Tuesday, 21 June 2011

Nasi Ayam Yang memenuhi Tekak!

Baru-baru ni, saya kerap teringin nak makan nasi ayam tau.. Tapi tak dinyatakan pada En Hubby. Agaknya sebab dah lama sangat teringin tu, sampailah ke kemuncaknya.. Semasa pulang dari kerja, saya nyatakan padanya yang saya nak sangat makan nasi ayam.. bukan sebarang nasi ayam yang saya nak. bukan boleh dibeli di pasar malam atau dimana-mana.. saya hanya nak di 'Nasi Ayam Mancongkam' sahaja!(mengada-ngada sangat kan!) memang nasi ayamnya memenuhi tekak saya..

Agaknya sebab En Hubby pun simpati dengan riak muka yang dibuat-buat oleh saya, En Hubby pun setujulah bawa saya kesitu..YESS!! Saya seronok sangat lah.. Ada orang yang tak suka nasi ayamnya, tapi tidak saya.. Bagi saya sedap je.(ala, kalau bab makan, memang saya sedap je kann)..Jom tengok gambar..


Nasi Goreng Ayam Garing!! Sedap sampai rasa tak cukup..:)

p/s* Tapikan,supnya rasa macam masin sikitlahh.. apapun saya puas hatilah dapat makan.. tiadalah lemak-lemak saya ni meragam lagi kan..:)

20 comments:

tina othman said...

peberet ni, walaupun kekadang ayam ni terlebih garing tp mmg klu nak makan nasi ayam mesti dtg sini, eh farah duduk mana yea??

zura_habib said...

kt mana kedai nie..mcm sedap je nmpk...

cik sakura said...

terasa lapar pula pagi2 ni..

Mama Likha said...

kt mne ns ayam ni farah...? lahai siannya teringin... nti zte nak jamu frh ns ayam jgk ni, cuma tnggu masa dan ketika yg sswai k cyg.... :)

Aku Ibu Muda said...

mancongkam kat seksyen 7 lama ke?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

salu nasi ayam kaler putih mcm nk kuning sikit kan..x penah nmpk lg kaler coklat cenggini..

Farah Shamsudin said...

Tina: Farah suka garing2 tu dear.. Taman Sri Gombak.. Tina?

Zura: Dekat Gombak

Sakura: hehehe.. lapar je tengokkan..

Mama Likha: Dekat Gombak, dekat dengan OTK tuu..huhu! ok.. im waiting..

AIM: erm.. Ni kat Gombak.. Dekat dengan OTK tuu

Rina:Yang ni digoreng.. Sedap!

Cute MuM said...

wah.. siap ada tempat khas nak beli nasi ayam..
dulu cute mum camtue masa megandung..
nak makan asam pedas ikan pari kat kota laksamana, melaka..
huhu..haritue jugak suami bawa g melaka..
huhu..

Farah Shamsudin said...

CM: yerla dearr.. memang sedp kat situu.. tu yang nak situ jee..:)

ms sara said...

pa beza ngn nasi aym biasa..ke nm je..hihi

Farah Shamsudin said...

Sara: Nasi Ayam biasa tu dia biasa je..
kalau Nasi ayam garing ni, nasinya digoreng dan yamnya digoreng sampai garing...:)

cik ayin said...

tak menahan la pulak

NOOR FATIN said...

sedapnya. sedapnya. sedapnya!

Farah Shamsudin said...

Ayin: tahan yee..

Fatin:Memang sedap syg..

Anonymous said...

akak poso..akak terliur..tapi nk buat mee goreng..aci tak?..ehhhe

kak sarahnajwna

Farah Shamsudin said...

kak: aci jeee..:))

Redbloodsnow said...

haadoiiii...lama tak nelan nasik ayam. ni yg buat perut berdisko tunjuk langit nih..hehe

PinKy MoMMa said...

pernah makan sekali rasanya kt sana ;)
dia tepi jalan kan kedai tu..

aizamia3 said...

nak try tapi jauhlah pulak..

Puan Kutu said...

sy apa punmkn,jnji sedap!tak sedap mulut sy mmg bisinglah..huhu..

Nasi Ayam Yang memenuhi Tekak!

Baru-baru ni, saya kerap teringin nak makan nasi ayam tau.. Tapi tak dinyatakan pada En Hubby. Agaknya sebab dah lama sangat teringin tu, sampailah ke kemuncaknya.. Semasa pulang dari kerja, saya nyatakan padanya yang saya nak sangat makan nasi ayam.. bukan sebarang nasi ayam yang saya nak. bukan boleh dibeli di pasar malam atau dimana-mana.. saya hanya nak di 'Nasi Ayam Mancongkam' sahaja!(mengada-ngada sangat kan!) memang nasi ayamnya memenuhi tekak saya..

Agaknya sebab En Hubby pun simpati dengan riak muka yang dibuat-buat oleh saya, En Hubby pun setujulah bawa saya kesitu..YESS!! Saya seronok sangat lah.. Ada orang yang tak suka nasi ayamnya, tapi tidak saya.. Bagi saya sedap je.(ala, kalau bab makan, memang saya sedap je kann)..Jom tengok gambar..


Nasi Goreng Ayam Garing!! Sedap sampai rasa tak cukup..:)

p/s* Tapikan,supnya rasa macam masin sikitlahh.. apapun saya puas hatilah dapat makan.. tiadalah lemak-lemak saya ni meragam lagi kan..:)

20 comments:

tina othman said...

peberet ni, walaupun kekadang ayam ni terlebih garing tp mmg klu nak makan nasi ayam mesti dtg sini, eh farah duduk mana yea??

zura_habib said...

kt mana kedai nie..mcm sedap je nmpk...

cik sakura said...

terasa lapar pula pagi2 ni..

Mama Likha said...

kt mne ns ayam ni farah...? lahai siannya teringin... nti zte nak jamu frh ns ayam jgk ni, cuma tnggu masa dan ketika yg sswai k cyg.... :)

Aku Ibu Muda said...

mancongkam kat seksyen 7 lama ke?

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

salu nasi ayam kaler putih mcm nk kuning sikit kan..x penah nmpk lg kaler coklat cenggini..

Farah Shamsudin said...

Tina: Farah suka garing2 tu dear.. Taman Sri Gombak.. Tina?

Zura: Dekat Gombak

Sakura: hehehe.. lapar je tengokkan..

Mama Likha: Dekat Gombak, dekat dengan OTK tuu..huhu! ok.. im waiting..

AIM: erm.. Ni kat Gombak.. Dekat dengan OTK tuu

Rina:Yang ni digoreng.. Sedap!

Cute MuM said...

wah.. siap ada tempat khas nak beli nasi ayam..
dulu cute mum camtue masa megandung..
nak makan asam pedas ikan pari kat kota laksamana, melaka..
huhu..haritue jugak suami bawa g melaka..
huhu..

Farah Shamsudin said...

CM: yerla dearr.. memang sedp kat situu.. tu yang nak situ jee..:)

ms sara said...

pa beza ngn nasi aym biasa..ke nm je..hihi

Farah Shamsudin said...

Sara: Nasi Ayam biasa tu dia biasa je..
kalau Nasi ayam garing ni, nasinya digoreng dan yamnya digoreng sampai garing...:)

cik ayin said...

tak menahan la pulak

NOOR FATIN said...

sedapnya. sedapnya. sedapnya!

Farah Shamsudin said...

Ayin: tahan yee..

Fatin:Memang sedap syg..

Anonymous said...

akak poso..akak terliur..tapi nk buat mee goreng..aci tak?..ehhhe

kak sarahnajwna

Farah Shamsudin said...

kak: aci jeee..:))

Redbloodsnow said...

haadoiiii...lama tak nelan nasik ayam. ni yg buat perut berdisko tunjuk langit nih..hehe

PinKy MoMMa said...

pernah makan sekali rasanya kt sana ;)
dia tepi jalan kan kedai tu..

aizamia3 said...

nak try tapi jauhlah pulak..

Puan Kutu said...

sy apa punmkn,jnji sedap!tak sedap mulut sy mmg bisinglah..huhu..