Monday, 11 April 2011

Susah-susah aja Mak ni..


Perasan tak sekarang ni saya banyak ceritakan tentang makan kan?? Memang saya kuat makan! Oleh kerana itu saya beritahu En Suami yang saya sudah mulakan sesi diet. Diet la konon kan.. taknak makan malam.. Maka, tiadalah makan malam untuk saya & En Suami untuk malam ini.. Tiba-tiba sedang saya masak di dapur untuk bekalan esok, bunyi ketukan di pintu. Rupanya MAK datang. Ingatkan saja-sajalah datang..Tapi, sekali dengan buah tangan! Mak belikan makanan untuk saya & En Suami.. Hilanglah sudah diet saya untuk malam ni. Mak siap belikan Kebab, Murtabak & ayam mentah.. Ya Allah! susah-susah aja mak ni kan.. Banyak pula tu makanannya. 


inilah murtabak yang Mak belikan..:)

kebab tak sempat nak SNAP sebab sudah ditelan oleh En Suami. Untuk Mak, terima kasih banyak-banyak ye sebab datang rumah siap bawa makanan lagi.Alhamdulillah! Kenyang.. Nampaknya, sesi diet ditangguhkan untuk keesokkan harinya..Harapnya saya dapatlah teruskan misi saya untuk menjadi kurus seperti sebelum ini.
Caiyok!! 

6 comments:

cikpuanhady said...

tengok dear ok je, nape nak diet..hehehe..tapi siriyes, tengok murtabak tu rasa tak sabar nak balik..huhuuh..

Belog kami :Jom join Heartbeat.my! Tak efek Nuffnang

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Farah Shamsudin said...

Cikpuanhady: dah gemuk dah nie dear.. memang kena diet balik.. nak jadi mcm zaman anak dara gitu..

MamaEma said...

itulah mak bila sayangkan anak....

hilang diet malam itu tak apa..cuba pulak malam esoknya...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

kasih seorg mak.. ;)
tiba2 rasa nak suh mak datang sini gak ni farah..ada kawan nak bersembang kan..

Farah Shamsudin said...

MamaEma & Pinky: itulah kan.. kasihnya seorang mak mentua..:)

shah-kayrul said...

rezeki jangan ditolak...tak pe esok boleh diet..

Susah-susah aja Mak ni..


Perasan tak sekarang ni saya banyak ceritakan tentang makan kan?? Memang saya kuat makan! Oleh kerana itu saya beritahu En Suami yang saya sudah mulakan sesi diet. Diet la konon kan.. taknak makan malam.. Maka, tiadalah makan malam untuk saya & En Suami untuk malam ini.. Tiba-tiba sedang saya masak di dapur untuk bekalan esok, bunyi ketukan di pintu. Rupanya MAK datang. Ingatkan saja-sajalah datang..Tapi, sekali dengan buah tangan! Mak belikan makanan untuk saya & En Suami.. Hilanglah sudah diet saya untuk malam ni. Mak siap belikan Kebab, Murtabak & ayam mentah.. Ya Allah! susah-susah aja mak ni kan.. Banyak pula tu makanannya. 


inilah murtabak yang Mak belikan..:)

kebab tak sempat nak SNAP sebab sudah ditelan oleh En Suami. Untuk Mak, terima kasih banyak-banyak ye sebab datang rumah siap bawa makanan lagi.Alhamdulillah! Kenyang.. Nampaknya, sesi diet ditangguhkan untuk keesokkan harinya..Harapnya saya dapatlah teruskan misi saya untuk menjadi kurus seperti sebelum ini.
Caiyok!! 

6 comments:

cikpuanhady said...

tengok dear ok je, nape nak diet..hehehe..tapi siriyes, tengok murtabak tu rasa tak sabar nak balik..huhuuh..

Belog kami :Jom join Heartbeat.my! Tak efek Nuffnang

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Farah Shamsudin said...

Cikpuanhady: dah gemuk dah nie dear.. memang kena diet balik.. nak jadi mcm zaman anak dara gitu..

MamaEma said...

itulah mak bila sayangkan anak....

hilang diet malam itu tak apa..cuba pulak malam esoknya...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

kasih seorg mak.. ;)
tiba2 rasa nak suh mak datang sini gak ni farah..ada kawan nak bersembang kan..

Farah Shamsudin said...

MamaEma & Pinky: itulah kan.. kasihnya seorang mak mentua..:)

shah-kayrul said...

rezeki jangan ditolak...tak pe esok boleh diet..