Monday, 22 August 2011

Kenangan Terindah...

Bismillahirrahmanirrahim..

Sahabat? apa sebenarnya maksud sahabat? Kawan? Dimana-mana pun boleh berkawan.Tapi adakah kawan itu boleh bersama kita bila susah dan senang? Bila senang, memang akan ramai kawan.. Bila susah?? Berlainan dengan sahabat kan? Bagi saya sahabat ini boleh bersama-sama tidak kiralah samaada dalam keadaan susah ataupun senang.. Tapi berapa ramai yang boleh dianggap sahabat pulak kan?

Bila bercakap tentang sahabat ni, saya rasa sayu je.. Baru-baru ni, bulan Julai yang lepas saya kehilangan dua orang sahabat.. bukan hilang terus yee. Yang sorang tu mendapat kenaikan pangkat dan yang sorang lagi telah mendapat pekerjaan yang lebih memuaskan berbanding pekerjaan yang sebelum ini.  Yang sorang tu saya memanggilnya dengan gelaran kakak.. kak Marina. Itulah panggilan untuknyaa! Sorang lagi pula namanya Liyana.. Panggilan untuknya adalah Yana.. Mereka berdua sangat-sangatlah baik! Sekiranya ada yang saya inginkan bantuan, InsyaAllah pasti mereka membantunyaa.. Tapi bila mereka kini sudah tiada lagi, terasa sangat kehilangan!

Untuk Kak Marina, Akak walaupun kita kenal tidaklah lama mana, sepanjang kita kerja bersama kan..hampirlah 5 tahun juga.. banyak sangat kenangan kita.. Akak selalu nasihatkan saya bila saya perlukan nasihat akak.. Saya seronok sangat kenal dengan akak..Saya sentiasa mendoakan akak..Semoga akak sentiasa success disana.. saya sayang akak..

Yana pula, tak tahulah bagaimana kita boleh rapatkan? secara tiba-tiba je.. Tapi kita sekepala.. Saya enjoy sepanjang berkawan dengan awak tau! Awak sentiasa ada untuk saya bila saya perlukan awak sepertimana kak Marina.. Saya rindukan ayat-ayat kelakar awak yang selamba tuu.. Kalau dengan awak, mesti gelak sampai tak ingat dunia.. Saya sentiasa doakan awak berjaya..:)








p/s* lagipun dunia tanpa sempadan kan?? 

13 comments:

PinKy MoMMa said...

doakan mereka berjaya dalam hidup..kena kena support mereka utk berhijrah :)

insyaAllah ikatan persahabatan tu tak kan hilang :)

Farah Shamsudin said...

diya: Itulah kann.. Sentiasa mendoakan kejayaan merekaa..:)

aizamia3 said...

tahniah buat mereka berdua..
moga persahabatan yang dijalin kekal selamanya..

mama tim said...

btul tu..walaapon dah berpisah..tp skang semua ade fb,twitter,skype ..so bezanya tak jumpa depan mata jelah kan..

zulhilmi.tempoyak said...

kami blogger kan kawan2 anda...hihi

sifu im said...

kenangan yg terindah ~ bila yg tertulis untukmu ~

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

perpisahan dgn sahabat mmg sst yg memeritkan..tp facebook kan ada..walaupon x sama..:)


mungkin nnt farah akan dpt kawan baru yg sama baiknya mcm diaorang..

aTy _faRed~ said...

tak per..masih ley contact2 lagi... asalkan tak hilang terus..:)

Hanis MY said...

friendship remain forever and never can end...

Fitri Senin said...

Hmmmm...mula2 mmg sedey..tp nnti berjauhan itu yg buat kita makin rapat =)

teratai said...

sudah lumrah..setiap pertemuan pasti disudahi dengan perpisahan....semoga kenangan indah sentiasa tpahat di hati, itu yg semestinya!

Puan Kutu said...

sedih kan ditinggalkan kawan rapat..tp setiap pertemuan ada perpisahan..adat la tu..yg penting always keep in touch.setuju!dunia kan tnpa sempadan..:)

missina said...

ermmm mesti sedihkan,,sypun baru jugk kehilgn membr rapat kt sini,,dia blk posting sarawk,,sedih nyer,,slalu lepak2 dgn die,,,

Kenangan Terindah...

Bismillahirrahmanirrahim..

Sahabat? apa sebenarnya maksud sahabat? Kawan? Dimana-mana pun boleh berkawan.Tapi adakah kawan itu boleh bersama kita bila susah dan senang? Bila senang, memang akan ramai kawan.. Bila susah?? Berlainan dengan sahabat kan? Bagi saya sahabat ini boleh bersama-sama tidak kiralah samaada dalam keadaan susah ataupun senang.. Tapi berapa ramai yang boleh dianggap sahabat pulak kan?

Bila bercakap tentang sahabat ni, saya rasa sayu je.. Baru-baru ni, bulan Julai yang lepas saya kehilangan dua orang sahabat.. bukan hilang terus yee. Yang sorang tu mendapat kenaikan pangkat dan yang sorang lagi telah mendapat pekerjaan yang lebih memuaskan berbanding pekerjaan yang sebelum ini.  Yang sorang tu saya memanggilnya dengan gelaran kakak.. kak Marina. Itulah panggilan untuknyaa! Sorang lagi pula namanya Liyana.. Panggilan untuknya adalah Yana.. Mereka berdua sangat-sangatlah baik! Sekiranya ada yang saya inginkan bantuan, InsyaAllah pasti mereka membantunyaa.. Tapi bila mereka kini sudah tiada lagi, terasa sangat kehilangan!

Untuk Kak Marina, Akak walaupun kita kenal tidaklah lama mana, sepanjang kita kerja bersama kan..hampirlah 5 tahun juga.. banyak sangat kenangan kita.. Akak selalu nasihatkan saya bila saya perlukan nasihat akak.. Saya seronok sangat kenal dengan akak..Saya sentiasa mendoakan akak..Semoga akak sentiasa success disana.. saya sayang akak..

Yana pula, tak tahulah bagaimana kita boleh rapatkan? secara tiba-tiba je.. Tapi kita sekepala.. Saya enjoy sepanjang berkawan dengan awak tau! Awak sentiasa ada untuk saya bila saya perlukan awak sepertimana kak Marina.. Saya rindukan ayat-ayat kelakar awak yang selamba tuu.. Kalau dengan awak, mesti gelak sampai tak ingat dunia.. Saya sentiasa doakan awak berjaya..:)








p/s* lagipun dunia tanpa sempadan kan?? 

13 comments:

PinKy MoMMa said...

doakan mereka berjaya dalam hidup..kena kena support mereka utk berhijrah :)

insyaAllah ikatan persahabatan tu tak kan hilang :)

Farah Shamsudin said...

diya: Itulah kann.. Sentiasa mendoakan kejayaan merekaa..:)

aizamia3 said...

tahniah buat mereka berdua..
moga persahabatan yang dijalin kekal selamanya..

mama tim said...

btul tu..walaapon dah berpisah..tp skang semua ade fb,twitter,skype ..so bezanya tak jumpa depan mata jelah kan..

zulhilmi.tempoyak said...

kami blogger kan kawan2 anda...hihi

sifu im said...

kenangan yg terindah ~ bila yg tertulis untukmu ~

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

perpisahan dgn sahabat mmg sst yg memeritkan..tp facebook kan ada..walaupon x sama..:)


mungkin nnt farah akan dpt kawan baru yg sama baiknya mcm diaorang..

aTy _faRed~ said...

tak per..masih ley contact2 lagi... asalkan tak hilang terus..:)

Hanis MY said...

friendship remain forever and never can end...

Fitri Senin said...

Hmmmm...mula2 mmg sedey..tp nnti berjauhan itu yg buat kita makin rapat =)

teratai said...

sudah lumrah..setiap pertemuan pasti disudahi dengan perpisahan....semoga kenangan indah sentiasa tpahat di hati, itu yg semestinya!

Puan Kutu said...

sedih kan ditinggalkan kawan rapat..tp setiap pertemuan ada perpisahan..adat la tu..yg penting always keep in touch.setuju!dunia kan tnpa sempadan..:)

missina said...

ermmm mesti sedihkan,,sypun baru jugk kehilgn membr rapat kt sini,,dia blk posting sarawk,,sedih nyer,,slalu lepak2 dgn die,,,