Tuesday, 9 August 2011

Sepanjang Ramadhan..

Assalamualaikum semuaa...

Sudah dua hari saya tidak dapat mengupadate blog. Bukan apa, sejak sembuh dari sakit minggu lepas, masuk sahaja kerja, saya perlu menyiapkan tugasan yang tertangguh sepanjang ketiadaan saya. Banyak lagi rupanya kerja yang masih pending! huh..sangat memenatkan.. Bila pulang dari kerja pula, memang sudah sibuk dengan urusan di rumah pula. Maka untuk mengupdate blog dari hari ke sehari tu tidak juga tercapai..Baru hari ini itupun di sebelah petang hanya tunggu masa untuk pulang, barulah saya sempat mengetuk keyboard..:)

Hari ni sudah genap hari yang ke-9 umat Islam berpuasa kan. Alhamdulillah saya masih boleh berpuasa dengan jayanya..Harapnya tiada yang tertinggal untuk tahun ini seperti tahun yang lepas. Sepanjang berpuasa ni, saya seperti tiada nafsu untuk makan..tak tahulahmengapa..Selalunya sayalah yang akan beriya nak makan itu dan ini. Tapi sejak dari hari pertama berpuasa, selera saya seakan putus. Pergi ke bazar pun, saya hanya mahukan Murtabak! tak kisahlah murtabak apapun, asalkan namanya adalah MURTABAK memang saya akan beli. Setiap hari, okeh?? Mungkin ada yang bertanya, tak jemu ke hari-hari pun murtabak? ntah! memang langsung tiada rasa jemu.. Hanya itu yang betul mampu menggugat selera saya! Makanan selainnya, akan En Hubby yang pilih ikut pada seleranya..Saya ok sahaja.. Pelik kan?? Dimanakah selera saya untuk kali ini??

Jika masak pula, saya sendiri sudah kehabisan idea untuk memikirkan apa yang perlu dimasak..Aishh! Tapikan, sepanjang berpuasa ini, boleh dikira berapa kali yang saya masak. Nak tahu kenapa??Bila hari bekerja saya memang tak sempat kerana sampai sahaja di rumah memang sudah lambat..Maka saya hanya singgah di bazar sahaja.. Selain itu, mak mertua dan ibu saya sendiri,kerap memberi makanan untuk berbuka..Oleh kerana hanya saya berdua bersama En Hubby maka peratusan untuk memasak itu adalah sangat sedikit! Takut makanan tak habis.. satu kerugian kan?? 

22 comments:

PinKy MoMMa said...

tak kisah la yang..kalau rasa memasak itu membazir, baik beli je..tapi jgn beli pun smpai terboros kan :)

slmt berbuka farah..rindu kat dia hehe

Zefa NorAsmara said...

Assalamualaikum farah..
Mudah2han farah dah betul2 sihat ya.. jaga diri k.. :D

Farah Shamsudin said...

Diya syg: ituulahh.. selera pn tengah takde ni..

kak Zefa: w'kmslm.. terima kasih ye kak..

Kak Aya said...

selamat berpuasa untuk fara dan hubby..jaga kesihatan ye!

Puan Kutu said...

tak kisahlah..beli pun ok jugak,janji tak membazir.tp sy lg suka masak.sbb sy nie gigih..walaupun berbuka sorg2 tetap nak msk.haha..

missina said...

jaga kesihatn elok2,,btul tu,,nk mask ke tak ikut mood dan masa jugk kan,,,klu makan tk seberapa,,belipun ok,,,terpulanglah kan,,,

Farah Shamsudin said...

Kak Aya: Selamat Berpuasa kakak.. terima kasih kak..

Pn Kutu: Alhamdulillah.. belum pernah lagi membazir kak..:)tapi saya pun suka masak juga sebenarnyaa..tapi sebab kadang2 kehabisan idea..

Missina: Itula.. Kalau sempat memang nak masak juga dear..

Fitri Senin said...

Loo xsht ke???

teratai said...

Alhamdulillah Farah menang melawan nafsu, susah tu nak buat...tahniah!

Far8 budak baik said...

bz sgt kan akak..
wat keje tu pelan2 ehh..
pastu martabak tu..mmg sedap..
mmg hari2 gak keluarga NF beli..
mmg semua nk makan..haha
kdg2 ibu msk..kdg2 beli kat bazar..hehe =)

Popoi said...

selamat berpuasa!

Farah Shamsudin said...

Fitri: yup dearr..

Kak Teratai: hahaha.. kak.. sebab nafsu takde..

Far8: Best je dapat makan masakan ibu kann..
murtabak memang sedapla adik.. tu yang akak nak setiap hari.

H.J said...

murtabak raja ke??haha

Hanis MY said...

Sama ah kt sini pun huhu...wiken age leh masak2 take care farah...

Farah Shamsudin said...

H.J: huk! tak kisahla murtabak ape pn..

Hanis: tuela.. super bz la skang.. take too syg..

aTy _faRed~ said...

same ar kite.. tak selera makan.. kalau nasik tu lagi lar.. tak tau nape...[risau bertambah kurus].. :)

Niena Pengembara Ilahi said...

Alhamdulillah, tahniah :)

Farah Shamsudin said...

aty: la yerke? farah nasi tu ok.. tapi lauk pauk tuu..

Niena: Tahniah? menahan hapsu makan ek? huhu..

Aku Ibu Muda said...

farah...kita sama....hari2 murtabak pon tak pe, tp wani selang2 jugak la...malas nk beratur membeli kadang tu...murtabak yg best tu ramai sgt org kt gerai dia

mama tim said...

farah..ala berdua je takpe beli je kan,lg pon keja..
mcm akak mmg kena masak sbb ank ramai...hehehe..

MamaEma said...

akak dulu time berdua pun..banya yg beli dr yg masak

Farah Shamsudin said...

AIM: yer ke syg? sedaplah murtabak. tapi kan, pelik farah hanya lalu makan waktu bulan puasa je.. hehehe..

Mama Tim: Hehehe.. tapi kalau sempat saya msk juga kak.. yerla, takkan nak bagi En Hubby makan air tangan org lain je kan?

MamaEma: Hehehe.. bulan puasa je kak banyak yang beli. Sebab tak sempat..

Sepanjang Ramadhan..

Assalamualaikum semuaa...

Sudah dua hari saya tidak dapat mengupadate blog. Bukan apa, sejak sembuh dari sakit minggu lepas, masuk sahaja kerja, saya perlu menyiapkan tugasan yang tertangguh sepanjang ketiadaan saya. Banyak lagi rupanya kerja yang masih pending! huh..sangat memenatkan.. Bila pulang dari kerja pula, memang sudah sibuk dengan urusan di rumah pula. Maka untuk mengupdate blog dari hari ke sehari tu tidak juga tercapai..Baru hari ini itupun di sebelah petang hanya tunggu masa untuk pulang, barulah saya sempat mengetuk keyboard..:)

Hari ni sudah genap hari yang ke-9 umat Islam berpuasa kan. Alhamdulillah saya masih boleh berpuasa dengan jayanya..Harapnya tiada yang tertinggal untuk tahun ini seperti tahun yang lepas. Sepanjang berpuasa ni, saya seperti tiada nafsu untuk makan..tak tahulahmengapa..Selalunya sayalah yang akan beriya nak makan itu dan ini. Tapi sejak dari hari pertama berpuasa, selera saya seakan putus. Pergi ke bazar pun, saya hanya mahukan Murtabak! tak kisahlah murtabak apapun, asalkan namanya adalah MURTABAK memang saya akan beli. Setiap hari, okeh?? Mungkin ada yang bertanya, tak jemu ke hari-hari pun murtabak? ntah! memang langsung tiada rasa jemu.. Hanya itu yang betul mampu menggugat selera saya! Makanan selainnya, akan En Hubby yang pilih ikut pada seleranya..Saya ok sahaja.. Pelik kan?? Dimanakah selera saya untuk kali ini??

Jika masak pula, saya sendiri sudah kehabisan idea untuk memikirkan apa yang perlu dimasak..Aishh! Tapikan, sepanjang berpuasa ini, boleh dikira berapa kali yang saya masak. Nak tahu kenapa??Bila hari bekerja saya memang tak sempat kerana sampai sahaja di rumah memang sudah lambat..Maka saya hanya singgah di bazar sahaja.. Selain itu, mak mertua dan ibu saya sendiri,kerap memberi makanan untuk berbuka..Oleh kerana hanya saya berdua bersama En Hubby maka peratusan untuk memasak itu adalah sangat sedikit! Takut makanan tak habis.. satu kerugian kan?? 

22 comments:

PinKy MoMMa said...

tak kisah la yang..kalau rasa memasak itu membazir, baik beli je..tapi jgn beli pun smpai terboros kan :)

slmt berbuka farah..rindu kat dia hehe

Zefa NorAsmara said...

Assalamualaikum farah..
Mudah2han farah dah betul2 sihat ya.. jaga diri k.. :D

Farah Shamsudin said...

Diya syg: ituulahh.. selera pn tengah takde ni..

kak Zefa: w'kmslm.. terima kasih ye kak..

Kak Aya said...

selamat berpuasa untuk fara dan hubby..jaga kesihatan ye!

Puan Kutu said...

tak kisahlah..beli pun ok jugak,janji tak membazir.tp sy lg suka masak.sbb sy nie gigih..walaupun berbuka sorg2 tetap nak msk.haha..

missina said...

jaga kesihatn elok2,,btul tu,,nk mask ke tak ikut mood dan masa jugk kan,,,klu makan tk seberapa,,belipun ok,,,terpulanglah kan,,,

Farah Shamsudin said...

Kak Aya: Selamat Berpuasa kakak.. terima kasih kak..

Pn Kutu: Alhamdulillah.. belum pernah lagi membazir kak..:)tapi saya pun suka masak juga sebenarnyaa..tapi sebab kadang2 kehabisan idea..

Missina: Itula.. Kalau sempat memang nak masak juga dear..

Fitri Senin said...

Loo xsht ke???

teratai said...

Alhamdulillah Farah menang melawan nafsu, susah tu nak buat...tahniah!

Far8 budak baik said...

bz sgt kan akak..
wat keje tu pelan2 ehh..
pastu martabak tu..mmg sedap..
mmg hari2 gak keluarga NF beli..
mmg semua nk makan..haha
kdg2 ibu msk..kdg2 beli kat bazar..hehe =)

Popoi said...

selamat berpuasa!

Farah Shamsudin said...

Fitri: yup dearr..

Kak Teratai: hahaha.. kak.. sebab nafsu takde..

Far8: Best je dapat makan masakan ibu kann..
murtabak memang sedapla adik.. tu yang akak nak setiap hari.

H.J said...

murtabak raja ke??haha

Hanis MY said...

Sama ah kt sini pun huhu...wiken age leh masak2 take care farah...

Farah Shamsudin said...

H.J: huk! tak kisahla murtabak ape pn..

Hanis: tuela.. super bz la skang.. take too syg..

aTy _faRed~ said...

same ar kite.. tak selera makan.. kalau nasik tu lagi lar.. tak tau nape...[risau bertambah kurus].. :)

Niena Pengembara Ilahi said...

Alhamdulillah, tahniah :)

Farah Shamsudin said...

aty: la yerke? farah nasi tu ok.. tapi lauk pauk tuu..

Niena: Tahniah? menahan hapsu makan ek? huhu..

Aku Ibu Muda said...

farah...kita sama....hari2 murtabak pon tak pe, tp wani selang2 jugak la...malas nk beratur membeli kadang tu...murtabak yg best tu ramai sgt org kt gerai dia

mama tim said...

farah..ala berdua je takpe beli je kan,lg pon keja..
mcm akak mmg kena masak sbb ank ramai...hehehe..

MamaEma said...

akak dulu time berdua pun..banya yg beli dr yg masak

Farah Shamsudin said...

AIM: yer ke syg? sedaplah murtabak. tapi kan, pelik farah hanya lalu makan waktu bulan puasa je.. hehehe..

Mama Tim: Hehehe.. tapi kalau sempat saya msk juga kak.. yerla, takkan nak bagi En Hubby makan air tangan org lain je kan?

MamaEma: Hehehe.. bulan puasa je kak banyak yang beli. Sebab tak sempat..