Tuesday, 11 December 2012

Masih belajar..

Assalamualaikum Uolls!




Selama ni dok buat entri tentang keluarga kecik saya, tentang vacation.. tak pernah la lagi nak buat entri tentang masakan kan. Nak tahu sebab apa? sebab saya ni tak pandai masak. Memang tak terror. Takat nak masak untuk anak tekak sendiri tuu untuk En hubby bolehla.
Walaupun sudah 4 tahun mendirikan rumahtangga, tapi saya masih lagi belajar bab-bab masak ni.

Dulu waktu zaman anak dara malas sangat nak belajar masak dengan ibu. Bila dah kahwin barula sibuk nak belajar masak. Memang mood masak tu datang sendiri. Tak tahu sibuk tanya kakak-kakak dekat tempat kerja. Nasib baik mereka ni bukan kedekut ilmu. Tanya je apa pun mesti mereka boleh ajar.. Alhamdulillah, setakat resepi yang dorang bagi tuu memang menjadi. Dari situlah banyak belajar. En Hubby pun bukan jenis nak makan luar je. Kalau ditanya setiap hari kalau bole nak makan yang saya masak juga. Melainkanla waktu tuu saya memang tidak punya kudrat nak masak. Bolehla dapat cutii.. :)) Kadang-kadang pening juga pikir nak masak apa.. Kalau tanya En Hubby memang die jawab ikutla nak masak apa. Dia telan je.. huhuuuu!!

Baru ni ada cuba masak daging masak merah. Resepi dari kakak tempat kerja ni.. Tak sangka pulak En Hubby cakap sedapp! Katanya macam dekat kedai.Kira menjadila masak tuu..Jarang sangat nak masak daging ni, selalu dok masak ayam je. Bila En Hubby dah memuji tu memang kembangla kan.. hahaha.. Ni yang buat makin semangat nak masak..:))



p/s * terima kasih ye kawan-kawan sudi singgah sini *







3 comments:

✿ pink velvet ✿ said...

kite pon masih belajar lagi bab2 masak ni, dah la x bape minat bab ni, huhu~

whitecappuccino said...

pas ni kena rajin2 masak :)

Anonymous said...

Salam kak farah... Bole share resepi daging msk merah x??

Masih belajar..

Assalamualaikum Uolls!




Selama ni dok buat entri tentang keluarga kecik saya, tentang vacation.. tak pernah la lagi nak buat entri tentang masakan kan. Nak tahu sebab apa? sebab saya ni tak pandai masak. Memang tak terror. Takat nak masak untuk anak tekak sendiri tuu untuk En hubby bolehla.
Walaupun sudah 4 tahun mendirikan rumahtangga, tapi saya masih lagi belajar bab-bab masak ni.

Dulu waktu zaman anak dara malas sangat nak belajar masak dengan ibu. Bila dah kahwin barula sibuk nak belajar masak. Memang mood masak tu datang sendiri. Tak tahu sibuk tanya kakak-kakak dekat tempat kerja. Nasib baik mereka ni bukan kedekut ilmu. Tanya je apa pun mesti mereka boleh ajar.. Alhamdulillah, setakat resepi yang dorang bagi tuu memang menjadi. Dari situlah banyak belajar. En Hubby pun bukan jenis nak makan luar je. Kalau ditanya setiap hari kalau bole nak makan yang saya masak juga. Melainkanla waktu tuu saya memang tidak punya kudrat nak masak. Bolehla dapat cutii.. :)) Kadang-kadang pening juga pikir nak masak apa.. Kalau tanya En Hubby memang die jawab ikutla nak masak apa. Dia telan je.. huhuuuu!!

Baru ni ada cuba masak daging masak merah. Resepi dari kakak tempat kerja ni.. Tak sangka pulak En Hubby cakap sedapp! Katanya macam dekat kedai.Kira menjadila masak tuu..Jarang sangat nak masak daging ni, selalu dok masak ayam je. Bila En Hubby dah memuji tu memang kembangla kan.. hahaha.. Ni yang buat makin semangat nak masak..:))



p/s * terima kasih ye kawan-kawan sudi singgah sini *







3 comments:

✿ pink velvet ✿ said...

kite pon masih belajar lagi bab2 masak ni, dah la x bape minat bab ni, huhu~

whitecappuccino said...

pas ni kena rajin2 masak :)

Anonymous said...

Salam kak farah... Bole share resepi daging msk merah x??