Sunday, 20 March 2011

Anak Gadis Malaysia VS Pemuda Lombok??

Hishhhh!! lagi-lagi cerita cinta pemuda LOMBOK!!! Banyak sangat cerita yang kurang enak di dengar tentang pemuda Lombok ni. Gadis Malaysia cepat cair dan senang sangat terpedaya dengan janji manis mereka. Pemuda-pemuda ni pandai pulak dengan memilih gadis yang muda cantik jelita..

Kisah anak gadis Malaysia lari ke Lombok, sudah cukup mejemukan dan memualkan saya! Tidakkah kes yang lama menjadikan iktibar pada mereka?? Bila bercinta tak ingat dunia.. umpama dunia ni mereka lah yang punya.. tapi akhirnya.... memalukan diri sendiri dan keluarga juga!

Adakah nafsu tidak masuk akal?? adakah CINTA itu sememangnya BUTA? sampai sanggup meninggalkan keluarga kononnya demi cinta mereka?? Bukankah pemuda Lombok juga tidak cukup makan? kerana itulah mereka ke Malaysia untuk mencari sesuap nasi.. TAPI, gadis Malaysia ni pulak yang rela hati sanggup hidup di Lombok? Bila menyesal, Kerajaan Malaysia juga yang datang kutip untuk dibawa pulang..
Akhirnya, Pemuda Lombok ni yang cuci tangan dan hidup bebas untuk mangsa seterusnya....

12 comments:

Tina Othman said...

yg boring nya bila dah susah kat sana, beria2 mintak tlg org kat sini..mmg menyampah klu baca..masa buat tu tak ingat ke mak bapak, bila susah baru ingat mak bapak..

Farah Shamsudin said...

itulah Tina.. nak muak la baca kes dorang ni.. menjengkelkan tau tak.. tak fikir panjang langsung!

AkmaFaizal said...

saya tak pk cengitu..mungkin derang dibomohkan atau disapu minyak guna2..tengok jelah yang ikut tu. budak2 tak abis sekolah. cam ne derang berani ikut orang yg tak tau asal usul?..Nauzubillah

cantik kete..merahnyee..mak ngah..hehe

Farah Shamsudin said...

Akma: ade kemungkinan juge..diharap kite tidak tergolongla yang terlibat dgn kes macam ini..

hehehe.. farah suke merah..:) thank you ye..

anak rantao said...

orang lombok tu g'pakai mnxak pun dan guna guna,

Risky awan said...

kalo cinta emang gitu.. Ga pandang miskin atau kaya.. Jangan asal nuduh kalo anak lombok pake bomoh.. Kau taukan kalo anak lombok tu hensem. Jadi cewe macam mana yang tak suka sama orang lombok?? Ohya klo sekedar makan lombok takpaya kemalaysia.. Tapi budak lombok ni rajin bukan macam pemuda malay (pemalas).

Achmad Nazri said...

Lelaki lombok ganteng2 dan rajin2 karna itu wanita mlingsia tergila2 dngn lelaki lombok.

Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Indra Bangsawan said...
This comment has been removed by the author.

Anak Gadis Malaysia VS Pemuda Lombok??

Hishhhh!! lagi-lagi cerita cinta pemuda LOMBOK!!! Banyak sangat cerita yang kurang enak di dengar tentang pemuda Lombok ni. Gadis Malaysia cepat cair dan senang sangat terpedaya dengan janji manis mereka. Pemuda-pemuda ni pandai pulak dengan memilih gadis yang muda cantik jelita..

Kisah anak gadis Malaysia lari ke Lombok, sudah cukup mejemukan dan memualkan saya! Tidakkah kes yang lama menjadikan iktibar pada mereka?? Bila bercinta tak ingat dunia.. umpama dunia ni mereka lah yang punya.. tapi akhirnya.... memalukan diri sendiri dan keluarga juga!

Adakah nafsu tidak masuk akal?? adakah CINTA itu sememangnya BUTA? sampai sanggup meninggalkan keluarga kononnya demi cinta mereka?? Bukankah pemuda Lombok juga tidak cukup makan? kerana itulah mereka ke Malaysia untuk mencari sesuap nasi.. TAPI, gadis Malaysia ni pulak yang rela hati sanggup hidup di Lombok? Bila menyesal, Kerajaan Malaysia juga yang datang kutip untuk dibawa pulang..
Akhirnya, Pemuda Lombok ni yang cuci tangan dan hidup bebas untuk mangsa seterusnya....

12 comments:

Tina Othman said...

yg boring nya bila dah susah kat sana, beria2 mintak tlg org kat sini..mmg menyampah klu baca..masa buat tu tak ingat ke mak bapak, bila susah baru ingat mak bapak..

Farah Shamsudin said...

itulah Tina.. nak muak la baca kes dorang ni.. menjengkelkan tau tak.. tak fikir panjang langsung!

AkmaFaizal said...

saya tak pk cengitu..mungkin derang dibomohkan atau disapu minyak guna2..tengok jelah yang ikut tu. budak2 tak abis sekolah. cam ne derang berani ikut orang yg tak tau asal usul?..Nauzubillah

cantik kete..merahnyee..mak ngah..hehe

Farah Shamsudin said...

Akma: ade kemungkinan juge..diharap kite tidak tergolongla yang terlibat dgn kes macam ini..

hehehe.. farah suke merah..:) thank you ye..

anak rantao said...

orang lombok tu g'pakai mnxak pun dan guna guna,

Risky awan said...

kalo cinta emang gitu.. Ga pandang miskin atau kaya.. Jangan asal nuduh kalo anak lombok pake bomoh.. Kau taukan kalo anak lombok tu hensem. Jadi cewe macam mana yang tak suka sama orang lombok?? Ohya klo sekedar makan lombok takpaya kemalaysia.. Tapi budak lombok ni rajin bukan macam pemuda malay (pemalas).

Achmad Nazri said...

Lelaki lombok ganteng2 dan rajin2 karna itu wanita mlingsia tergila2 dngn lelaki lombok.

Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Achmad Nazri said...
This comment has been removed by the author.
Indra Bangsawan said...
This comment has been removed by the author.