Thursday, 21 April 2011

LELAKI minat BUNGA?? MEMALUKANN??


Bunga dan wanita cukup sinonim TAPI bila ada lelaki yang menyimpan minat pada BUNGA,adakah ia sesuatu yang memalukan?? Mungkin ada yang berpendapat hanya golongan LELAKI lembut yang obses dengan bunga.. tak kiralah menggubah, menyimpan atau menjadikan ia sebagai hiasan..Bagaimana pula dengan golongan yang menanamnya, atau menjadikan bunga sebagai sumber PENDAPATAN?Adakah ianya bercanggah dari naluri seorang Lelaki??

Bagi saya lah, tidak semestinya hanya lelaki LEMBUT sahaja yang meminati bunga malah kebanyakan lelaki yang bertubuh SASA juga minat pada bunga. Ada juga yang menjadikan bunga sebagai sumber inspirasi sekaligus mengaitkannya dengan perasaan, keindahan & kekuatan..Contohnya seperti bunga Kebangsaan iaitu Bunga Raya.. Tengok saja pada warnanya yang kemerahan dan secara tidak langsung menggambarkan kegagahan! Betul tak?

Maka, sekiranya ada LELAKI yang bertubuh SASA mengaku bahawa mereka menyukai pada bunga, janganlah pula nanti korang pandang serong pula kan?? tiada salahnya mereka suka pada bunga.. Mesti ada sebabkan mengapa mereka ini sangat sukakan bunga..Eloklah kita menghormati setiap "Privacy" orang.. tak perlulah nak mengata-ngata belakang tentang mereka & bunga itu.. Tak gituu?

16 comments:

mcm ni lah said...

ada sesetengah bunga yang ada khasiat tersendiri seperti bunga raya ianya boleh menyejukkan badan,. bunga juga dapat menaikkan seri wanita jika dibuat mandi bunga 7 jenis

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

Allah x ciptakan bunga utk wanita shj..mmg x salah lelaki nk suka pd bunga..mmg i bahagia sgtlah kalau my hubby suka bunga especially tanam bunga tp x..hehe

Farra Dhelina said...

sweet nya header.. i like..so sweet!

Fizalinolie said...

Hehe. Tak salah lelaki meminati bunga. Dulu masa Fiza study, praktikal di pejabat daerah. Ada seorang pegawai lelaki dia minat sangat tanam orkid. Macam2 orkid dia ada. Dia kata bila tgk bunga hilang stress di tempat kerja. Hurmmm, bagi Fiza lah kan tak salah lelaki meminati bunga... Maybe mereka ada pendapat tersendiri kenapa mereka meminati bunga. tak semestinya lelaki yang meminati bunga lelaki lembut. Hehehe.

nelly said...

Lelaki minat bunga ? tak boleh salahkan ~
sebab lelaki pun manusia juga .hehe

Anonymous said...

akak xpelik lelaki suka bunga sb tu hak masing2..

mcm kita pompuan..jika suka race kereta atau pkai suar jeans..jenis pompuan "keras" ke..heheh..tak kan..

ni kak sarahnajwan tau..
akak xtau nape..jika bukan komen jenis pop up..kdg2 akak xle sign in..huhu..ce awk tukar ke komen pop up windows..lagi mudah dan mesra komen tau..

adan said...

sy suka tengok gambar bunga.. tp klu nak pegang2 bunga memang tak terfikir la..

marinahunny said...

singgah jenguk farah kat sini... :)

saya suuuuuukkaaaa bunga :)

Far8 budak baik said...

hahaha..hari hari beli bunge tuk awek...
tapi bdn tak sasa pun..keding je..hihi

whitecappuccino said...

Tak salah pun..

cik sakura said...

papa suka bagi mama bunga..tapi cik sakura tak minat bunga..

Mama Kyra said...

papa kyra tk suka bunga..huhu

Kak Aya said...

teringat arwah abah kepada kawan baik saya, suka tanam pokok bunga, suka gubah bunga ketika menghabiskan waktu persaraan ..

umialya said...

mgkn ia sumber inspirasinya

Farah Shamsudin said...

setuju sangat dengan pendapat kawan2..:)

amny said...

lelaki minat bunga??memang sweetlaa..^^

LELAKI minat BUNGA?? MEMALUKANN??


Bunga dan wanita cukup sinonim TAPI bila ada lelaki yang menyimpan minat pada BUNGA,adakah ia sesuatu yang memalukan?? Mungkin ada yang berpendapat hanya golongan LELAKI lembut yang obses dengan bunga.. tak kiralah menggubah, menyimpan atau menjadikan ia sebagai hiasan..Bagaimana pula dengan golongan yang menanamnya, atau menjadikan bunga sebagai sumber PENDAPATAN?Adakah ianya bercanggah dari naluri seorang Lelaki??

Bagi saya lah, tidak semestinya hanya lelaki LEMBUT sahaja yang meminati bunga malah kebanyakan lelaki yang bertubuh SASA juga minat pada bunga. Ada juga yang menjadikan bunga sebagai sumber inspirasi sekaligus mengaitkannya dengan perasaan, keindahan & kekuatan..Contohnya seperti bunga Kebangsaan iaitu Bunga Raya.. Tengok saja pada warnanya yang kemerahan dan secara tidak langsung menggambarkan kegagahan! Betul tak?

Maka, sekiranya ada LELAKI yang bertubuh SASA mengaku bahawa mereka menyukai pada bunga, janganlah pula nanti korang pandang serong pula kan?? tiada salahnya mereka suka pada bunga.. Mesti ada sebabkan mengapa mereka ini sangat sukakan bunga..Eloklah kita menghormati setiap "Privacy" orang.. tak perlulah nak mengata-ngata belakang tentang mereka & bunga itu.. Tak gituu?

16 comments:

mcm ni lah said...

ada sesetengah bunga yang ada khasiat tersendiri seperti bunga raya ianya boleh menyejukkan badan,. bunga juga dapat menaikkan seri wanita jika dibuat mandi bunga 7 jenis

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

Allah x ciptakan bunga utk wanita shj..mmg x salah lelaki nk suka pd bunga..mmg i bahagia sgtlah kalau my hubby suka bunga especially tanam bunga tp x..hehe

Farra Dhelina said...

sweet nya header.. i like..so sweet!

Fizalinolie said...

Hehe. Tak salah lelaki meminati bunga. Dulu masa Fiza study, praktikal di pejabat daerah. Ada seorang pegawai lelaki dia minat sangat tanam orkid. Macam2 orkid dia ada. Dia kata bila tgk bunga hilang stress di tempat kerja. Hurmmm, bagi Fiza lah kan tak salah lelaki meminati bunga... Maybe mereka ada pendapat tersendiri kenapa mereka meminati bunga. tak semestinya lelaki yang meminati bunga lelaki lembut. Hehehe.

nelly said...

Lelaki minat bunga ? tak boleh salahkan ~
sebab lelaki pun manusia juga .hehe

Anonymous said...

akak xpelik lelaki suka bunga sb tu hak masing2..

mcm kita pompuan..jika suka race kereta atau pkai suar jeans..jenis pompuan "keras" ke..heheh..tak kan..

ni kak sarahnajwan tau..
akak xtau nape..jika bukan komen jenis pop up..kdg2 akak xle sign in..huhu..ce awk tukar ke komen pop up windows..lagi mudah dan mesra komen tau..

adan said...

sy suka tengok gambar bunga.. tp klu nak pegang2 bunga memang tak terfikir la..

marinahunny said...

singgah jenguk farah kat sini... :)

saya suuuuuukkaaaa bunga :)

Far8 budak baik said...

hahaha..hari hari beli bunge tuk awek...
tapi bdn tak sasa pun..keding je..hihi

whitecappuccino said...

Tak salah pun..

cik sakura said...

papa suka bagi mama bunga..tapi cik sakura tak minat bunga..

Mama Kyra said...

papa kyra tk suka bunga..huhu

Kak Aya said...

teringat arwah abah kepada kawan baik saya, suka tanam pokok bunga, suka gubah bunga ketika menghabiskan waktu persaraan ..

umialya said...

mgkn ia sumber inspirasinya

Farah Shamsudin said...

setuju sangat dengan pendapat kawan2..:)

amny said...

lelaki minat bunga??memang sweetlaa..^^