Monday, 14 May 2012

Oh Apam Balik!

Assalamualaikum..

Hello Monday! Alhamdulillah harini tiada Monday Blues, walaupun cuti dua hari banyak kerja rumah yang perlu dilakukan..Semangat punch card as a housewife pada Jumaat lepas. Terus-terusan melakukan kerja rumah.. Maklumlah, bila ada kerjaya ni.. rumah umpama terabai sikit.. Balik kerja je, dah penat. Maka urusan kerja rumah selalu jatuh pada Sabtu iaitu waktu cuti..

Tapi tak juga, kadang-kadang ikut pada kerajinan. Bila datang mood rajin yang tersangat tu, balik kerja pun boleh terus lakukan kerja rumah..tapi, lepas tu, bila dah nak masuk tidur barulah rasa letih yang teramat sangat.. Cuti dua hari ni, memang tiada kemana pun.. ambil mood feeling duduk rumah.. Selalunya memang keluar, ada je programnya dengan En Kanda, tapi untuk cuti ni, bermalasan saje di rumah..malas nak bersiap-siap cantik-cantik untuk keluar. Nak keluar pun malas kan? memang kadangkala mood swing sikit..heheheee...

Nak cerita lagi ni.. Minggu lepas, tekak ni asyikla teringatkan apam balik.. oh apam balik! setiap kali nak pergi beli, mesti abg apam balik tu dah tutup gerainya. Yelah, lambat sampai kan.. Selagi tak dapatkan apam balik tu, setiap hari juga bercakap kat En Kanda nak apam balik.. apa la nak jadi kan.. En Kanda pun sudah runsing. Setiap kali sampai ke gerai tu, memang dah tutup..

Tapi agaknya memang dah rezeki saya, pada Jumaat lepas En Kanda pulang agak lewat dari biasa.. saya memang dah sampai rumah dulu.. sambil-sambil masak untuk makan malam, En Kanda pun sampai. Tak sangka pula ada apam baliknyaa.. siap beli banyak pulak tu.. macamlah ramai sangat nak makan kan.. Sedangkan hanya saya & En Kanda sahaja yang makan pun. Betul-betul la hilang kempunan apam balik. Alhamdulillah, tiada lagi tekak ni mengada-ngada nak apam balik.


Apam balik garing.. Sedap betul!

Saya memang suka sangat makan apam balik garing. Hanya ada satu tempat yang bagi saya sangat sedap apam baliknya.. nak tau? di Greenwood.. betul-betul di depan 7 Eleven..Memang kalau nak cari apam balik atau tekak datang menggila nak makan apam balik, memang kesini lah mencarinya.

Untuk En Kanda, terima kasih sebab cuba juga gigihkan diri tu setiap hari ke gerai abang ni. Akhirnya memang rezeki saya juga.. :)

14 comments:

Cikpuan rara said...

rara xsuka garing sgt.suka yg ada isi isi sket.n jagung lebih.heee

Farah Shamsudin said...

rara: akak suka betul yang garing.. jagung lebih tu dah wajib..

Izan Ishak said...

salam kenal farah...

maaf ye lambat singgah ni... izan pun suka sgt apam balik garing yg nipis camni. kalau kat batu pahat ni pun ada juga satu tmpt yg best. tapi kalau lmbt sikit mmg abislah jawabnya.

farah dok mana? dulu2 zaman sekolah greenwood tulah tempat izan naik turun bas, umah kakak dekat shell greenwood tu aje.

ada lagi satu feveret kalau kat greenwood tu. selain taufufahnya, izan suka juga popiah basahnya...

Farah Shamsudin said...

izan, farah stay Taman Sri Gombak..yeke sekolah area tu juge la ye?orang Gombak juga la nampaknye..:)

arzman angah said...

follow---->http://hazman-arzman93.blogspot.com

arzman angah said...

follow---->http://hazman-arzman93.blogspot.com

Tina Othman said...

sedapnya, kat kl payah nak dpt apam balik garing yg sedap ni

anitadiana said...

suka juga--tapi panas-panas sedap lah farah...

aizamia3 said...

garing dan ada jagung lebih.. sedap.. ;)

diera_nadiera ulalaaa~ said...

diera singgah sini jenguk si cantik manis macam gula :D

MamaEma said...

makan cam keropok..krekkrek..bunyi masuk mulut...hehehe

Hanis MY said...

owhhh i likeeee apam balik garing my fav!

Didie Redwan said...

hmmm tingin tingin dah tu...

Izan Ishak said...

farah... izan masa dulu2 skolah kat sekolah al-amin dekat ngan uia tu. kebetulan stay umah kakak dulu kat situ. umah mak izan kat banting... tapi sejak kawen dah jadi org johor.

Oh Apam Balik!

Assalamualaikum..

Hello Monday! Alhamdulillah harini tiada Monday Blues, walaupun cuti dua hari banyak kerja rumah yang perlu dilakukan..Semangat punch card as a housewife pada Jumaat lepas. Terus-terusan melakukan kerja rumah.. Maklumlah, bila ada kerjaya ni.. rumah umpama terabai sikit.. Balik kerja je, dah penat. Maka urusan kerja rumah selalu jatuh pada Sabtu iaitu waktu cuti..

Tapi tak juga, kadang-kadang ikut pada kerajinan. Bila datang mood rajin yang tersangat tu, balik kerja pun boleh terus lakukan kerja rumah..tapi, lepas tu, bila dah nak masuk tidur barulah rasa letih yang teramat sangat.. Cuti dua hari ni, memang tiada kemana pun.. ambil mood feeling duduk rumah.. Selalunya memang keluar, ada je programnya dengan En Kanda, tapi untuk cuti ni, bermalasan saje di rumah..malas nak bersiap-siap cantik-cantik untuk keluar. Nak keluar pun malas kan? memang kadangkala mood swing sikit..heheheee...

Nak cerita lagi ni.. Minggu lepas, tekak ni asyikla teringatkan apam balik.. oh apam balik! setiap kali nak pergi beli, mesti abg apam balik tu dah tutup gerainya. Yelah, lambat sampai kan.. Selagi tak dapatkan apam balik tu, setiap hari juga bercakap kat En Kanda nak apam balik.. apa la nak jadi kan.. En Kanda pun sudah runsing. Setiap kali sampai ke gerai tu, memang dah tutup..

Tapi agaknya memang dah rezeki saya, pada Jumaat lepas En Kanda pulang agak lewat dari biasa.. saya memang dah sampai rumah dulu.. sambil-sambil masak untuk makan malam, En Kanda pun sampai. Tak sangka pula ada apam baliknyaa.. siap beli banyak pulak tu.. macamlah ramai sangat nak makan kan.. Sedangkan hanya saya & En Kanda sahaja yang makan pun. Betul-betul la hilang kempunan apam balik. Alhamdulillah, tiada lagi tekak ni mengada-ngada nak apam balik.


Apam balik garing.. Sedap betul!

Saya memang suka sangat makan apam balik garing. Hanya ada satu tempat yang bagi saya sangat sedap apam baliknya.. nak tau? di Greenwood.. betul-betul di depan 7 Eleven..Memang kalau nak cari apam balik atau tekak datang menggila nak makan apam balik, memang kesini lah mencarinya.

Untuk En Kanda, terima kasih sebab cuba juga gigihkan diri tu setiap hari ke gerai abang ni. Akhirnya memang rezeki saya juga.. :)

14 comments:

Cikpuan rara said...

rara xsuka garing sgt.suka yg ada isi isi sket.n jagung lebih.heee

Farah Shamsudin said...

rara: akak suka betul yang garing.. jagung lebih tu dah wajib..

Izan Ishak said...

salam kenal farah...

maaf ye lambat singgah ni... izan pun suka sgt apam balik garing yg nipis camni. kalau kat batu pahat ni pun ada juga satu tmpt yg best. tapi kalau lmbt sikit mmg abislah jawabnya.

farah dok mana? dulu2 zaman sekolah greenwood tulah tempat izan naik turun bas, umah kakak dekat shell greenwood tu aje.

ada lagi satu feveret kalau kat greenwood tu. selain taufufahnya, izan suka juga popiah basahnya...

Farah Shamsudin said...

izan, farah stay Taman Sri Gombak..yeke sekolah area tu juge la ye?orang Gombak juga la nampaknye..:)

arzman angah said...

follow---->http://hazman-arzman93.blogspot.com

arzman angah said...

follow---->http://hazman-arzman93.blogspot.com

Tina Othman said...

sedapnya, kat kl payah nak dpt apam balik garing yg sedap ni

anitadiana said...

suka juga--tapi panas-panas sedap lah farah...

aizamia3 said...

garing dan ada jagung lebih.. sedap.. ;)

diera_nadiera ulalaaa~ said...

diera singgah sini jenguk si cantik manis macam gula :D

MamaEma said...

makan cam keropok..krekkrek..bunyi masuk mulut...hehehe

Hanis MY said...

owhhh i likeeee apam balik garing my fav!

Didie Redwan said...

hmmm tingin tingin dah tu...

Izan Ishak said...

farah... izan masa dulu2 skolah kat sekolah al-amin dekat ngan uia tu. kebetulan stay umah kakak dulu kat situ. umah mak izan kat banting... tapi sejak kawen dah jadi org johor.