Saturday, 5 May 2012

Barbeque sambil layan Arsenal VS Norwich

Assalamualaikum.. :)

Alahai.. Cuti hujung minggu macam tak cuti rasanya. Bila cuti je cepat sahaja masa tu kan.. memang masa mencemburui. Banyak juga selesai kerja-kerja rumah.. Cuma sekarang tinggal lipat kain dan gosok baju kerja untuk seminggu.. Memang suka sangat gosok baju sekaligus. Saya ni bukannya rajin nak gosok hari-hari. Baiklah rajinkan diri untuk menggosok seminggu sekaligus kan..

Pada hari ini, seperti yang sudah diwar-warkan saya sibuk dengan aktiviti nak berbbq.. selesai juga berbbq tuu..Tahniah untuk diri sendiri kerana sampai tak tidur sibuk nak perap memerap ayam bersama En Kanda juga dua lagi sahabat iaitu Abg Azli & kak Echa.. Terima kasih buat mereka sebab sudi membantu, juga bagi kami buat seperti rumah sendiri sewaktu aktiviti perap memerap..:) maklumlah aktiviti tersebut dilakukan di rumah mereka..


Penat juga nak mengupas bawang bagai..


Lebih kurang 11kg ayam yang perlu dibersihkan..


Kak Echa & ..... sibuk gaul ayam untuk diperap..

Sesi perap memerap ayam ni hanya selesai pada pukul 5.20pagi.. Boleh la pulak tahan mata..pelik juga kan..
hanya pulang ke rumah pada pukul 7.00pagi.. Sampai sahaja rumah, memang terus pengsan!

Tepat pukul 5.00 petang, adik memang dah sampai rumah.. kena la gerak awal untuk ke Wangsamaju.. Macam-macam nak kena buat bila nak ber bbq ni kan.. Sebelum tengok bola Arsenal VS Norwich, sesi bakar membakar dimulakan..


Ayam yang sudah diperap.. nak dibakar ni..


Sesi bakar membakar..


Sosej pun ada tau!


Selain bakar membakar tuu, ada sambutan hari jadi juga..
Selamat Hari Jadi untuk Salleh ( sanggup datang dari Melaka ), Haniey Piko & adik Sara yang tomey..:)



Birthday girl.. pandai posing kan?


Cik Haniey Piko yang terlambat sampai.. Maka beliau kena tiup lilin sorang2..: )


Abang-abang Gooners yang sibuk panjat memanjat untuk memasang banner..

Seronok sambil bakar membakar, sambil makan sampai tak ingat.. sambil tengok bola.. tak kisah la walaupun Arsenal seri dengan Norwich.. tak kisah juga apa orang nak kata tentang Arsenal.. Arsenal tetap juga dihati.. :)

Apapun barbeque untuk kali ini sangat enjoy! Sekian...:)


4 comments:

Qasey Honey said...

salam ziarah n salam kenal...wah bersemangat sggh tgk game bola yer...spe mng yer...hihi...siap ade BBQ lg...sedap betulll nmpknye...jom follow kita pulak...hehehe

Farah Shamsudin said...

ouch.. mesti semangat!

anitadiana said...

seronoknya BBQ farah..teringat kak ita masa gi banting hari tu....sama lah farah hubby pun sokong Arsenal juga...

Farah Shamsudin said...

KaK Ita: ye ke kak? same team la kite ye.. rasenya bbq nak wat lg dis week.. tp dgn famly mil pulak kot..

Barbeque sambil layan Arsenal VS Norwich

Assalamualaikum.. :)

Alahai.. Cuti hujung minggu macam tak cuti rasanya. Bila cuti je cepat sahaja masa tu kan.. memang masa mencemburui. Banyak juga selesai kerja-kerja rumah.. Cuma sekarang tinggal lipat kain dan gosok baju kerja untuk seminggu.. Memang suka sangat gosok baju sekaligus. Saya ni bukannya rajin nak gosok hari-hari. Baiklah rajinkan diri untuk menggosok seminggu sekaligus kan..

Pada hari ini, seperti yang sudah diwar-warkan saya sibuk dengan aktiviti nak berbbq.. selesai juga berbbq tuu..Tahniah untuk diri sendiri kerana sampai tak tidur sibuk nak perap memerap ayam bersama En Kanda juga dua lagi sahabat iaitu Abg Azli & kak Echa.. Terima kasih buat mereka sebab sudi membantu, juga bagi kami buat seperti rumah sendiri sewaktu aktiviti perap memerap..:) maklumlah aktiviti tersebut dilakukan di rumah mereka..


Penat juga nak mengupas bawang bagai..


Lebih kurang 11kg ayam yang perlu dibersihkan..


Kak Echa & ..... sibuk gaul ayam untuk diperap..

Sesi perap memerap ayam ni hanya selesai pada pukul 5.20pagi.. Boleh la pulak tahan mata..pelik juga kan..
hanya pulang ke rumah pada pukul 7.00pagi.. Sampai sahaja rumah, memang terus pengsan!

Tepat pukul 5.00 petang, adik memang dah sampai rumah.. kena la gerak awal untuk ke Wangsamaju.. Macam-macam nak kena buat bila nak ber bbq ni kan.. Sebelum tengok bola Arsenal VS Norwich, sesi bakar membakar dimulakan..


Ayam yang sudah diperap.. nak dibakar ni..


Sesi bakar membakar..


Sosej pun ada tau!


Selain bakar membakar tuu, ada sambutan hari jadi juga..
Selamat Hari Jadi untuk Salleh ( sanggup datang dari Melaka ), Haniey Piko & adik Sara yang tomey..:)



Birthday girl.. pandai posing kan?


Cik Haniey Piko yang terlambat sampai.. Maka beliau kena tiup lilin sorang2..: )


Abang-abang Gooners yang sibuk panjat memanjat untuk memasang banner..

Seronok sambil bakar membakar, sambil makan sampai tak ingat.. sambil tengok bola.. tak kisah la walaupun Arsenal seri dengan Norwich.. tak kisah juga apa orang nak kata tentang Arsenal.. Arsenal tetap juga dihati.. :)

Apapun barbeque untuk kali ini sangat enjoy! Sekian...:)


4 comments:

Qasey Honey said...

salam ziarah n salam kenal...wah bersemangat sggh tgk game bola yer...spe mng yer...hihi...siap ade BBQ lg...sedap betulll nmpknye...jom follow kita pulak...hehehe

Farah Shamsudin said...

ouch.. mesti semangat!

anitadiana said...

seronoknya BBQ farah..teringat kak ita masa gi banting hari tu....sama lah farah hubby pun sokong Arsenal juga...

Farah Shamsudin said...

KaK Ita: ye ke kak? same team la kite ye.. rasenya bbq nak wat lg dis week.. tp dgn famly mil pulak kot..