Sunday, 24 April 2011

Sedapnya!! Mangga NI!

Mangga Oh Mangga!! Sebenarnya saya takda lah penggemar Mangga Muda sangat. Tapi En Suami sangat suka Mangga Muda ni! Tapi bila saya jarang-jarang dapat makan Mangga ni, rasa sedaplah pulak.. kena pulak dicicah dengan Cili Api Kicap! Buat pedas-pedas lagik..Awwww.. Sedap hingga menjilat jari. Sampai habis saya dengan En Suami kerjakan. Setengah orang berpendapat bahawa sekiranya seseorang itu makan Mangga Muda, maka orang tu mengidam.. eh!! takda lah..saya bukan mengidam,ok. Saya memang dari anak dara makan je Mangga Muda ni. Tak tahulah bagaimana gayanya sekiranya saya mengidam suatu hari nanti kan..
saya sudah buat permintaan untuk membeli lagi Mangga Muda ni.. Nak lagi! Tak puas makan.. heheheeee...


Ha! tengoklah mangga ni..kecur air liur ni..

Skarang ni mood nak makan Mangga je.. :)

25 comments:

wida said...

mak aih..mmg kecur air liur sy ni.sedapnya..terasa kemasaman campur kepedasan kicap tu.

risa said...

terasa2 dah neh:)

Farah Shamsudin said...

wida: itula.. saya nak beli lagik ni. buat cili kicap pun pedas2 tau!

kak risa: hahahaa.. jom2 beli..

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

uit...sodapnyaa!!
meleleh air liur tgk!!
tp pasni dah xleh makan...
kena pantang!!
uwaaa!!

♥ salam singgah dari mummy weiyda♥
♥ keep it up blogging ya!!♥
(◕‿◕✿)(◕‿◕✿)

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

wah wah..kecur air liur sy...

Farah Shamsudin said...

weiyda: ha! kan.. leleh kan tegok..

Rina: hehehe.. itula kan.. nak lagikla.

Cma Shiema said...

mangga..peberettt ni...nk nk..

Farah Shamsudin said...

Shiema: hehehe.. sedap kannn..

So Shy Lady said...

salam farah,
alamek kcur air liur. feveret akak tu. mangga muda bnyk khasiatnya ;)

Farah Shamsudin said...

itula kak.. sedap betol..

morsya said...

sedaap nye...lme xmkn mgga muda...hikhik

Fairyfarina said...

sgt suka juga mangga!! terliur sudah....

Fizalinolie said...

Wah! sedapnya... Terliuq tengok. Hehe.

♥ Mrs.Eady ♥ said...

jarang mkn benda masam ni walaupun tgh mengandung...

Mama Likha said...

ehem ehem.. ada pape ke!!!??? :D

memel said...

peh.! sedap nye lah.
rase nak kait jiran sebelah pnye je.hehe

Farah Shamsudin said...

morsya: sedap kannn..

Farina:hehehe... jomla makan sekali..

Fiza:sedap kan.. jom2 makan mencicah..

Mrs Eady: yerke? saya ni suka sangat masam..tak mengandung pn saya makan juga.

Mama Likha: Ouch! masih belum ada ape2 la..

Memel: hehehe.. boleh kait.. mintak permission dulu ye.

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

adooii..kecur air luir

Mama Kyra said...

farah..wah sedap tu...ks eja terliur je..hehe

OKED chokelat said...

farah : waaa..ni mesti ade pape ni..hehe...kl farah xpela gak..ni hubby yg mengidam nie...heeeeeeeee....mlm ni nak kena p cari kat pasa malam la gamaknye...tliur tgk smbal kicap...buat kerabu pun dap...huhuhuhu

azi nur said...

ala sedapnye..tetbe ngidam pulok..hehe

Bulan said...

wahhh.best nye...mengidam nie

najwa's said...

aduh, sedapnya :))

Farah Shamsudin said...

Sue: Tuela kn.. kecur air liur..
Mama kyra: sdp kn...
Oked: en hubby mmg Dr dl tak abis2 ngidammm.. haha..
Nur: kena pergi beli tu..
Bulan: mmg kena beli..
Najwa: hehe.. Tula kan..

IeDa said...

makanan yg xboleh ditolak!

Sedapnya!! Mangga NI!

Mangga Oh Mangga!! Sebenarnya saya takda lah penggemar Mangga Muda sangat. Tapi En Suami sangat suka Mangga Muda ni! Tapi bila saya jarang-jarang dapat makan Mangga ni, rasa sedaplah pulak.. kena pulak dicicah dengan Cili Api Kicap! Buat pedas-pedas lagik..Awwww.. Sedap hingga menjilat jari. Sampai habis saya dengan En Suami kerjakan. Setengah orang berpendapat bahawa sekiranya seseorang itu makan Mangga Muda, maka orang tu mengidam.. eh!! takda lah..saya bukan mengidam,ok. Saya memang dari anak dara makan je Mangga Muda ni. Tak tahulah bagaimana gayanya sekiranya saya mengidam suatu hari nanti kan..
saya sudah buat permintaan untuk membeli lagi Mangga Muda ni.. Nak lagi! Tak puas makan.. heheheeee...


Ha! tengoklah mangga ni..kecur air liur ni..

Skarang ni mood nak makan Mangga je.. :)

25 comments:

wida said...

mak aih..mmg kecur air liur sy ni.sedapnya..terasa kemasaman campur kepedasan kicap tu.

risa said...

terasa2 dah neh:)

Farah Shamsudin said...

wida: itula.. saya nak beli lagik ni. buat cili kicap pun pedas2 tau!

kak risa: hahahaa.. jom2 beli..

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

uit...sodapnyaa!!
meleleh air liur tgk!!
tp pasni dah xleh makan...
kena pantang!!
uwaaa!!

♥ salam singgah dari mummy weiyda♥
♥ keep it up blogging ya!!♥
(◕‿◕✿)(◕‿◕✿)

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

wah wah..kecur air liur sy...

Farah Shamsudin said...

weiyda: ha! kan.. leleh kan tegok..

Rina: hehehe.. itula kan.. nak lagikla.

Cma Shiema said...

mangga..peberettt ni...nk nk..

Farah Shamsudin said...

Shiema: hehehe.. sedap kannn..

So Shy Lady said...

salam farah,
alamek kcur air liur. feveret akak tu. mangga muda bnyk khasiatnya ;)

Farah Shamsudin said...

itula kak.. sedap betol..

morsya said...

sedaap nye...lme xmkn mgga muda...hikhik

Fairyfarina said...

sgt suka juga mangga!! terliur sudah....

Fizalinolie said...

Wah! sedapnya... Terliuq tengok. Hehe.

♥ Mrs.Eady ♥ said...

jarang mkn benda masam ni walaupun tgh mengandung...

Mama Likha said...

ehem ehem.. ada pape ke!!!??? :D

memel said...

peh.! sedap nye lah.
rase nak kait jiran sebelah pnye je.hehe

Farah Shamsudin said...

morsya: sedap kannn..

Farina:hehehe... jomla makan sekali..

Fiza:sedap kan.. jom2 makan mencicah..

Mrs Eady: yerke? saya ni suka sangat masam..tak mengandung pn saya makan juga.

Mama Likha: Ouch! masih belum ada ape2 la..

Memel: hehehe.. boleh kait.. mintak permission dulu ye.

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

adooii..kecur air luir

Mama Kyra said...

farah..wah sedap tu...ks eja terliur je..hehe

OKED chokelat said...

farah : waaa..ni mesti ade pape ni..hehe...kl farah xpela gak..ni hubby yg mengidam nie...heeeeeeeee....mlm ni nak kena p cari kat pasa malam la gamaknye...tliur tgk smbal kicap...buat kerabu pun dap...huhuhuhu

azi nur said...

ala sedapnye..tetbe ngidam pulok..hehe

Bulan said...

wahhh.best nye...mengidam nie

najwa's said...

aduh, sedapnya :))

Farah Shamsudin said...

Sue: Tuela kn.. kecur air liur..
Mama kyra: sdp kn...
Oked: en hubby mmg Dr dl tak abis2 ngidammm.. haha..
Nur: kena pergi beli tu..
Bulan: mmg kena beli..
Najwa: hehe.. Tula kan..

IeDa said...

makanan yg xboleh ditolak!