Tuesday, 22 May 2012

Alahai En Kanda...

Assalamualaikum.. :)



  
Miss U En Kanda..Pic Ku tanpa sebarang calit-calit di muka..



Nampaknya minggu ini adalah minggu untuk keseorangan di rumah.. Habis je kerja, sampai saje rumah memang tinggal seorang sampai tengah malam. Rasa macam tak best je bila sorang-sorang. Selama ni memang malam En Kanda akan menemani. Lepak sama-sama tengok astro. Walaupun astro entah ke berapa kali dok tayang cerita yang sama..kalau boring layan astro, bukak pulak cerita yang dah direcord.. makan malam bersama.. kadang-kadang gaduh-gaduh manja..sebelum masuk tidur tu, En Kanda akan offer air milo.. waa! seperti merindui saat itu je.

En Kanda kini sangat sibuk dengan kerjayanya. minggu ini adalah minggu tak jumpe seharian. Hanya jumpa pada sebelah pagi dan sebelah malam yang rasenya sebenarnya tengah pagi kot. Walaupun En Kanda pulang lewat, takpe.. saya sudi menunggu sehingga beliau sampai di rumah. Nak makan sama-sama.. nak borak juga sebelum masuk tidur. Tak kisahla walaupun dapat borak sekejap pun.. lima minit pun jadila kan. Asalkan sempat bertanya, keadaannya sepanjang hari.. nak dengar juga cerita yang mungkin beliau tak sempat nak cerita dalam sms sepanjang hari.

Kini walaupun En Kanda sibuk, sebelah pagi masih sempat bersarapan sama. Kalau dulu, memang takkan sempat. Nak kejar masa. Masih sempat bersarapan di tempat kerja saya. Kiranya ganti masa untuk malam yang beliau takdela. Saya tahu En Kanda sangat fokus dengan kerjaya barunya kini, sangat tahu badannya terlalu letih.. tapi semuanya saya tahu beliau lakukan untuk masa depan bersama..Semoga rezeki sentiasa menyebelahi beliau.. :)





10 comments:

whitecappuccino said...

semoga yg terbaik buat kalian berdua ya..

Farah Shamsudin said...

terima kasih kak..

Cik Suriz said...

sabarlah.. heeee.. :)

Farah Shamsudin said...

Cik Suriz: ye, sangat bersabar ni..:)

IntaNBerliaN said...

wahhh.. sweet je awk n hubby :-)

Farah Shamsudin said...

Intan: yeke? terima kasih..gula2 la kan..hehehe..

Izan Ishak said...

mesti sangat merindui saat2 kanda di sisi kan. takpe farah... pengorbanan kanda utk kesenangan masa depan juga kan...

Izan Ishak said...

mesti sangat merindui saat2 kanda di sisi kan. takpe farah... pengorbanan kanda utk kesenangan masa depan juga kan...

anitadiana said...

mesti rindu serindunya lah ne farah...kak ita pun sama.tak biasa berjauhan...

anitadiana said...

mesti rindu serindunya lah ne farah...kak ita pun sama.tak biasa berjauhan...

Alahai En Kanda...

Assalamualaikum.. :)



  
Miss U En Kanda..Pic Ku tanpa sebarang calit-calit di muka..



Nampaknya minggu ini adalah minggu untuk keseorangan di rumah.. Habis je kerja, sampai saje rumah memang tinggal seorang sampai tengah malam. Rasa macam tak best je bila sorang-sorang. Selama ni memang malam En Kanda akan menemani. Lepak sama-sama tengok astro. Walaupun astro entah ke berapa kali dok tayang cerita yang sama..kalau boring layan astro, bukak pulak cerita yang dah direcord.. makan malam bersama.. kadang-kadang gaduh-gaduh manja..sebelum masuk tidur tu, En Kanda akan offer air milo.. waa! seperti merindui saat itu je.

En Kanda kini sangat sibuk dengan kerjayanya. minggu ini adalah minggu tak jumpe seharian. Hanya jumpa pada sebelah pagi dan sebelah malam yang rasenya sebenarnya tengah pagi kot. Walaupun En Kanda pulang lewat, takpe.. saya sudi menunggu sehingga beliau sampai di rumah. Nak makan sama-sama.. nak borak juga sebelum masuk tidur. Tak kisahla walaupun dapat borak sekejap pun.. lima minit pun jadila kan. Asalkan sempat bertanya, keadaannya sepanjang hari.. nak dengar juga cerita yang mungkin beliau tak sempat nak cerita dalam sms sepanjang hari.

Kini walaupun En Kanda sibuk, sebelah pagi masih sempat bersarapan sama. Kalau dulu, memang takkan sempat. Nak kejar masa. Masih sempat bersarapan di tempat kerja saya. Kiranya ganti masa untuk malam yang beliau takdela. Saya tahu En Kanda sangat fokus dengan kerjaya barunya kini, sangat tahu badannya terlalu letih.. tapi semuanya saya tahu beliau lakukan untuk masa depan bersama..Semoga rezeki sentiasa menyebelahi beliau.. :)





10 comments:

whitecappuccino said...

semoga yg terbaik buat kalian berdua ya..

Farah Shamsudin said...

terima kasih kak..

Cik Suriz said...

sabarlah.. heeee.. :)

Farah Shamsudin said...

Cik Suriz: ye, sangat bersabar ni..:)

IntaNBerliaN said...

wahhh.. sweet je awk n hubby :-)

Farah Shamsudin said...

Intan: yeke? terima kasih..gula2 la kan..hehehe..

Izan Ishak said...

mesti sangat merindui saat2 kanda di sisi kan. takpe farah... pengorbanan kanda utk kesenangan masa depan juga kan...

Izan Ishak said...

mesti sangat merindui saat2 kanda di sisi kan. takpe farah... pengorbanan kanda utk kesenangan masa depan juga kan...

anitadiana said...

mesti rindu serindunya lah ne farah...kak ita pun sama.tak biasa berjauhan...

anitadiana said...

mesti rindu serindunya lah ne farah...kak ita pun sama.tak biasa berjauhan...