Monday, 1 August 2011

Mengapa Perlu Jadi Begini?


Mesra gituu kan?

Sekarang ni kecoh tentang kes mereka nii.. Gambar diatas sangat mesra kan? nampak bahagia je.. kan seronok kalau berterusan begituu.. Tapi secara tiba-tiba keluar berita mengatakan mereka sudah pun putus kasihh.. aduyaii.. Mengapa begini??Saya rasa ramai yang suka dengan kisah merekaa.. suka baca kisah bahagia merekaa..

Saya bukan mahu mengulas, tapi bagi pendapat peribadi saya.. saya tidak gembira apa yang telah terjadi ini.. Kedua-duanya pun ada melakukan kesilapan.. Elia juga tersilap langkah kerana telah mewar-warkan kemarahannya di wall Facebook.. Memang silap besar sebenarnyaa..Kerana tersilap langkah ini, habis satu dunia tahu tentang kemarahannya.. Fahmi juga mungkin ada melakukan salah jugaa.. Sekiranya benar tiada pihak ketiga, mengapakah perlu untuk memutuskan tali pertunangan itu? Tiada langsung perasaan sayang kah?  Dua tahun perkenalan, bukanlah masa yang singkat..Banyak pahit manis bersama.. 

Kenyataan mereka berdua di akhbar saling bercanggahan.. Mengapa jadi begini? Seeloknya bawalah berbincang.. Itu adalah jalan penyelesaian yang terbaik..Apapun,saya harap yang baik-baik sahaja untuk mereka berduaa.. Sekiranya ada jodoh, datanglah ribut sekalipun, pasti akan bersatu juaa..

p/s* Saya sangat faham perasaan kecewa ini.. Saya juga pernah alaminyaa...Betapa sakitnyaa tiada siapa yang tahu..

18 comments:

Popoi said...

jodoh ketentuan ditangan tuhan kan~~ +_+

oshin-jamel said...

sdey kan bile dgr mereka pts...hmmm..

rara pinkmafia said...

hopefully Allah tunjukkan jalan.

Far8 budak baik said...

kan kannnn...tu ar..
tapi nasib org ketiga tu
lawa...sorang pergi
sorang dtg..hahahaha

Farah Shamsudin said...

Popoi: Itulaaahh..

Oshin: Agak sedih jugaa laa..

Rara: Yup.. Harapnya begitu kann..

Far8: hahaha.. hamboihh!!

MamaEma said...

terkejut juga
bila ke blog Elia tu..pagerank dia setiap saat bertambah..semua org nak tahu kisah mereka

mommynana said...

apa pun semua ketentuan NYA...
mesti ada hikmah sebaliknye..
macam kawan saya putus tunang baru ini kerana lelaki curang ade org lain dan dah terlanjur lama sudah lebih 1 thn gitu... mmmm
syukur dia terselamat dr lelaki cenggitu...

wida said...

masing2 tgh muda..darah masih panas kata org.mungkin dua2 tu x pikir dulu masa buat tindakan..tu pendapat sy

Cik Eka said...

kesian mereka..tulah org kata.sederhana.sebaiknya jgn terlalu menunjuk2..dan elia sendiri pun salah jugak...mengaibkan fahmi..tapi pelik pasai pa kan kak bercanggah depa punya statement...
semoga semua baik2 sahaja...

bertabahlah..tak suka kan dgra putus2 gini..kita doa yg terbaik buat mereka..kalau lah tak de jodoh,nak buat caner..huhu

PinKy MoMMa said...

smga ada hikmah dsebalik kejadian ini..
putus cinta memang menyakitkan..

hanya mereka yg mengalami je yg tau kan dear..

Azizul Lemin said...

Kesian kepada 'jodoh' mereka, sepatutnya mereka kena jaga bebaik, tetapi mungkin juga mereka agak terlalu muda dalam hal ini, apapun ulasan dan komen kita, ia tidak mampu mengubah situasi tersebut, jadi biarkan lah mereka dengan urusan mereka.

Murni Delights said...

sedih gak ngan cerita nie..
tapi sebaiknyer diorg berbincang bersama2..
dua2 ada buat salah..bincang dan perbaiki.. klu tak nak, putus cara baik..mcam mane tunang dulu cam tula putus.. jgan dok khabar dalam media kdg2 bnyak buruk dari baiknyer..

Aku Ibu Muda said...

wani pon penah kecewa...tp bukanlah putus tunang... kita sorg je yg gila bayang...haha

cik najihah said...

hanye yg betul lebih tau..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

dah xda jodoh kan..

missina said...

ermm,,ayat last tu mcm lam entry sy gkla,,,hehe,,awk penh kecewa gk yer,,,sedihkann,,tp nak buat mcm mana,,mungkin jodoh sampai disini saja,,,terpaksala pasrah kan,,,huhu

Redbloodsnow said...

tu la kan. cam tak best je ending cam gnie. bg zie gak la...mmg dua² salah. tp x seharusnya jd gnie...

hemprhhh...

Anonymous said...

Gamba yg Kat Atas Tu sape??

Mengapa Perlu Jadi Begini?


Mesra gituu kan?

Sekarang ni kecoh tentang kes mereka nii.. Gambar diatas sangat mesra kan? nampak bahagia je.. kan seronok kalau berterusan begituu.. Tapi secara tiba-tiba keluar berita mengatakan mereka sudah pun putus kasihh.. aduyaii.. Mengapa begini??Saya rasa ramai yang suka dengan kisah merekaa.. suka baca kisah bahagia merekaa..

Saya bukan mahu mengulas, tapi bagi pendapat peribadi saya.. saya tidak gembira apa yang telah terjadi ini.. Kedua-duanya pun ada melakukan kesilapan.. Elia juga tersilap langkah kerana telah mewar-warkan kemarahannya di wall Facebook.. Memang silap besar sebenarnyaa..Kerana tersilap langkah ini, habis satu dunia tahu tentang kemarahannya.. Fahmi juga mungkin ada melakukan salah jugaa.. Sekiranya benar tiada pihak ketiga, mengapakah perlu untuk memutuskan tali pertunangan itu? Tiada langsung perasaan sayang kah?  Dua tahun perkenalan, bukanlah masa yang singkat..Banyak pahit manis bersama.. 

Kenyataan mereka berdua di akhbar saling bercanggahan.. Mengapa jadi begini? Seeloknya bawalah berbincang.. Itu adalah jalan penyelesaian yang terbaik..Apapun,saya harap yang baik-baik sahaja untuk mereka berduaa.. Sekiranya ada jodoh, datanglah ribut sekalipun, pasti akan bersatu juaa..

p/s* Saya sangat faham perasaan kecewa ini.. Saya juga pernah alaminyaa...Betapa sakitnyaa tiada siapa yang tahu..

18 comments:

Popoi said...

jodoh ketentuan ditangan tuhan kan~~ +_+

oshin-jamel said...

sdey kan bile dgr mereka pts...hmmm..

rara pinkmafia said...

hopefully Allah tunjukkan jalan.

Far8 budak baik said...

kan kannnn...tu ar..
tapi nasib org ketiga tu
lawa...sorang pergi
sorang dtg..hahahaha

Farah Shamsudin said...

Popoi: Itulaaahh..

Oshin: Agak sedih jugaa laa..

Rara: Yup.. Harapnya begitu kann..

Far8: hahaha.. hamboihh!!

MamaEma said...

terkejut juga
bila ke blog Elia tu..pagerank dia setiap saat bertambah..semua org nak tahu kisah mereka

mommynana said...

apa pun semua ketentuan NYA...
mesti ada hikmah sebaliknye..
macam kawan saya putus tunang baru ini kerana lelaki curang ade org lain dan dah terlanjur lama sudah lebih 1 thn gitu... mmmm
syukur dia terselamat dr lelaki cenggitu...

wida said...

masing2 tgh muda..darah masih panas kata org.mungkin dua2 tu x pikir dulu masa buat tindakan..tu pendapat sy

Cik Eka said...

kesian mereka..tulah org kata.sederhana.sebaiknya jgn terlalu menunjuk2..dan elia sendiri pun salah jugak...mengaibkan fahmi..tapi pelik pasai pa kan kak bercanggah depa punya statement...
semoga semua baik2 sahaja...

bertabahlah..tak suka kan dgra putus2 gini..kita doa yg terbaik buat mereka..kalau lah tak de jodoh,nak buat caner..huhu

PinKy MoMMa said...

smga ada hikmah dsebalik kejadian ini..
putus cinta memang menyakitkan..

hanya mereka yg mengalami je yg tau kan dear..

Azizul Lemin said...

Kesian kepada 'jodoh' mereka, sepatutnya mereka kena jaga bebaik, tetapi mungkin juga mereka agak terlalu muda dalam hal ini, apapun ulasan dan komen kita, ia tidak mampu mengubah situasi tersebut, jadi biarkan lah mereka dengan urusan mereka.

Murni Delights said...

sedih gak ngan cerita nie..
tapi sebaiknyer diorg berbincang bersama2..
dua2 ada buat salah..bincang dan perbaiki.. klu tak nak, putus cara baik..mcam mane tunang dulu cam tula putus.. jgan dok khabar dalam media kdg2 bnyak buruk dari baiknyer..

Aku Ibu Muda said...

wani pon penah kecewa...tp bukanlah putus tunang... kita sorg je yg gila bayang...haha

cik najihah said...

hanye yg betul lebih tau..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

dah xda jodoh kan..

missina said...

ermm,,ayat last tu mcm lam entry sy gkla,,,hehe,,awk penh kecewa gk yer,,,sedihkann,,tp nak buat mcm mana,,mungkin jodoh sampai disini saja,,,terpaksala pasrah kan,,,huhu

Redbloodsnow said...

tu la kan. cam tak best je ending cam gnie. bg zie gak la...mmg dua² salah. tp x seharusnya jd gnie...

hemprhhh...

Anonymous said...

Gamba yg Kat Atas Tu sape??