Wednesday, 27 April 2011

Tiada Salahnya WANITA kahwin LELAKI MUDA!!

Kata orang CINTA itu BUTA. Namun yang pasti CINTA itu adalah ANUGERAH. Lantas kala diri memerlukandan diperlukan,USIA bukan lagi halangan. Mencintai seseorang dalam jarak usia yang berbeza tiada kaitan dengan masalah kejiwaan kerana CINTA itu fitrah manusia dan sifat CINTA ialah bebas TANPA syarat umur atau kelayakan! Yang penting sama-sama memerlukan!! Jika niat bersama ikhlasdisebabkan ingin membahagiakan kerana ALLAH, kebahagiaan itu pasti wujud biar apapun halangannya.




Secara realistik, WANITA BERUSIA tidak lagi menarikjika dibandingkan dengan wanita lebih MUDA. Menarik bukan sahaja pada Rupa Paras dan Bentuk Tubuh. Menarik juga boleh terdapat pada Sifat, Sikap, Cara Berbual malah Layanan seseorang. Wanita Berusia sinonim dengan dengan ilmu hidup yang banyak disebabkan mempunyai pelbagai pengalaman..

Kepada mereka diluar sana yang berkahwin dengan yang lebih muda, saya pasti mengalami sedikit tekanan dari keluarga atau masyarakat sekeliling..Paling penting Buktikanlah Cinta tu IKHLAS..Pada masa yang sama pedulikanlah kata-kata orang lain! Tak mungkin dapat tutup mulut orang tapi mungkin dapat usahakan untuk pekakkan telinga. Utama sekali tunjukkan yang kalian saling memerlukan...Mungkin akan mengambil masa, tetapi satu perkara yang pasti, jangan PUTUS ASA kerana tidak ada usaha yang GAGAL cuma ambil masa untuk BERJAYA..:)

Marilah Kita Renungkan..

"Maka kahwinilah akan kamu dari perempuan itu yang baik bagi kamu" (An-Nisa :3)

"Dunia itu ialah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah" (hadis sahih,Riwayat Muslim No.3628)

"Sesungguhnya tidaklah mereka itu buta mata mereka tetapi sebaliknya yang buta itu ialah hati mereka" (Al-Hajj : 46)

9 comments:

Hafizah Mohamad said...

betul la x salah kawen laki muda...ramai dah wanita berumur kawen ngn laki muda...bahgia pun...Nabi dulu pun kawen ngan Siti Khadijah yg berusia dari nabi...bahagia ja sampai akhir hayat...mmg x salah...

Far8 budak baik said...

susah gak mcm ni..
tapi kalau kawin ngan perempuan muda takpe kan.
bahagia je mcm datuk k haha

♥LyNnDa♥ said...

susah nyer...klu laki mude dr pmpuan....

Farah Shamsudin said...

Fizah: betul tu..memang tak salah.. tapi, pandangan masyarakat kini umpama tak dapat nak terima..

Far8: tula.. kalau bahagia takpe..

Lynda:tak semuanya ade masalah bila laki lagi muda..:)

whitecappuccino said...

tapi kalo lelaki muda banyak dr wanita, susah gak..tak tau la..terpulang pada mereka.kalo mereka boleh terima tak pa

OKED chokelat said...

farah..boboy oked muda dr oked...hehehe..tp setaun jelaaaa....xde sape pun tnya...sek bek dpt muke awet muda...hehe..(puji diri sendiri)

MamaEma said...

ada member saya..perrempuan status janda anak sorang...berkahwin dgn lelaki bujang..tp lebih muda drnya lima tahun.... okey jer...

Sham said...

salam kenal...

selera masing2...yang penting serasi dan bahagia...

Kak Aya said...

farah,s uami kak aya pun lebih muda dari kak aya, setakat ni dah 9 tahun berkahwin, tak ada dugaan besar buat masa ni, dugaan yang manja-manja tu biasalah kan, aadt hidp berumahtangga.

Tiada Salahnya WANITA kahwin LELAKI MUDA!!

Kata orang CINTA itu BUTA. Namun yang pasti CINTA itu adalah ANUGERAH. Lantas kala diri memerlukandan diperlukan,USIA bukan lagi halangan. Mencintai seseorang dalam jarak usia yang berbeza tiada kaitan dengan masalah kejiwaan kerana CINTA itu fitrah manusia dan sifat CINTA ialah bebas TANPA syarat umur atau kelayakan! Yang penting sama-sama memerlukan!! Jika niat bersama ikhlasdisebabkan ingin membahagiakan kerana ALLAH, kebahagiaan itu pasti wujud biar apapun halangannya.




Secara realistik, WANITA BERUSIA tidak lagi menarikjika dibandingkan dengan wanita lebih MUDA. Menarik bukan sahaja pada Rupa Paras dan Bentuk Tubuh. Menarik juga boleh terdapat pada Sifat, Sikap, Cara Berbual malah Layanan seseorang. Wanita Berusia sinonim dengan dengan ilmu hidup yang banyak disebabkan mempunyai pelbagai pengalaman..

Kepada mereka diluar sana yang berkahwin dengan yang lebih muda, saya pasti mengalami sedikit tekanan dari keluarga atau masyarakat sekeliling..Paling penting Buktikanlah Cinta tu IKHLAS..Pada masa yang sama pedulikanlah kata-kata orang lain! Tak mungkin dapat tutup mulut orang tapi mungkin dapat usahakan untuk pekakkan telinga. Utama sekali tunjukkan yang kalian saling memerlukan...Mungkin akan mengambil masa, tetapi satu perkara yang pasti, jangan PUTUS ASA kerana tidak ada usaha yang GAGAL cuma ambil masa untuk BERJAYA..:)

Marilah Kita Renungkan..

"Maka kahwinilah akan kamu dari perempuan itu yang baik bagi kamu" (An-Nisa :3)

"Dunia itu ialah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah" (hadis sahih,Riwayat Muslim No.3628)

"Sesungguhnya tidaklah mereka itu buta mata mereka tetapi sebaliknya yang buta itu ialah hati mereka" (Al-Hajj : 46)

9 comments:

Hafizah Mohamad said...

betul la x salah kawen laki muda...ramai dah wanita berumur kawen ngn laki muda...bahgia pun...Nabi dulu pun kawen ngan Siti Khadijah yg berusia dari nabi...bahagia ja sampai akhir hayat...mmg x salah...

Far8 budak baik said...

susah gak mcm ni..
tapi kalau kawin ngan perempuan muda takpe kan.
bahagia je mcm datuk k haha

♥LyNnDa♥ said...

susah nyer...klu laki mude dr pmpuan....

Farah Shamsudin said...

Fizah: betul tu..memang tak salah.. tapi, pandangan masyarakat kini umpama tak dapat nak terima..

Far8: tula.. kalau bahagia takpe..

Lynda:tak semuanya ade masalah bila laki lagi muda..:)

whitecappuccino said...

tapi kalo lelaki muda banyak dr wanita, susah gak..tak tau la..terpulang pada mereka.kalo mereka boleh terima tak pa

OKED chokelat said...

farah..boboy oked muda dr oked...hehehe..tp setaun jelaaaa....xde sape pun tnya...sek bek dpt muke awet muda...hehe..(puji diri sendiri)

MamaEma said...

ada member saya..perrempuan status janda anak sorang...berkahwin dgn lelaki bujang..tp lebih muda drnya lima tahun.... okey jer...

Sham said...

salam kenal...

selera masing2...yang penting serasi dan bahagia...

Kak Aya said...

farah,s uami kak aya pun lebih muda dari kak aya, setakat ni dah 9 tahun berkahwin, tak ada dugaan besar buat masa ni, dugaan yang manja-manja tu biasalah kan, aadt hidp berumahtangga.