Monday, 13 August 2012

Dah Pandai Masak Dahh!

Assalamualaikum..

Setiap hari dok counting raya. Walaupun mood raya tu masih la belum sampai kan.. kena dengar lagu raya banyak-banyak, baru nak sampai mood agaknye.. Baru ni, kawan rapat En Kanda ade datang untuk berbuka puasa bersama. lame jugela dah tak jumpe kan, bujang lagii! saya ni memang dah tak kisah kalau beliau nak datang pun..memang dah lame sangat kenal, dah rase macam adik beradik dah pun.

Bila tau beliau nak datang tu, penatla juge nak memikir nak masak ape.. lastly, En kanda cakap masak jela nasi ayam madu.. Yela, wifenya ni bukan terror masak.. kena pulak nak jamu orangkan..maklumla sekarang ni Nasi Ayam Madu tu, dah pandai juge nak godek-godek.. Oleh kerana En Kanda pun dah puji Nasi Ayam Madu saya tu sedap, ( biasela orang perempuan, kalau dah kena puji kan.. nak masak makanan tu tiap ari pun takpe ) saya pun oke jee..Tapikan, saya pun rase sedap juge! hahahaaa! angkat bakul sendiri kan..


Dah dua kali buat,yang ni kali pertama..ayam digoreng..


Ni untuk berbuka kawan En Kanda tuu.. ayam roasted pulakk..

Rase haruslah samekan.. cume ayam je rase lain sikit.. apepun terima kasih buat kawan En Kanda, Badli sudi datang rumah cumil saya tuu.. bangga sekejap bila beliau pun kata memang layan makan Nasi Ayam Madu ni..

Harus ucap terima kasih banyak-banyak pada mama Ztee Azwanis, kawan baik saya.. Selalu sharing resepi.. Sayang mama ketat-ketat.. Sentiase sayang sehingga akhir hayat.. :) Love you much-much laa...

p/s* Terima kasih kawan-kawan, silent readers yang sudi kunjung sini..*


10 comments:

FARAH deeb said...

Thee.. kitepun taim dah takde idea wajib nasik ayam aje! Tapi versi kitelagi pemalas kot. Masuk rencah cosway Nasi Ayam Hainan aje- pastu siap! Hahaha (ngelat!)
My latest Entry :)
JJCM: Day 24 Ramadhan 1433

Farah Shamsudin said...

Farah: takpe.. tak kisah, yg penting masak kan?

unsecretostory said...

Tengok jea dah nampak sedap , lapar terus tengok . hehee .

Cik Ila said...

Sedap tak sedap,lain kira...Yg penting cuba..btul tak?

Slm perkenalan.Jumpa kt SB td.
Slm Aidilfitri juga.

shafiqabdshukor said...

tahniah~~ ok lah tu.. mula ckit2..

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

ym pun suka nasi ayam.klu tkde idea nk msk ape, nasi ayam le jwbnyer..huhu

Mama Likha said...

lahh ada lg.... jgn puji lebih2 dear..... tk elok utk kesihatan :)


yg pasti, awk mmg boleh masak pun.. sapa kata tk boleh :)

shark said...

nampak sedap..:)

Farah Shamsudin said...

unsecret: sabar ye.. hehehe..

Ila: Itula kan.. yang penting masak.

Shafiqa: betul..

yayan: nasi ayam mmg feberet en asben..tu yg kena rajin masak.

Mama Likha: hahaha.. mana puji lebih ehh.. memang benar..

Shark: terima kasih dear..

Papa Mifz said...

salam kenal,

tugas seorang suami antara nyer memuji masakan seorang isteri...:)

Dah Pandai Masak Dahh!

Assalamualaikum..

Setiap hari dok counting raya. Walaupun mood raya tu masih la belum sampai kan.. kena dengar lagu raya banyak-banyak, baru nak sampai mood agaknye.. Baru ni, kawan rapat En Kanda ade datang untuk berbuka puasa bersama. lame jugela dah tak jumpe kan, bujang lagii! saya ni memang dah tak kisah kalau beliau nak datang pun..memang dah lame sangat kenal, dah rase macam adik beradik dah pun.

Bila tau beliau nak datang tu, penatla juge nak memikir nak masak ape.. lastly, En kanda cakap masak jela nasi ayam madu.. Yela, wifenya ni bukan terror masak.. kena pulak nak jamu orangkan..maklumla sekarang ni Nasi Ayam Madu tu, dah pandai juge nak godek-godek.. Oleh kerana En Kanda pun dah puji Nasi Ayam Madu saya tu sedap, ( biasela orang perempuan, kalau dah kena puji kan.. nak masak makanan tu tiap ari pun takpe ) saya pun oke jee..Tapikan, saya pun rase sedap juge! hahahaaa! angkat bakul sendiri kan..


Dah dua kali buat,yang ni kali pertama..ayam digoreng..


Ni untuk berbuka kawan En Kanda tuu.. ayam roasted pulakk..

Rase haruslah samekan.. cume ayam je rase lain sikit.. apepun terima kasih buat kawan En Kanda, Badli sudi datang rumah cumil saya tuu.. bangga sekejap bila beliau pun kata memang layan makan Nasi Ayam Madu ni..

Harus ucap terima kasih banyak-banyak pada mama Ztee Azwanis, kawan baik saya.. Selalu sharing resepi.. Sayang mama ketat-ketat.. Sentiase sayang sehingga akhir hayat.. :) Love you much-much laa...

p/s* Terima kasih kawan-kawan, silent readers yang sudi kunjung sini..*


10 comments:

FARAH deeb said...

Thee.. kitepun taim dah takde idea wajib nasik ayam aje! Tapi versi kitelagi pemalas kot. Masuk rencah cosway Nasi Ayam Hainan aje- pastu siap! Hahaha (ngelat!)
My latest Entry :)
JJCM: Day 24 Ramadhan 1433

Farah Shamsudin said...

Farah: takpe.. tak kisah, yg penting masak kan?

unsecretostory said...

Tengok jea dah nampak sedap , lapar terus tengok . hehee .

Cik Ila said...

Sedap tak sedap,lain kira...Yg penting cuba..btul tak?

Slm perkenalan.Jumpa kt SB td.
Slm Aidilfitri juga.

shafiqabdshukor said...

tahniah~~ ok lah tu.. mula ckit2..

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

ym pun suka nasi ayam.klu tkde idea nk msk ape, nasi ayam le jwbnyer..huhu

Mama Likha said...

lahh ada lg.... jgn puji lebih2 dear..... tk elok utk kesihatan :)


yg pasti, awk mmg boleh masak pun.. sapa kata tk boleh :)

shark said...

nampak sedap..:)

Farah Shamsudin said...

unsecret: sabar ye.. hehehe..

Ila: Itula kan.. yang penting masak.

Shafiqa: betul..

yayan: nasi ayam mmg feberet en asben..tu yg kena rajin masak.

Mama Likha: hahaha.. mana puji lebih ehh.. memang benar..

Shark: terima kasih dear..

Papa Mifz said...

salam kenal,

tugas seorang suami antara nyer memuji masakan seorang isteri...:)