Monday, 21 May 2012

Memenuhi Tekak Si Adik..

Assalamualaikum..

Pada Jumaat yang lepas, saya dan adik perempuan Farsya Shamsudin ke IKEA.. Beliau nak sangat makan meatball lebih tepat lagi bebola daging..:) Dari hari ke sehari, sibuk nak meatball juga. Oleh kerana tidak sampai hati, atau sebenarnya saya pun nak juga makan meatball, saya pun buatlah janji. Hari Jumaat tu, pagi-pagi En Kanda hantar saya ke tempat kerja, saya pun mintakla permission beliau untuk bawa adik yang gedik melampau ni ke IKEA.. Alhamdulillah, En Kanda memberi 'green light'.. Paling best, siap bagi pulus lagi. Untungla si adik yang gedik ini.

Elok je habis masa bekerja, dengan kadar yang segera si adik ni sampai di tempat kerja saya. Maklumlah, tekaknya dah mengada sangat nak melantakkan..tak kisahla jauh nak kesana pun takpe. Maklumlah, bila dari KL, dengan jalan yang boleh kata sesak sepanjang masa. Sanggup si adik ni pun. 




Inilah adik yang gedik tuu..:P




Punyela banyak meatball.. makan jangan tak makan..


Nasib agak baik, bila sampai je kat IKEA, memang keadaan masih selesa. Tak ramai orang macam selalu.. ke memang sebab dah tengah bulan maka tak ramai orang.. tak pastila kalau bab tu kan.. yang penting si adik ni nak makan je.. memang sampai sahaja disana, takde kemana dah. Terus je ke meatball.. mula-mula tu kan, pelikla juga, kenapa ye bila saya & si adik duduk je, orang sebelah menyebelah dok pandang-pandang ni, kini baru saya tau! orang pelik saya & si adik makan sampai 20 biji meatball! makan dua orang la pulak. mana dengan sup cendawan yang sangat kaw! ha.. ambik, makan sampai dah tak muat nak masuk perut dah..

Itula kan, tamak! bila ditanye, si adik ni nak sampai 20 biji.. lastly, katanya kenyang sangat ni.. macam dah tak boleh nak masuk.. boleh tak boleh, kena habiskan juga..:) Memang kenyangnya bawa sampai ke esok pagi.. Si Adik kata, tekaknya dah tak ngidam lagi meatball.. sebab dah tercapai hasrat tekak.. kini, ngidam kek coklat moise pulak dah.. haih la adik! bankrap la kakakmu ini sebab nak penuhi tekak yang mengada lebih tu kan..:P takpe, lepas ni kite belasah kek pulak ye..:)

13 comments:

Farsya Shamsudin said...

alamak! sy ke? :p

Pink Lavender said...

baiknyer kakak melayan adek..=)

BTW sini..
jom follow makneng

Farah Shamsudin said...

Cik Farsya: awklaaa.. sape lagi!

Pink: Hanya itu je adik yang ade...

IntaNBerliaN said...

banyaknya meatball.. mmg puaslah mkn kan.. ;)

anitadiana said...

farah..banyaknya meetball tu...habis ke...lawak lah adik farah...

FARAH deeb said...

Comelnya adikmu itu hehe... alamak! Meatball! *Fengsan*
My latest Entry :)
Mak sentap kat Citrawarna 2012 Dataran Merdeka

MamaEma said...

makaih..20 biji..memang penuhkah dalam perut....

LuVidA^^ said...

org ckp meatball ikea sdp. ta pnh makan lg :(

Hanis MY said...

nak ikut g belasah kek.. heh sibuk ja... rindu nak makan2 kat Ikea, hanis balik mesia leh la kita dating2 situ na...

aizamia3 said...

fuh.. puas makan.. terliur dibuatnya..

zOeY zAu YaH said...

nk jd adik kak jugaklah..leh mengada haha..

Farah Shamsudin said...

Intan: memang puas sangat makan dear.

Kak Ita: habis le kak.. kami melantak kan.. heee..

Farah: kembang semangkuk la die.. puji die lebey!

MamaEma: memang penuh dalam perut tau!

Luvida: memang sedap syg... try lah..

Hanis: bole2, nanti balik Mesia roger me okeh sayang!

Aizamia: memang puas cikgu! heee..

Zoey: Nak? boleehhh.. nanti kite ngedate.

Izan Ishak said...

aduhaiii.. nampak meatball yg penuh sepinggan tu rasa lapar jadinya. mmg kenyanglah kalau sampai 20 biji tu...

Memenuhi Tekak Si Adik..

Assalamualaikum..

Pada Jumaat yang lepas, saya dan adik perempuan Farsya Shamsudin ke IKEA.. Beliau nak sangat makan meatball lebih tepat lagi bebola daging..:) Dari hari ke sehari, sibuk nak meatball juga. Oleh kerana tidak sampai hati, atau sebenarnya saya pun nak juga makan meatball, saya pun buatlah janji. Hari Jumaat tu, pagi-pagi En Kanda hantar saya ke tempat kerja, saya pun mintakla permission beliau untuk bawa adik yang gedik melampau ni ke IKEA.. Alhamdulillah, En Kanda memberi 'green light'.. Paling best, siap bagi pulus lagi. Untungla si adik yang gedik ini.

Elok je habis masa bekerja, dengan kadar yang segera si adik ni sampai di tempat kerja saya. Maklumlah, tekaknya dah mengada sangat nak melantakkan..tak kisahla jauh nak kesana pun takpe. Maklumlah, bila dari KL, dengan jalan yang boleh kata sesak sepanjang masa. Sanggup si adik ni pun. 




Inilah adik yang gedik tuu..:P




Punyela banyak meatball.. makan jangan tak makan..


Nasib agak baik, bila sampai je kat IKEA, memang keadaan masih selesa. Tak ramai orang macam selalu.. ke memang sebab dah tengah bulan maka tak ramai orang.. tak pastila kalau bab tu kan.. yang penting si adik ni nak makan je.. memang sampai sahaja disana, takde kemana dah. Terus je ke meatball.. mula-mula tu kan, pelikla juga, kenapa ye bila saya & si adik duduk je, orang sebelah menyebelah dok pandang-pandang ni, kini baru saya tau! orang pelik saya & si adik makan sampai 20 biji meatball! makan dua orang la pulak. mana dengan sup cendawan yang sangat kaw! ha.. ambik, makan sampai dah tak muat nak masuk perut dah..

Itula kan, tamak! bila ditanye, si adik ni nak sampai 20 biji.. lastly, katanya kenyang sangat ni.. macam dah tak boleh nak masuk.. boleh tak boleh, kena habiskan juga..:) Memang kenyangnya bawa sampai ke esok pagi.. Si Adik kata, tekaknya dah tak ngidam lagi meatball.. sebab dah tercapai hasrat tekak.. kini, ngidam kek coklat moise pulak dah.. haih la adik! bankrap la kakakmu ini sebab nak penuhi tekak yang mengada lebih tu kan..:P takpe, lepas ni kite belasah kek pulak ye..:)

13 comments:

Farsya Shamsudin said...

alamak! sy ke? :p

Pink Lavender said...

baiknyer kakak melayan adek..=)

BTW sini..
jom follow makneng

Farah Shamsudin said...

Cik Farsya: awklaaa.. sape lagi!

Pink: Hanya itu je adik yang ade...

IntaNBerliaN said...

banyaknya meatball.. mmg puaslah mkn kan.. ;)

anitadiana said...

farah..banyaknya meetball tu...habis ke...lawak lah adik farah...

FARAH deeb said...

Comelnya adikmu itu hehe... alamak! Meatball! *Fengsan*
My latest Entry :)
Mak sentap kat Citrawarna 2012 Dataran Merdeka

MamaEma said...

makaih..20 biji..memang penuhkah dalam perut....

LuVidA^^ said...

org ckp meatball ikea sdp. ta pnh makan lg :(

Hanis MY said...

nak ikut g belasah kek.. heh sibuk ja... rindu nak makan2 kat Ikea, hanis balik mesia leh la kita dating2 situ na...

aizamia3 said...

fuh.. puas makan.. terliur dibuatnya..

zOeY zAu YaH said...

nk jd adik kak jugaklah..leh mengada haha..

Farah Shamsudin said...

Intan: memang puas sangat makan dear.

Kak Ita: habis le kak.. kami melantak kan.. heee..

Farah: kembang semangkuk la die.. puji die lebey!

MamaEma: memang penuh dalam perut tau!

Luvida: memang sedap syg... try lah..

Hanis: bole2, nanti balik Mesia roger me okeh sayang!

Aizamia: memang puas cikgu! heee..

Zoey: Nak? boleehhh.. nanti kite ngedate.

Izan Ishak said...

aduhaiii.. nampak meatball yg penuh sepinggan tu rasa lapar jadinya. mmg kenyanglah kalau sampai 20 biji tu...