Sunday, 19 June 2011

Enjoy Timee...:)

Huk! Selamat menjalani rutin pada hari Isnin ye kawan-kawan.. Aish! Sebut je hari Isnin, memang hari malas bagi saya.. Rasa macam nak cuti je lagi nii..Maklumlah, cuti hujung minggu penuh dengan aktiviti bersama En Hubby dan adik perempuan saya.. Abah & Ibu kan ke Umrah.. Jadinya, saya sebagai kakak kenalah melayan karenah adik perempuan saya ni..

Adik perempuan saya ni, sibuk ajak saya & En Hubby ke Uptown Danau Kota.. Ada sahaja barang yang perlu dicari... Tak pernah nak habis-habis duit.. Pelik betul. Nak tak nak bawa juga lah.. Maka, itu adalah hari berjimba bersama adik perempuan pulakk!Oleh kerana sekarang sudah masuk pertengahan bulan, takdalah sesak dengan orang. Dapatlah berjalan sambil menjamu mata..:)

Nasib baiklah adik perempuan saya ni bukan jenis yang cerewet sangat nak cari barangnya.. sekejap sahaja beliau memilih barang.. Tak perlulah saya & En Hubby nak tawaf satu Uptown tu kann.. selesai urusan membeli belah beliau, En Hubby dengan penuh kerelaan hati nak belanja makan di Bunga Raya..Aww! Itu kegemaran saya tu. Selama ni datang situ, sentiasa lah penuh dengan orang.. Nak beli makan pun, beratur sikit punya panjang, selalulah tak menjadi nak makan disitu.. Tapi pada hari tersebut, agaknya sebab dah tengah pagi, orang pun tak ramai macam selalu.. Dengan senang hati saya pun beratur untuk mendapatkan Char Kuey Teow yang sedap itu!!


Tengok harga tuu..


Hidangan saya & Adik perempuan..


Hidangan En Hubby..

En Hubby saya memang tak makan Kuay Teow.. Oleh itu beliau makan Nasi Lemak sahaja lah..:)
Terima kasih En Hubby kerana melayan karenah adik saya.. Sayang En Hubby ketat-ketatlah..hehehe..

25 comments:

tina othman said...

percaya tak, masa bujang duduk bunga raya tapi tak penah teringin pun nak makan mali haha, lalu & tgk je

eT said...

cam menarik jek char kuew teow tuh...
teringin plak tetiba...huhu

Farah Shamsudin said...

tina: Yerke? Sedap la dearr..sentiasa ramai je orang tau..

eT: hehehe.. memang menarik..ni sebab dah lama nak.. nasiblah tak ramai sangat orang...

Hafizah Mohamad said...

bestnyer boleh jamu2 mata...dah penat mata boleh isi perut pulak...farah cam anak kak fiza yang kecik ni...mmg penggemar char koay teow...boleh kata seminggu tu 3 @ 4 kali nak pegi makan...robek poket...he he he

Farah Shamsudin said...

kak fiza: hahaha.. farah takdalah makan luar je kak.. kadang2 buat sendiri je..:)

cik ayin said...

alamak...da la pose....jadi lapar lak

Farah Shamsudin said...

ayin: ni pose sunat ke pose ganti ni dearr?

risa said...

char kue teow!!! my peberet..lagi2 kalo kerang ada banyak2 weeee..sedapnye

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

baik en hubby melayan adik ipar dia..

Farah Shamsudin said...

kak Risa:yeaa! betul tu kak.. yang ni udang plak yg banyak..

Rina: tuela kan.. nasib baik En Hubby sudi melayan..

Redbloodsnow said...

adoii makkk..nangis² lah makanan. nasib baik dh kekenyangan..hehehe

Farah Shamsudin said...

Zie: hahaha! jangan nangis2! farah ni kalau bab makan memang tak bolehla nak cakap xnk.. mesti semua nak lahh..

NOOR FATIN said...

charkueytiew special rm6?? mesti banyak udangggggggg! yeay!! hehe. saya suka makan charkeuytiew! suka2! lagi2 yang banyak udanggggg/ hehe

Anonymous said...

bestnya kuewtiew tu..akak pun xsuka dulu..skrg mabuk pulak..ehhe

kak sarah najwan

Cute MuM said...

dah lama tak pergi danau kota..
last bulan puasa rasanya..
kalo paling jauh pon kami pergi Downtown Cheras..

Aku Ibu Muda said...

char kuey teow....best!

Farah Shamsudin said...

Fatin: aar!! tu spesel punyaa..:)

Kaka Sarah: Akak pregnant? mabuk tuu?

CM: Wah! rumah kat mana dear? Farah pulak lame dah tak ke DownTown..

AIM: Itulaa.. best!!

Cik Eka said...

kak farah..arrr lapar lah nak kuewtiow..esok nak beli kuewtiow..hehehehe

ct N honey said...

kuewtiuw ni klu kena cara masknya mmg sedap,rasa nak selalu aje makn

Video Promo drama Blockbuster terbaru-Tahajut Cinta
Impian perkahwinan Siti Saleha a.k.a Nora Elena

teratai said...

sedap nampak ...esp.time x da air utk masak!

Nour Akmal said...

char kuew tiew..my feveret..
nyum2...=)

Farah Shamsudin said...

Eka: ha! sedap kan?

C N Honey: Tuelaa.. kena ada skill..

Teratai:hehehe.. memang sedap..

Akmal: feveret me too..

Mama Likha said...

frh... sonoknyer enjoy hangout mlm2.... bila dh ada anak ni, lama dah tkde xtvt2 mcmni hehhehe

Puan Kutu said...

awat en hubby tak mkn charkoteaw?peberet sy tu:)

Farah Shamsudin said...

Mama Likha: yer kee? Maka dok rumah diam2 ye Mama Likha..:P

Pn Kutu: Ntah die.. memang tak makan..

Enjoy Timee...:)

Huk! Selamat menjalani rutin pada hari Isnin ye kawan-kawan.. Aish! Sebut je hari Isnin, memang hari malas bagi saya.. Rasa macam nak cuti je lagi nii..Maklumlah, cuti hujung minggu penuh dengan aktiviti bersama En Hubby dan adik perempuan saya.. Abah & Ibu kan ke Umrah.. Jadinya, saya sebagai kakak kenalah melayan karenah adik perempuan saya ni..

Adik perempuan saya ni, sibuk ajak saya & En Hubby ke Uptown Danau Kota.. Ada sahaja barang yang perlu dicari... Tak pernah nak habis-habis duit.. Pelik betul. Nak tak nak bawa juga lah.. Maka, itu adalah hari berjimba bersama adik perempuan pulakk!Oleh kerana sekarang sudah masuk pertengahan bulan, takdalah sesak dengan orang. Dapatlah berjalan sambil menjamu mata..:)

Nasib baiklah adik perempuan saya ni bukan jenis yang cerewet sangat nak cari barangnya.. sekejap sahaja beliau memilih barang.. Tak perlulah saya & En Hubby nak tawaf satu Uptown tu kann.. selesai urusan membeli belah beliau, En Hubby dengan penuh kerelaan hati nak belanja makan di Bunga Raya..Aww! Itu kegemaran saya tu. Selama ni datang situ, sentiasa lah penuh dengan orang.. Nak beli makan pun, beratur sikit punya panjang, selalulah tak menjadi nak makan disitu.. Tapi pada hari tersebut, agaknya sebab dah tengah pagi, orang pun tak ramai macam selalu.. Dengan senang hati saya pun beratur untuk mendapatkan Char Kuey Teow yang sedap itu!!


Tengok harga tuu..


Hidangan saya & Adik perempuan..


Hidangan En Hubby..

En Hubby saya memang tak makan Kuay Teow.. Oleh itu beliau makan Nasi Lemak sahaja lah..:)
Terima kasih En Hubby kerana melayan karenah adik saya.. Sayang En Hubby ketat-ketatlah..hehehe..

25 comments:

tina othman said...

percaya tak, masa bujang duduk bunga raya tapi tak penah teringin pun nak makan mali haha, lalu & tgk je

eT said...

cam menarik jek char kuew teow tuh...
teringin plak tetiba...huhu

Farah Shamsudin said...

tina: Yerke? Sedap la dearr..sentiasa ramai je orang tau..

eT: hehehe.. memang menarik..ni sebab dah lama nak.. nasiblah tak ramai sangat orang...

Hafizah Mohamad said...

bestnyer boleh jamu2 mata...dah penat mata boleh isi perut pulak...farah cam anak kak fiza yang kecik ni...mmg penggemar char koay teow...boleh kata seminggu tu 3 @ 4 kali nak pegi makan...robek poket...he he he

Farah Shamsudin said...

kak fiza: hahaha.. farah takdalah makan luar je kak.. kadang2 buat sendiri je..:)

cik ayin said...

alamak...da la pose....jadi lapar lak

Farah Shamsudin said...

ayin: ni pose sunat ke pose ganti ni dearr?

risa said...

char kue teow!!! my peberet..lagi2 kalo kerang ada banyak2 weeee..sedapnye

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

baik en hubby melayan adik ipar dia..

Farah Shamsudin said...

kak Risa:yeaa! betul tu kak.. yang ni udang plak yg banyak..

Rina: tuela kan.. nasib baik En Hubby sudi melayan..

Redbloodsnow said...

adoii makkk..nangis² lah makanan. nasib baik dh kekenyangan..hehehe

Farah Shamsudin said...

Zie: hahaha! jangan nangis2! farah ni kalau bab makan memang tak bolehla nak cakap xnk.. mesti semua nak lahh..

NOOR FATIN said...

charkueytiew special rm6?? mesti banyak udangggggggg! yeay!! hehe. saya suka makan charkeuytiew! suka2! lagi2 yang banyak udanggggg/ hehe

Anonymous said...

bestnya kuewtiew tu..akak pun xsuka dulu..skrg mabuk pulak..ehhe

kak sarah najwan

Cute MuM said...

dah lama tak pergi danau kota..
last bulan puasa rasanya..
kalo paling jauh pon kami pergi Downtown Cheras..

Aku Ibu Muda said...

char kuey teow....best!

Farah Shamsudin said...

Fatin: aar!! tu spesel punyaa..:)

Kaka Sarah: Akak pregnant? mabuk tuu?

CM: Wah! rumah kat mana dear? Farah pulak lame dah tak ke DownTown..

AIM: Itulaa.. best!!

Cik Eka said...

kak farah..arrr lapar lah nak kuewtiow..esok nak beli kuewtiow..hehehehe

ct N honey said...

kuewtiuw ni klu kena cara masknya mmg sedap,rasa nak selalu aje makn

Video Promo drama Blockbuster terbaru-Tahajut Cinta
Impian perkahwinan Siti Saleha a.k.a Nora Elena

teratai said...

sedap nampak ...esp.time x da air utk masak!

Nour Akmal said...

char kuew tiew..my feveret..
nyum2...=)

Farah Shamsudin said...

Eka: ha! sedap kan?

C N Honey: Tuelaa.. kena ada skill..

Teratai:hehehe.. memang sedap..

Akmal: feveret me too..

Mama Likha said...

frh... sonoknyer enjoy hangout mlm2.... bila dh ada anak ni, lama dah tkde xtvt2 mcmni hehhehe

Puan Kutu said...

awat en hubby tak mkn charkoteaw?peberet sy tu:)

Farah Shamsudin said...

Mama Likha: yer kee? Maka dok rumah diam2 ye Mama Likha..:P

Pn Kutu: Ntah die.. memang tak makan..