyudahnya semuanya ai simpan dalam box khas..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy pon x suka sgt dgn makhluk ni..bkn apa sbb bwk penyakit..kat rumah sy dulu dia msuk ikut lubang yg nk buang air dr mesin basuh..terus sy tutup lubang tu dgn benda berat..

Hafizah Mohamad said...

kak fiza pun geli gak ngan makhluk ni dan yg seangkatang dengannya....he he he...anak2 selalu mintak nak bela hamster tapi kak fiza x mau sbb geli...nanti nak cuci sapa nak pegang....

eT said...

hahaha...cik T ni mmg menyakitkan hati...
nk tangkap dia pon lg la sakit hati...

Redbloodsnow said...

zie sampai skrg tak pernah lg tgk movie tikus tu..hehe

Farah Shamsudin said...

Pinky: Alamak! rendam ke? aiyoo!! geli..

AIM: alhamdulillah.. anai2 takde masalah..

Aizamia: Itulaa.. lagi kite marah lagi rajin die menyinggah.. kalau tak marah, nanti lagi berpuak dia kat situ..

Rina:Itulah.. sebabnya bawa penyakit.. menyusahkan betol!

Kak Fiza: hamster saya ok lagi kak.. cumil.. ini cik T ni! busuk sgt eh!

eT: Memang... nak tangkap pun masalah tau.. habis satu rumah berterabur.. adei!

Zie: hahaha.. tak payah tengokla dear.. buat sakit hati je..

DiriKu said...

hahahhaha!!suruhlah tikus itu memasak....mesti sedap gila kan?? XD

Farah Shamsudin said...

huhu..Kalaulah boleh memasak macam movie tu kan..:P

Mummy Irish@honey said...

mummy irish takut ngn tikussss......xoxoxoxoxo

Ratatouille!!!


Arghh!! kawan-kawan, nampak tak gambar diatas?? Makhluk ini sudah menyusahkan saya semalam! Semalam, pulang dari kerja saya terus kemas-kemas rumah.. al- maklumlah saya ni tak boleh nak tengok serabut sikit.. Nanti saya pun jadi serabut juga.. Lepas selesai mengemas,sambil menunggu ayam beku untuk cair, saya pun layan tv  bersama En Hubby.. Tengah kusyuk melayan tv, tiba-tiba terasa macam nampak sesuatu sedang berlari-lari di tepi peti sejuk!!

Apa lagi, En Hubby terus pandang saya, tanya saya... 'b nampak tak macam ada sesuatu lah'.. saya terus menjerit cakap' sayang, tu cencurut'!!!.. Saya ni memang geli-geliman la dengan makhluk ni!!! terus berdiri atas kusyen.. En Hubby yang beriya mengejar dengan batang penyapu. Aduyai.. dahla besar! boleh pula sesat dalam rumah ni. Adik perempuan yang berada dalam bilik dah mula pelik bila dengar En Hubby macam mengejar sesuatu.. dia pun keluar dari bilik.. Rupanya makhluk kecil ini! Punyalah payah nak kejar.. siap masuk dalam laci, bawah peti sejuk.. Akhirnya setelah penat berhempas pulas mengejarnya, En Hubby berjaya juga menawan Makhluk Kecil ini!!!Alhamdulillah..Tapi hasil dari itu, rumah saya bersepah semulaaaa.. dan.. saya perlu mengemasnya kembali! Sampai ke tengah malam baru selesai sesi mengemas, mengemop, memasak, mesin baju, ampai baju, lipat baju dan seangkatan dengannya.. 

Maka hari ini, mood saya dilanda garuda..Sudah mula merasa tidak sihat kembali.. :( Kepenatan semalam pun belum habis lagi..Harapnya selepas ini tiada lagi makhluk ini di dalam rumah..

p/s* En Hubby pun sudah mula tak sihat seperti saya.. wahai makhluk kecil, janganlah kembali lagi!

14 comments:

Fyqa said...

huhu. teruk betol pnangan cncurut tuh

;)

Anonymous said...

setakat ni umah akak selamat..xsuka mende kotor ni..geli..

petua org tua ckp..letak penyapu bwh pintu dapur..sure makhluk ni xdtg..ehhee

kak sarahnajwan

Farah Shamsudin said...

Fyqa: Itulahh..

Kak Sarah: yer ke kak?? nanti saya buatlaahh.. geli tau!! tak suka!!

PinKy MoMMa said...

dear..sama la tapi encit ku tak main kejar2..just letak perangkap je..pastu bila dh dpt..rendam dlm tong huhu..geliii nak tgk..

dia busuk lg cik T kan ;p

Aku Ibu Muda said...

tikus...hurm...takat ni problem tikus settle...senang bunuh tapi anai2...huhuuu

jenuhhhh perang!

aizamia3 said...

lagi kita marah pada dia lagi dia rajin singgah kat rumah kita..

pernah sekali tikus singgah kat rak dapurku.. habis bau kencing tikus.. satu kerja pulak nak bersihkan semuanya, penyudahnya semuanya ai simpan dalam box khas..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy pon x suka sgt dgn makhluk ni..bkn apa sbb bwk penyakit..kat rumah sy dulu dia msuk ikut lubang yg nk buang air dr mesin basuh..terus sy tutup lubang tu dgn benda berat..

Hafizah Mohamad said...

kak fiza pun geli gak ngan makhluk ni dan yg seangkatang dengannya....he he he...anak2 selalu mintak nak bela hamster tapi kak fiza x mau sbb geli...nanti nak cuci sapa nak pegang....

eT said...

hahaha...cik T ni mmg menyakitkan hati...
nk tangkap dia pon lg la sakit hati...

Redbloodsnow said...

zie sampai skrg tak pernah lg tgk movie tikus tu..hehe

Farah Shamsudin said...

Pinky: Alamak! rendam ke? aiyoo!! geli..

AIM: alhamdulillah.. anai2 takde masalah..

Aizamia: Itulaa.. lagi kite marah lagi rajin die menyinggah.. kalau tak marah, nanti lagi berpuak dia kat situ..

Rina:Itulah.. sebabnya bawa penyakit.. menyusahkan betol!

Kak Fiza: hamster saya ok lagi kak.. cumil.. ini cik T ni! busuk sgt eh!

eT: Memang... nak tangkap pun masalah tau.. habis satu rumah berterabur.. adei!

Zie: hahaha.. tak payah tengokla dear.. buat sakit hati je..

DiriKu said...

hahahhaha!!suruhlah tikus itu memasak....mesti sedap gila kan?? XD

Farah Shamsudin said...

huhu..Kalaulah boleh memasak macam movie tu kan..:P

Mummy Irish@honey said...

mummy irish takut ngn tikussss......xoxoxoxoxo